handdator

Visa fullständig version : BlixtSport Umeå

Gelan
2003-05-15, 21:18
Top ranking! 5/5

Trolling
2003-05-15, 21:35
Bra priser ??

RedTag
2003-08-15, 00:02
Kan bara säga att dom är hel kass vad det gäller service och priser. Jag köpte ett par vadare där i sommras och dom läkte vid förstärkningarna på knäna första gången jag hade dom, när jag sedan for dit för att byta eller få igen pengarna så sa dom att det inte gick för att JAG HADE ANVÄNT DOM !!!!!! Jävla puckon.....
efteråt så har jag pratat med flera som sagt att dom aldrig handlar där dels för att dom är ca.25% dyrare än andra sen var det flera som haft stora problem vid reklamationer. En fick rådet att om han ville reklamera ett spö (Strömsländan) som rullfästet spruckit på så fick han göra det själv fast han köpt spöt där bara två veckor tidigare.

NB
2006-06-10, 19:04
dem kan knappt fugfiske testa laponia sport istället

Jakobsson_
2006-06-10, 20:28
dem kan knappt fugfiske testa laponia sport istället
Laponia sport har jag bara bra erfarenheter ifrån. Bra service och bra utbud

kecke72
2006-06-11, 11:06
Laponia sport har jag bara bra erfarenheter ifrån. Bra service och bra utbud
Var ligger laponia sport i Umeå?

Rödingen
2006-06-11, 11:12
Var ligger laponia sport i Umeå?

det ligger vid OBS på ersboda, mitt över vägen från frasses i det gula huset,på baksidan där ligger de.

NB
2006-06-11, 15:57
jag har praoat hos dem men ulf som äger stället var ganska upptagen o stressad så jag fick inte göra så mycket men dem är väldigt trevliga o kan mycket om flugfiske så om man flugfiskar är dem bäst men blixt sport är bäst på spinn men kanske inte dem bästa priserna

UnEasy
2006-06-11, 16:52
Blixtsport är bra, grymt utbud och hyffsade priser. Trevliga gubbar!
Laponia... satan. Går man in där kommer man aldrig ut. De bara pratar och pratar...

NB
2006-06-11, 20:41
jo jag vet efter kl två så kan man knappt handla där man får vara där tidigare men dem är väldigt trevliga jag får gratis saker där men det är ju baraför att jag har praoat där men det höjer betyget!

g0wdn
2006-06-11, 21:19
Blixt äger Laponia anytime !

NB
2006-06-12, 14:10
ska vi slås om saken =p

g0wdn
2006-06-13, 19:06
hehe oki :wow3:

blixt äger laponia på allt utom "boegvippan" dådå :rolleyes:

fiskemannen
2008-02-22, 21:15
det där med reklmationer , man har alltid 3 års reklamations rätt på vad som helst , om ni har problem vi reklamtioner så kontakta en konsumentombudsman !

DrMussla
2008-02-22, 21:30
Laponia Sport ligger inte vid ersboda längre, Uffe har flyttat butiken vill ni ha nummret till honom pm:a mig. Blixtsport funkar men inte bra, ifos bra utbud omen det är nog allt de har ju priser som är 25% dyrare än alla andra. Chefen på bygget... har det varit min chef skulle jag be han dra o skaffat nytt jobb, stackars personal på bygget asså.

epstein
2008-03-16, 18:15
Vart ligger Laponia nu? Finns det fortfarande en butik?

Bjorma
2008-03-28, 14:26
Flugfiske = Laponia, övrigt fiske Blixtsport.
Har handlat mycke på Blixtsport, va in förra veckan å beställde nytt spö å rulle + att det när jag såg att dom reade sina sommarbeten vart 8-10st jerkbaits.
Har aldrig haft något problem med garantier där, dom har tom. åtgärdat saker när det ha vare utanför garantitid helt gratis.

Men det är sant att dom är lite dyra... men det är det också värt med den servicen dom har.
Om ni handlar där, be å få prata med Jonas.

HowlingMike
2008-04-10, 12:28
Tja! Var det någon som hade numret till Uffe på laponia? Jag lämnade in mitt spö i augusti och det skulle va klart på en vecka sa han. Fortfarande inte fått spöet och kan nu inte ens få tag i honom. Farligt nära fiskepremiären också. Någon som har nummer eller adress så är ja mycket tacksam!!

kecke72
2008-04-10, 14:21
Har bara bra erfarenheter av Blixt Sport, bra sortiment, okej priser, Sören, Jonas och Mats trevliga pajjkar med bra kunskap. Så för mig så gäller bara Blixt Sport

Vindelälvsfiskarn
2008-04-16, 15:41
Tja! Var det någon som hade numret till Uffe på laponia? Jag lämnade in mitt spö i augusti och det skulle va klart på en vecka sa han. Fortfarande inte fått spöet och kan nu inte ens få tag i honom. Farligt nära fiskepremiären också. Någon som har nummer eller adress så är ja mycket tacksam!!

Laponia har gått i konkurs:yiack:

Sjöström
2008-04-18, 17:52
Laponia har gått i konkurs:yiack:

Nej? Han har väll flyttat verksamheten till sitt nyköpta hus ute i Spöland? I närheten till älven så att man kan gå ner och provkasta utrustning.

DrMussla
2008-04-18, 19:02
Nej? Han har väll flyttat verksamheten till sitt nyköpta hus ute i Spöland? I närheten till älven så att man kan gå ner och provkasta utrustning.

Vet ej, enligt Ulf skulle han starta därute men jag vet inte hur det blev med det. Ska ringa till han vid tillfälle. Vet inte om det är rykten att han kursat eller inte har då inte sett nån konkurs utförsäljning nånstans.

Vindelälvsfiskarn
2008-04-18, 22:03
konkurs är ett faktum, jag har sett det i Dagens Industri under företagskonkurser samt även läst invent lista från konkursboet. Tråkigt men sant, advokatteamet i Umeå handhar konkursen.
http://www.advokatteamet.se/

Sjöström
2008-04-20, 19:31
Ah faan också, så trist. Sällan man träffat någon som brinner så mycket för vad man gör.

Bjorma
2008-05-13, 18:30
Det var en gång en fiskare... som på väg hem från en tur till den mäktiga älven Umeåälven tog ett litet hopp ned på stranden. Men den fiskaren va lite klantig... så han missade vars han hade tänkt å landa och satte foten på en halkig sten. Plötsligt så satt han på arslet ute i vattnet, fiskaren va oskadd förutom lite ont i baken. Men... när han kommer hem ser han att i fallet så har han förstört sin splitternya dyra haspelrulle.
Han går lite skamset in på Blixtsport och förklarar vad som har hänt och vad han har gjort, och undrar vad det skulle kosta att laga den.
Ett par veckor senare så ringer Farbror Jonas från Blixtsport och berättar att den klantige fiskaren skall få en helt splirrans ny rulle utan någon kostnad alls.

Det... mina kära fiskebröder... det är service på hög nivå.

Linkaan
2008-06-11, 20:10
jag stödjer ofta blixtsport och köper en del grejer där ,dom har bra priser på vissa grejer men dragen och såna små saker tycker jag är nästan ocker pris på ? finns för halva priset på internet men det är klart man förstår att dom ska gå runt och betala all personal..
men ibland är det i överkant men det är bra att dom finns när man behöver dom ! har aldrig reklamerat något där faktiskt har alla mina saker hållit bra länge å dom flesta grejorna är därifrån så kan inte klaga på kvaliten ! MEN en sak jag faktiskt har märkt är att många nya killar jobbar där som är väldigt unga i ålder och kanske inte kan som vissa av gamm-gäddorna där ! speciellt flugfiske !
men Jonas och dom som varit där ett tag är guld ! så stöd gärna den lokala och enda vad jag vet sportfiske affären kanske dom kan sänka lite priser om det går bra får vi hoppas ;)

Trollapan
2009-07-06, 23:24
Är väldigt ny (igen) inom haspel fiskandet. Gick till blixtsport och sa som det va.
En nybörjar utrustning för kring 1000:-.
Dom surrade fakta fakta fakta.. när jag frågade vad allt det bedär tyde så såg han på mig som om jag va ett ufo.. försökte förklara men sa mig inget ändå. Istället för att be en av sina kollegor om hjälp så sa han (mer eller mindre) rakt i ansiktet: "Det här är inte lönt att förklara" och gick därifrån.
Så fick surra med en annan lirare som va betydligt mkt bättre på att förklara/va trevligare.

väldigt beroende på dagsformen på personalen där verkar det som. vart in där kanske 10 gånger och får allt från ett "hej" och en glatt viftande hand i luften till arga sura blickar när man kliver in i butiken.

Sen priser hit och dit vet jag inget om då jag som sagt är rätt ny i gamet å så.

vilket som. synd det inte är någon större konkurens direkt. Men av vad man hör annat folk säga så. dom är så pass skickliga att andra inte hänger med.

thats my 5 cents.. på gott och ont :p

Clarkson
2012-04-25, 17:32
Håller med föregående. Jag har varit in där ett tiotal gånger, i nio fall av tio har man nästan fått ursäkta sig för att man tar upp deras tid. Har frågat om fiskevatten, men bara fått svävande svar. Frågat om beten och dylikt, då har man kanske fått ett svar men det är nästan så de står och stampar. Sura blickar har jag också nästan vant mig vid där, flertalet av de anställda borde gå en kurs i kundbemötande.. nej det borde finnas utrymme för fler butiker i Umeå. Finns ju en nära, jag skall pröva den nästa gång.