Visa fullständig version : Väntans tider.
Hejsan Alla.
Vill passa på att önska alla på detta forum ett gott nytt fiske år.
Hur går det med flugbindningen?
Själv har jag lyckats ganska bra med mitt bindande,nästan alla askar är fyllda redan.
Har bokat upp mig på en Westrinvecka i tjounajokk i sommar så det har blivit många fjäll flugor nu.
Fan vad jag längtar till sommaren.
//Leffe
ps den sista bilden är den sk. ÅBO serien.
alltså Åke Bode´ns kork flugor.
ponntan96
2007-12-31, 20:40
var finns dåm månstren?
Du kan kika på min hemsida.
www.purpleflies.se
Gott Nytt Fiske år allesamman.
Ny resa till harrens paradis Tjuonajokk är bokad och herrejävlar vad jag längtar dit nu.
Leffe
Tobias.B
2008-02-25, 21:47
Längtar åsså till sommaren:hoppa:
DrMussla
2008-03-04, 10:37
Fina flugor, fan om rygggen vore i ordning så jag kunnat sätta mig o binda.
Guideline
2008-03-04, 11:50
Till helgen ska det byggas spön.
en 5:a och en 9:a....
Sen kan våren få komma med (hum) stormsteg.
Jag smäller ta mig f*n snart av på grund av väntan. Sitter och binder flugor som en tok och längtar till att isarna ska gå upp helt och hållet här i Örebrotrakten. Ingen örebroare här som vet om det gett sig någonstans? Tänker på regnbågsvatten/öringvatten...
Jag smäller ta mig f*n snart av på grund av väntan. Sitter och binder flugor som en tok och längtar till att isarna ska gå upp helt och hållet här i Örebrotrakten. Ingen örebroare här som vet om det gett sig någonstans? Tänker på regnbågsvatten/öringvatten...
Du får ta dig hit upp så kan vi fluga "båge" i Siljan !
Jag tog en i söndags på flug, dryga 3kg :blah:
Du får ta dig hit upp så kan vi fluga "båge" i Siljan !
Jag tog en i söndags på flug, dryga 3kg :blah:
Haha :) Ja, det vore fan något, flugasken är välfylld, vadarna är nya och täta och nu fattas det bara isfritt vatten. Va öppet i början av veckan, men frös igen när det blev minus. Inget fiske i påsk med andra ord :( Grattis till en fin båge btw. :cheers:
Haha :) Ja, det vore fan något, flugasken är välfylld, vadarna är nya och täta och nu fattas det bara isfritt vatten. Va öppet i början av veckan, men frös igen när det blev minus. Inget fiske i påsk med andra ord :( Grattis till en fin båge btw. :cheers:
Ja, här är det minus nu oxå, men än finns fina ställen som inte fryser :appl:
Det är faktiskt i skrivande stund på väg kompisar nerefrån dina trakter upp hit
i dag ! så det blir nog en del fiske dom närmaste dagarna :cheers:
Ja, här är det minus nu oxå, men än finns fina ställen som inte fryser :appl:
Det är faktiskt i skrivande stund på väg kompisar nerefrån dina trakter upp hit
i dag ! så det blir nog en del fiske dom närmaste dagarna :cheers:
Vilket lyx! :) Jag sätter mig i bilen och drar jag med då! ;) Lycka till med fisket i helgen, så ska vi se om det inte tinar upp här snart igen. Jag hoppas på en veckas regn i nästa vecka, sen är det nog klart för våren!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.