Visa fullständig version : Hjertmans båtstereo
Jonas 37
2007-02-16, 18:28
Är grymt sugen på att montera in en stereo i båten.Men smakar det så kostar det.Har kollat på Hjertmans båtstereo som kostar 2000kr.Med högtalare antenn så hamnar man på 4000kr.Nån som kan rekomondera nån annan marinstereo? Måste vara nån som tål vatten.
_StoraLe_
2007-02-16, 18:34
Köp dej en billig mp3 istället!!
Är grymt sugen på att montera in en stereo i båten.Men smakar det så kostar det.Har kollat på Hjertmans båtstereo som kostar 2000kr.Med högtalare antenn så hamnar man på 4000kr.Nån som kan rekomondera nån annan marinstereo? Måste vara nån som tål vatten.
Tåla vatten? ska du ha den som sänke? se bara till att skydda den hyfsat under pulpeten så funkar vilken som helst, högtalarna däremot kan vara lite annorlunda men jag använder vanliga i lite skyddat läge inga problem tänk på att även en bil blir fuktig utomhus vintertid mvh:)
Alternativ: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Weatherproof-Marine-Radio-Stereo-Case-Cover-Enclosure_W0QQitemZ220083100073QQihZ012QQcategoryZ 31275QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Sturgeon
2007-02-16, 20:16
Kör också med vanlig bilstereo och högtalare. Billigare och Bättre! Har min spelare under tak och där blir det som du säger inte blötare än i vilken bil som helst.
Tåla vatten? ska du ha den som sänke? se bara till att skydda den hyfsat under pulpeten så funkar vilken som helst, högtalarna däremot kan vara lite annorlunda men jag använder vanliga i lite skyddat läge inga problem tänk på att även en bil blir fuktig utomhus vintertid mvh:)
Jonas 37
2007-02-18, 01:29
Tack för svaren men det blir en marinstereo då dom är anpassade för fuktiga miljöer.Har hittat en firma i Örebro som säljer Sonys marinstereo.
mds säljer marinstereo. Deras grejjer är iofs dyrare än dom du redan tittat på, men du kanske hittar nått du behöver: www.mds.se
Sturgeon
2007-02-18, 11:34
Var skall du ha den? Om det inte är så att den är utsatt för direkt vattenstänk så är det ingen skillnad i skyddet för fukt. La ner massa tid på att kolla upp olika stereoapparater innan jag köpte och då blev det en vass bilstereo. Jag kikade också på Sonys marinstereos, de jag tyckte verkade trevligast av de renodlade marinstereoapparaterna. Så Sony är nog ett bra val.
/K
Tack för svaren men det blir en marinstereo då dom är anpassade för fuktiga miljöer.Har hittat en firma i Örebro som säljer Sonys marinstereo.
christer
2007-02-18, 18:28
jag köpte sonys marinstero och den höll i en vecka sedan blev det för blött för den så nu kör jag en vanlig cd spelare som jag monterat på ett ställe där det inte kommer något vatten det funkar kanon.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.