handdator

Visa fullständig version : Humminbird 797 o 997 Combo erfarenheter ?

pryde_is
2007-04-09, 01:21
Hallå !
Tänkte kolla om någon har nån erfarenhet av Humminbird 797c2 SI Combo el. 997 SI combo ekolod/gps´er? Det är sido ekolod som verkar vara rätt grymma.
Funderar på att köpa nåt utav dom.
Tacksam för alla svar o tankar om dessa.

http://www.sideimaging.com/

TAMTAM
2007-04-09, 08:06
Är oxå starkt imponerad av dessa lod egentligen de enda avsevärda förbättringar/förändringar som finns bland ekolod.
Blir nog svårt att få erfarenheter av någon här nog inte många sålda!
Har ställt frågan själv på ett amerikanskt forum, fick ca 4 svar bla av en försäljare av dessa som naturligtvis sa att de var lysande, de andra sa att de bilder reklamen visar hade de inte alls fått fram ett par av dem var rent besvikna men de tillade att det kunde vara en inställningsfråga då de inte använt dem så länge än.
Funkar de som utlovat köpte jag ett direkt men jag blev tveksam, vill nog inte vara testpilot för så dyra grejor.
Humminbird har sålt andra "fantastiska" grejor förr bla "specie select" mer eller mindre ren bluff dömdes ut helt efter ett tag.
Nog läge att vänta men hålla koll funkar det som utlovat ligger nog inte konkurrenterna långt bort det verkar otroligt vi får se min amerikanska tidning kanske kommer med ett test dessvärre är dessa tidningar aldrig oberoende som det verkar alltid rädda för att irritera annonsörerna, klart bättre med våra svenska båttidningar när det gäller tester.
Ska du köpa var uppmärksam på att de nyligen bytt skärmen på dessa till en större ska vara avsevärt bättre nog viktigt att du får den i så fall

Glasdykaren
2007-05-31, 13:11
Har en Humminbird 981c SI i kombination med Lowrance LCX-15 MT där jag använder Lowrancens GPS-modul och kartplotter och kör Humminbirden med dual display med konventionellt färglod och sidoseende. Jag har dessa främst för att hitta intressanta saker på botten, men den ser det mesta som simmar i vattnet. (allt från småfisk-stim till 3 storlekskategorier av enskilda fiskar med individuella djupangivelser och tonlarm.)
På den bifogade bilden syns även ett par vrak på cirka 30m djup.
Jag säger bara det -Att de stackars fiskarna har inte en chans att unkomma.