Visa fullständig version : Sutarförsök i Aspen, Botkyrka [2003-06-30]
Jag, Wille & en kompis var en snabbis till Aspen i Botkyrka för att testa lite Sutare. På ca 10 minuter hade vi sett 2 Sutare i vattnet ... inga bamsingar men runt 1kg kanske. Efter 30 min hade vi säkert sätt 10 Sutare ... vi såg MASSOR ! Men ... dom ville inte nappa ...
Sedan var det massor av sånna gröna vattenväxter i sjön också. De som nästan ser ut som "granbarr" ... frågan är om det är helt fel plats att försöka sig på Sutarna ?
Vi testade att lägga majs och mask precis framför munnen på dom men inte då ... förmodligen leken som spökar i den sjön också.
Nåja, blir nya försök om någon vecka !
El Crapone
2003-06-30, 23:14
haha.. vadå frustrerande..
Det var ju tråkigt! Ni tar dem nästa gång... :) Det var min tur denna gång Heh! ;)
Majakovskij
2003-07-01, 00:16
kan ju inte få fisk jämt :)
Mmm måttligt frustrerande ... Wille fick iofs en Mört, en Sarv & en Abborre ...
Nåja, fisket hade inte varit skoj om man fick fisk jämt
Originally posted by Bergman
Mmm måttligt frustrerande ... Wille fick iofs en Mört, en Sarv & en Abborre ...
Nåja, fisket hade inte varit skoj om man fick fisk jämt
Yes! Väntar man på något...... ;)
För att vara på ett okänd vatten är det väl ett lyckat besök. Nu har du fått det bekräftad att det går sutare i den sjön.
Jodå det känns hyfsat lyckat men vi såg bara "småfisk". Ingen som kommer upp i 2kg ...
Frågan är bara hur man ska fiska där pga all växtlighet både i och runt sjön.
Majakovskij
2003-07-01, 11:19
Jag ska testa nåt nytt snart.. Jag ska meta sutare från roddbåt i en större sjö och ro ut till heta ställen och meta intill alla ställen där man inte kommer åt från land..
Bergman, kör ni endast med majs. Om jag vore du skulle jag testa, majs/maggot, Majs/mask, majs/räka, Räka/maggot, endast maggot, räka, mask.......måste testa sig fram, speciellt viktigt i nya vatten!
Majakovskij
2003-07-01, 12:42
Är Rod pod med Fox micron larm, lättare karpspön, bolt riggar, kamasan krokar agnade med 18 mm boiles som gäller nu i alla vatten! :rolleyes: :) :rolleyes:
Vi testade både majs och mask dvs det enda vi hade tillgång till igår. Ingen kombo av dessa dock ... Sutarna visade NOLL intresse för betet även fast vi sänkte ner det alltifrån 1 meter till ett par cm framför dom ...
Har läst någonstans att man måste "vänja in" dom på Majs ... får väl dra dit och mäska med ett par burkar lite då och då. ;)
Majakovskij
2003-07-01, 12:50
Originally posted by Bergman
Vi testade både majs och mask dvs det enda vi hade tillgång till igår. Ingen kombo av dessa dock ... Sutarna visade NOLL intresse för betet även fast vi sänkte ner det alltifrån 1 meter till ett par cm framför dom ...
Har läst någonstans att man måste "vänja in" dom på Majs ... får väl dra dit och mäska med ett par burkar lite då och då. ;)
Testa med färdigsmaksatt majs som finns att köpa på exempelvis Berras.. Gör även mäsk med blodmjöl i det är riktigt effektivt!
Originally posted by Tim
Är Rod pod med Fox micron larm, lättare karpspön, bolt riggar, kamasan krokar agnade med 18 mm boiles som gäller nu i alla vatten! :rolleyes: :) :rolleyes:
Hur menar du nu?
Majakovskij
2003-07-01, 13:03
Originally posted by Push-Up
Hur menar du nu?
Lägg märke till Ironi gubbarna
....fattade inte vilket du anspeglade på bara.
För övrigt, Micron M måste vara marknadens mest prisvärda larm
Majakovskij
2003-07-01, 13:47
Jo men jag kan inte produkt namnet på alla fox larm finns ju flera micron. Jag ska själv köpa just de larmen du nämner om det blir nån karpsatsning för min del framöver..
dem larmen har du nytta av i allt fiske, gösmete, gäddmete, ålmete, sutarmete osv. kanonnöjd :))
Originally posted by Push-Up
Bergman, kör ni endast med majs. Om jag vore du skulle jag testa, majs/maggot, Majs/mask, majs/räka, Räka/maggot, endast maggot, räka, mask.......måste testa sig fram, speciellt viktigt i nya vatten!
Men om man kör med maggots eller mask med majs... Blir det inte väl mycket andra fiska som nappar. Tex: mört abborre? Man kan bli galen på dem där mörtarna ibland... :)
Såg att rekorded hos brosportfiskeklubb på sutare inte var mer än 2000 gram... Är du (Push-Up) inte sugen på att slå det? Det kan inte vara så krånligt att hitta sutare över 2 kilo... :)