handdator

Visa fullständig version : Rapport från fisket natten mellan 6 och 7:e

Uffe_2
2003-07-08, 11:30
Jag och kompisen jonas begaav oss ut för att från början meta gös men gösarna lyste med sin frånvaro (endst ett napp på en låååång stund) så vi tacklade om till ål-mete. Klockan 00:15 så kom första nappet, det blev rusning fram till spöt och mothugg. Fast fisk. Efter en ganska odramatisk drillning låg ålen i håven, vågen visade 450g , ingen bjässe direkt men endå min första fångade ål i sverige så det kändes riktigt bra i alla fall.
Nu blev det ganska dött under en tid framöver men vid 2-tiden nappade det på min kompis spö. Han var dock inte där i tid och ålen han ned till botten och klamra sig fast i något. Han stod och röck lite i spöt och till slut släppte ålen taget om botten, Den ålen var (förmodligen) bra mycket större än den jag fick men den släppte taget bara några meter från det att den hade legat i håven.
Fisket fortsatte under en tid framöver men nu var det dött.
Det var första men absolut inte sista ålpasset vid ett svenskt vatten för min del. Ska ut ikväll/inatt igen om jag orkar, har för närvarande problem med att hålla ögonen öppna men vi får se hur det blir.

Bild på fisken kommer upp när jag har framkallat filmen, känns dock som om ett inköp av en digitalkamera kan vara på sin plats. Någon som har lusst att sponsra med ett litet ekonomiskt bidrag? ;)

Push-Up
2003-07-08, 13:53
Trevlig rapport Uffe, det är mkt lätt att fastna i ålträsket :)

Uffe_2
2003-07-08, 16:54
Japp det är riktigt lätt att fastna, jag är fast nu. Det var första men absolut inte sista gången jag fiskade ål.

SteveSideburn
2003-07-08, 22:44
Coolt jag är skit sugen på ålfiske
Nån som vet nått ställe i västmanland där det finns ål..
vi har hittat döda bamseålar i våran sjö vid "kraftverket" ska man meta ovan eller nedanför kraftverket.

Push-Up
2003-07-09, 09:15
Jag skulle testa ovan kraftverket, det är ett vandringshinder och ålar som vill neråt men inte hittar dit är ofta stora rackare.......kör med de grövsta utrustningar du har i graderoben....skitfiske...