Visa fullständig version : Micore 550 Gtx
Hej alla ! Är det någon här som har nån erfarenhet av micore? Har starka funderingar! mvh
Jag är en nöjd ägare till en Micore 550 GTX, mkt sjöduglig, även i grov sjö, skulle jag ändra på något så skulle jag köpa en större motor har nu en Yamaha F60 den går ju bra men man känner att båten skulle klara av mkt mer, annars kan jag bara rekomendera båten.Perfekt att fiska i.
Fredrik_n
2007-07-31, 22:15
Familjen har en Micore 490 GT. Den fungerar hur bra som helst. Mycket stabil båt som trots sitt låga pris faktiskt känns som en dyrare båt. Vi har en Yamaha 60 hk 2-takt som är alldeles lagom till den båten. Rekommenderas!
Jag är en nöjd ägare till en Micore 550 GTX, mkt sjöduglig, även i grov sjö, skulle jag ändra på något så skulle jag köpa en större motor har nu en Yamaha F60 den går ju bra men man känner att båten skulle klara av mkt mer, annars kan jag bara rekomendera båten.Perfekt att fiska i.
funderar på 100 hk! hur är det med sittplatsen fram i fören är den ivägen?går det bra att stå bak i båten eller är pulpeten ivägen när man kastar? är den lättplanad? verkar stabil och fin!
Det går att stå i bak, där står man nästan dagligen =). 100 hk är helt rätt att satsa på, pulpiten är inte i vägen, den planar grymt snabbt, och jag tycker inte att sittplatsen i fören är i vägen. En mycket stabil och snygg båt enligt mig. Lycka till/ Kennet
Hej alla ! Är det någon här som har nån erfarenhet av micore? Har starka funderingar! mvh
Tjena.
Jag har en Micore 550 med en 70hk sukka är mycket nöjd med båten och motorn, planar väldigt fort.
pulpeten är inte alls i vägen dock tycker jag att man sitter lite halv piss när man kör. men oftast så står jag så problemet e igentligen inte ett problem för mig. =)
GL HF.
/Jesper
Hallå !
Vår förra båt var en Micore 550 GT eller MT (?)
Vi körde mittpulpet och flyttade fram den lite !
På de hade vi en 70hk suzuki och då gjorde den 38 knop .
Vet om en kille som har en likadan båt som vi hade men med en 90hk och den gör typ 36-38 knop ,kanske konstigt men sant...
Den går mycket fint i grov sjö och är en riktigt bra fiskebåt !
Klockrent köp.
Lycka till
Hallå !
Vår förra båt var en Micore 550 GT eller MT (?)
Vi körde mittpulpet och flyttade fram den lite !
På de hade vi en 70hk suzuki och då gjorde den 38 knop .
Vet om en kille som har en likadan båt som vi hade men med en 90hk och den gör typ 36-38 knop ,kanske konstigt men sant...
Den går mycket fint i grov sjö och är en riktigt bra fiskebåt !
Klockrent köp.
Lycka till
Tjena.
Jag har en micore 550 Mp med 70hk sukka 4knackare och den maxar 31Kn GPS fart.
jag tvivlar rätt starkt på att din gjorde 38
MVH Jesper
Tjena.
Jag har en micore 550 Mp med 70hk sukka 4knackare och den maxar 31Kn GPS fart.
jag tvivlar rätt starkt på att din gjorde 38
MVH Jesper
Tvivla på du !
38 blankt gjorde den en lungn dag på sjön !
Närmare 40 när den var vaxad .
Ska nämna att vi även hade 4 takt.:pangpang:
Tvivla på du !
38 blankt gjorde den en lungn dag på sjön !
Närmare 40 när den var vaxad .
Ska nämna att vi även hade 4 takt.:pangpang:
Var det gps fart?