handdator

Visa fullständig version : Fiske i Linköping V. 39

Sturgeon
2007-08-07, 02:39
Tjing!

Kommer med stor sannolikhet vara större delen av vecka 39 (sista veckan i September) på kurs i Linköping och skulle vilja passa på att kanske ta ett fiske pass eller så (om tid medger)!

Någon som är sugen på sällskap eller har några rekommendationer för området?

Åker nog med bil så några mil utanför skall inte vara några problem.

Mvh Kristian S

Bogpappa
2007-08-07, 09:44
Boren är ett riktigt bra gädd och abborrvatten. Mycket tack vare att Motala ström rinner igenom och tillför friskt vatten.
Båt finns att hyra vid Borenshults slussar i Motala ca 4 mil från Linköping.
Karta:
http://www.hitta.se/SearchCombi.aspx?SearchType=4&wflWhite=1a1b&wflPink=4a&vad=&var=Borenshult

Sen finns ju Norrbyströmmen med utsatt regnbåge:
http://www.norrbystrommen.se/

Mvh
Ulf

Brunte
2007-08-07, 10:11
Tjing!

Kommer med stor sannolikhet vara större delen av vecka 39 (sista veckan i September) på kurs i Linköping och skulle vilja passa på att kanske ta ett fiske pass eller så (om tid medger)!

Mvh Kristian S

Tjena,

Synd att jag är borta den veckan, annars hade vi kunnat sy ihop något!

//Daniel

Sturgeon
2007-08-07, 10:52
Gott med lite tips!

Vet inte om det med 100% säkerhet blir v. 39, men troligast så.

Sturgeon
2007-08-25, 12:05
Verkar troligare att det blir v. 38 istället för v. 39. Men inget är säkert.

Så vill någon ha sällskap så är jag intresserad.

Kan vara vad som helst i fiskeväg egentligen.

jerklimpan
2007-08-25, 18:05
Tjing!

Mvh Kristian S

Neråt Kinda (Vimmerbvyvägen ) ligger ju juttern finns båt med motor å hyra
http://www.asunden.com/juttern.htm

Sen om den är så jävla bra vet ja inte ja har fiskat där ett par gånger men den är ju känd för sina stora gösar .Själv har ja bara fått smått där. Finns båt uthyrning i krön som ligger precis nedanför också.

Sturgeon
2007-08-26, 11:32
Skall kolla upp Juttern närmare, men är nog aningen långt att åka ändå!

Fler förslag?

Är ni fiskesugna så hör av er.

Sturgeon
2007-08-26, 23:20
Hur är fisket i Roxen? Ligger ju väldigt strategiskt till.

/K

TIMPA
2007-08-27, 15:37
Jag har fiskat en hel del i Roxen dom 2-3 senaste åren, och jag upplever det väldigt svårt fiskat till och från, men gäddorna som kliver på, när dom väl kliver på brukar vara av lite godare storlek. Abborre har jag inte fått speciellt mycket av alls.. men självklart är det värt ett försök.. vet dock inte var du kan få tag i båt och sånt.. :S

Sturgeon
2007-08-28, 21:51
Båt skulle underlätta!:sun:

/K

Fireflex
2007-08-29, 11:52
Boren är ett riktigt bra gädd och abborrvatten. Mycket tack vare att Motala ström rinner igenom och tillför friskt vatten.
Båt finns att hyra vid Borenshults slussar i Motala ca 4 mil från Linköping.
Karta:
http://www.hitta.se/SearchCombi.aspx?SearchType=4&wflWhite=1a1b&wflPink=4a&vad=&var=Borenshult

Sen finns ju Norrbyströmmen med utsatt regnbåge:
http://www.norrbystrommen.se/

Mvh
Ulf

Hej
Lånar tråden lite... :cheers:
Blev riktigt sugen på att testa fisket i Boren, vet du var man kan få tag i telefonnumret till de som hyr ut båtar vid Borenshults slussar? :btt3:

Flyingfish
2007-09-12, 21:46
Hej

Jag är ledig i början av veckan (v38) och tänkte ta en tur på Roxen/Stångån. Troligtvis har gäddorna börjat dra sig upp i ån nu, så jag tänkte börja i åmynningen och arbeta mig upp i Stångån. Verkar det intressant så kan du skicka ett PM, jag har alltid plats för en till i båten.

MVH J-Å Nilsson

Gäddsaxen
2007-09-13, 15:53
ingen som fiskar karp som är sugen på att dela med sig av lite info om var man kan fiska karp i trakten runt linköping?? eller om det finns någon klubb som har vatten med karp i??

Mvh Danne

_Älgen_
2007-09-15, 20:34
ingen som fiskar karp som är sugen på att dela med sig av lite info om var man kan fiska karp i trakten runt linköping?? eller om det finns någon klubb som har vatten med karp i??

Mvh Danne

Tyvär så finns det inget karp vatten i lkpg trakten. Inte som är öppet för almänheten i alla fall. Jag känner till ett par dammar men dom får typ ingen fiska i:ledsen:

_Älgen_
2007-09-15, 20:36
Stångån har börjat vakna till liv nu också. Abborren har börjat leta sig upp i ån nu så om några veckor så drar fisket i gång på allvar.

Blade67
2007-09-17, 15:17
Hur blir det Sturgeon, blir det v.38 eller v.39?? Kanske har du redan fixat guidad fisketur på perfekta vatten? Om inte så finns ju alltid Stångån med fritt fiske och hyggligt tillgängliga platser. En bit söder om stan finns Järnlunden och Rängensjöarna. Skicka ett PM om du vill ha detaljer och kartor.
mvh
/Mattias