Visa fullständig version : Vilken fluga till harr?
Jag undrar vad jag ska ha för flugor till harr?
Alsbäck_
2007-08-12, 19:02
Haröra med Guldhuvud !
Klinkhammer, E-12 superpuppan. Haröra med guldhuve funkar bra när harren inte vakar! Dock ganska tråkig och fiska med...
diamond fish
2007-08-12, 19:30
Daddy long legs är grym på harr även öring och båge..
massive_man
2007-08-12, 19:32
Red Tag! :)
Robert Jaglén
2007-08-12, 20:01
Super puppan!
Och den ultimata hybriden Supertolvan!
Robert Jaglén
2007-08-12, 20:10
Och den ultimata hybriden Supertolvan!
Ser riktigt grym ut? Finns den och köpa?
Ser riktigt grym ut? Finns den och köpa?
Ja! Vildmarksliv i Idre. Peter gjorde mönstret.
http://www.vildmarksliv.nu/ Sök runt lite på sidan hittar du den och andra uppgifter du behöver. Finns inte en fluga som de saknar! I varje fall inte när säsongen startar. :)
På sommaren är det Peter och hans personal som sköter rulljansen. Vintertid byter butiken skepnad. Nytt folk tar då över lokalerna och kränger skidor och annan vinterutrustning.
Jag brukar få på dom flesta bara dom går i lila.
:cheers:
Superpuppan är en favorit !! red tag är fin fin ochså.
Supperpuppa, Åboslända, E-12, Haröra m. guldskalle, Red Tag.
Klinkhammer som alla rekommenderar för (bla) harr är säkert jävligt bra. Har dock aldrig funkat bättre för mig än någon av ovan nämnda flugor. Därför blöter jag inte den särskilt ofta.
Åk inte någonstans utan, geting, myra, superpuppa och guldskalleharöra!
okeej... Jag bor i sundsvall. så det blir ju ljungan för mej då...
mikethepike
2007-08-13, 02:16
europa 12an är ett säkert kort.
Superpuppa i olika färger och storlekar, Balloon Caddis, Streaking Caddis, Guldskallenymfer i olika storlekar, Klinkhammer, någon knottimitation typ #16 + 18.
Alla svarar ungefär samma sak på den här frågan på alla forum du kan hitta, och det säger väl att mönstren fungerar...