handdator

Visa fullständig version : Fiiin Ruda

ljohan
2003-07-26, 15:52
http://www.mikaeljohansson.com/sportfishingpages/articles2.php3?grupp=artikel&article=030524.114409
http://www.mikaeljohansson.com/sportfishingpages/images/articlegfx/grosell_ruda.jpg

Kolla fenorna på den där rackarn.
Är det ren fejk eller kan dom verkligen bli sådär
exotiska?

raniceps
2003-07-26, 17:16
Antagligen en silverruda, som är nära släkt med rudan. Silverrudan och guldfisk är två former av samma fisk tydligen.

ljohan
2003-07-26, 18:33
Men guldfiskar blir väl inte sådär stora inte?

Rudan5
2009-01-11, 13:10
jag har fångat en silverruda på över 5hg

Sg
2009-01-11, 13:39
lol snacka om att gräva upp gammal tråd :P?

Rudan5
2009-04-08, 17:26
silverrudorna är väldigt tunga för sina storlekar bara 26,5 cm men hela 575 gram!

ps! glad påsk!

Rudan5
2009-04-08, 17:28
lol snacka om att gräva upp gammal tråd :P?

lol, är inte riktigt hundra på dina rekord killen ;)...

Dalis
2009-04-08, 17:47

Ödmjukhet är tydligen en bristvara i gerrebacka..

Sg
2009-04-08, 18:33

Vad är du inte 100 på?

ZanderAngler
2009-04-08, 18:40
ruda 1911 gram 42 cm

Bild? Snacka inte om andras rekord då .....

tintin_jkpg
2009-04-08, 18:40
Antar att han inte är hundra på:

Rekord: Sutare 3040g
Gädda 10090g
Sarv 1200g
Sik 2640g
Mört 775g
Gräskarp 1060g
Id 2850
Färna 2250

Glidarn
2009-04-08, 18:48
Om vi pratar skeptism ang pb´n här så finner jag en mört på 978 och 33 cm i längd rätt intressant, likaså en ål på 1700 med längden 42 cm :) men det kanske bara är jag som har missflyten och fångar ovanligt slanka individer ;)

Dalis
2009-04-08, 18:50
ruda 1911 gram 42 cm

Bild? Snacka inte om andras rekord då .....

Personligen skulle jag helst se bilden på mörten på 978g 33cm, måste varit den tjockaste fisken i världshistorien?

Glidarn
2009-04-08, 18:53
Ja den är iaf jag feting-avis på.. får hoppas man kan lura upp ett romstinnt as i vår ;)

Rudan5
2009-04-12, 23:01
om ni värkligen har iq på över 50 så borde ni veta att conger conger (havsål) kan bli 1,5 m och väga ca 50 - 70 kg, min var 42 cm och vägde 1700 gram, mörten jag fick var en hona med room under lektid en mört på 33 cm hade vägt annars typ 5-6 hg, detta kan också vart en sarv pga att den var högryggad, jag ska skaffa en bild på bäda ruda, mört, sarv och abborren inom några dagar. en ruda på 42 cm och 1911 gram finner jag som en passande vikt i motsvarighet till längden. att ljuga förlorar man mkt på.

p.s dalis, det kan ha vart en sarv, i svankällan förväxlas de inte sällan.

Glidarn
2009-04-13, 03:23
Den kortaste mörten över 7 hg om man kollar storfiskreg ligger på 36 cm tror jag, en mört på 33 cm väger kanske romstinn ca 5 hg och på sin höjd 6 hg. Normalvikt efterlekskondition ligger runt 3-400 gram möjligen snäppet högre med bra kondis. Tilläggas kan att jag fångat mängder med mört runt 5-7 hg i både för och efterlekskondition. Har du bild på den vill jag gärna se den för det måste vara den sjukaste mörten i historien, likaså om det är en sarv så är den extremt fet vikt/längdmässigt.
Rudan tvivlar jag inte på att vikt/längförhållanderna stämmer.
Vad gäller ålen, visst jag har aldrig fångat en conger conger men när jag tänker 1,7 kg fördelat på 42 cm så tänker jag FALUKORV. En havsål är inte mkt olik en vanlig ål till formen och du kan ta vilken fisk du vill med 42 cm, Ta tex en abborre på 1,7 kg fördelat på 42 cm, det vore en extremt fet fisk och om en ål (oavset art) skulle ha sådan proportioner det känns för mig helt otänkbart. Så snälla har du en bild på falukorven så skulle ja gärna se den..

PS. Jag har en IQ på över 130 ;)

Rudan5
2009-04-13, 10:04
jag har gjort iq-test på illustrerad vetenskap där resultatet blev 123. ok du som är "expert" hur mkt väger en 30 cm lång sjöruda? jag sattsar på ca 6 hg.
jag fick en abborre på åtminstone 25 cm och 3 hg, har bild!

p.s conger conger är grövre byggd än en anguilla anguilla (ål).

Rudan5
2009-04-13, 10:08
men silverrudan ska du få se, en fet fisk ska du veta!!!!

Rudan5
2009-04-13, 10:10
egentiligen var inte jag riktigt hundra på iden där, eftersom jag har läst att idar sällan blir över 30 cm och ca 3-5 hg i svenska vatten. utomlands, tja, över 2 kg, kanske upp till 8 kg?

Sg
2009-04-13, 11:31
egentiligen var inte jag riktigt hundra på iden där, eftersom jag har läst att idar sällan blir över 30 cm och ca 3-5 hg i svenska vatten. utomlands, tja, över 2 kg, kanske upp till 8 kg?

Ledsen men du har faktiskt läst något helt tokigt...

Idar över 3-5hg är allt annat än ovanligt i svenska vatten,,, snarare mkt vanligt.

Rudan5
2009-04-13, 11:38
Ledsen men du har faktiskt läst något helt tokigt...

Idar över 3-5hg är allt annat än ovanligt i svenska vatten,,, snarare mkt vanligt.

du kanske har lite rätt, jag har fått en id på strax över 1kg i kungälv och trodde då att det var en av de största idarna i sverige, men om iden blir över 8 kg tung i sydeuropa så varför inte här???

Sg
2009-04-13, 11:41
du kanske har lite rätt, jag har fått en id på strax över 1kg i kungälv och trodde då att det var en av de största idarna i sverige, men om iden blir över 8 kg tung i sydeuropa så varför inte här???
Hur kunde du tro att du tagit en av de största idarna i sverige :P ? Det är ju bara att titta på svenska rekordlistan så ser du vad som är jättestort, och vad som inte är det!

Id
Leuciscus idus 3,570 Karl-Heinz Kleine, Mörrum Marsundet, Pukaviksbukten, Blekinge Tobydraget 28g 890731

Där har du rekordet....

Så kanske du ser sen att en id på 2 pannor inte är speciellt sensationellt :P ? Och att min id i min "signatur" inte är speciellt overklig ?

Rudan5
2009-04-13, 11:44
stor ändå,jag ska fånga en id nu i sommar som ska skaka din värld!

Glidarn
2009-04-13, 13:42
Jag är inte här för att ifrågasätta andras pb´n men iom att du förlöjligade Sg´s Id så kunde jag inte låta bli iom att du hade två mkt tveksamma fiskar själv.

Jag menade heller inte att tex din Mört skulle vara omöjlig men om den nu är sann med den proportionen så det en helt fantastisk fisk, därav skulle det vara kul att se en bild på den.

Ja en ruda på ca 30 cm väger någonstans mellan 5-8 hg beroende på kroppsbyggnaden som varierar mkt stort på denna art men 6 hg är nog rätt standard skulle jag tro.

Sen kom ihåg att pb är något personligt och man fiskar mot sig själv, inget känns mer tillfredställande (inom fiske;) ) än att pressa ett pb till en högre nivå. Men man får inte heller glömma bort att se till vattnet den är fångad i, man kanske värdesätter tex en Sutare på 3 kg i hemmavattnet högre än en 4 kg i Antorpa. Eller en flötmetad högre än en bolt-fiskad men allt det där är individuellt och personligt och det är bara du själv som kan avgöra.

Tight lines!

Rudan5
2009-04-13, 14:37
låter en sarv på 32 cm och 645 gram rimligt? kolla mitt album så får du se firrar....

Rudan5
2009-04-13, 14:45
ni medlemmar som tittar på detta ämne skriv gärna något, vi har just nu en debbat här om feta och smala fiskar.... har någon något att tillägga?

Glidarn
2009-04-13, 14:48
En sarv på 32 cm och 645 gram låter helt rimligt enligt mig.

Rudan5
2009-04-13, 14:51
som sagt, nu ska vi se vad jag får på kroken nu i sommar..........

Sg
2009-04-13, 16:54
låter en sarv på 32 cm och 645 gram rimligt? kolla mitt album så får du se firrar....

Du har inga bilder i ditt album.

Rudan5
2009-04-13, 17:47
vaddå inga bilder? har laddat upp 15 bilder, men hur lägger man dom i albumet då?

Rudan5
2009-04-13, 18:22
här är min strax över 5 hektos silverruda tagen i svankällan strax före midsommar:

http://C:\Documents and Settings\Karin\Mina dokument\Mina bilder\Bild\Bild 034.jpg

här är en fin sarv på ca 4 hg också tagen i svankällan:

http://C:\Documents and Settings\Karin\Mina dokument\Mina bilder\Bild\Bild 038.jpg

en mört tagen i sjöalt 2006 på ca 3 hg

http://C:\Documents and Settings\Karin\Mina dokument\Mina bilder\Bild\Bild 039.jpg

en abborre på strax över 3 hekto också i svankällan:

http://C:\Documents and Settings\Karin\Mina dokument\Mina bilder\Bild\Bild 036.jpg

Rudan5
2009-04-13, 18:24
så klart en fin april bild av svankällan it self

http://C:\Documents and Settings\Karin\Mina dokument\Mina bilder\Bild\Bild 017.jpg

ZanderAngler
2009-04-24, 23:28
Dalis, Vilken mört menar du då? och vem har fångat den?

pimpelkungen
2009-04-25, 00:06
grymt med en iq på 123 om man inte lyckas ladda upp bilder på ett forum!.. bow down

Rudan5
2009-04-25, 22:43
grymt med en iq på 123 om man inte lyckas ladda upp bilder på ett forum!.. bow down

har visst laddat upp bilder, kolla själv, har du ens 1 iq kan du trycka på "länk här" till mitt fotoalbum, har några bilder, men inte 15

Gös Jonas
2009-04-25, 23:39
Idar under 5 hejto är däremot svårare få än idar mellan 1,5-2 pannor.Rudan5 lite koll på våra fiskarter måste man kunna ha om man är fiskare.

Rudan5
2009-04-27, 19:21
Idar under 5 hejto är däremot svårare få än idar mellan 1,5-2 pannor.Rudan5 lite koll på våra fiskarter måste man kunna ha om man är fiskare.

jag har inte fiskat id på 4 år och du som är 34 borde veta att en man strax under medelålern som du borde stava RÄTT men jag som har fiskat id, vet att yngre fiskar på 0,5 kg är vanligare än äldre fiskar på 1,5-2 kg, som under sin tidigare del av livet riskerar bli uppfiskade, gäddmat eller dö av människans dumpning i vissa sjöar, så de flesta idar når sällan över ca 25-30 cm och ca 0,5 kg, så var inte helt ute och cykla nu gamling :)

braxmax
2009-04-27, 20:48
hahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, där köpte han 5kg weed till!!!

de flesta idar når sällan över 25-30cm och ca 0,5kg.......

vad i helvete snackar du om mannen? fast så är kanske fallet på månen? bor du där?

Hemi
2009-04-27, 22:30
Hmm. en 33 cms mört som väger 978 g skulle jag gärna se. Har faktiskt fått mört på just 33 cm, normalkondis utan rom typ 3,5 hg...En ål på 42 cm kan inte väga 1,7 kg..Måste blivit något fel vid vägning eller mätning i båda fallen..

Gös Jonas
2009-04-27, 22:36
Rudan5 du borde inse att man ibland har jävligt fel, jag har fiskat id i över 20 år och de idar under kilot jag fått är få. Klart det finns vatten med en jäkla massa småid också som allt annat. Riktigt roligt läsa det du skriver men eftersom du tots din ringa ålder vet allt så överlåtar jag sanningen att nå dig gradvis. Enligt dig skulle det bli svårt för idarna att leka eftersom de inte har vuxit klart för lek, alltså dina idar:)

Quivertip
2009-04-28, 21:18
Nu är det dags att tagga ner lite. Sänk rösterna lite

Gös Jonas
2009-04-28, 21:37
Vi behöver inte höja rösterna men Rudan5 kanske borde förstå att vi som fiskat id i många år har kunskaper han inte är nära. Leker idar på 500 gr Rudan5? Du har så tokfel så du anar inte, och jag kan så sjuk tmkt mer om fiskar och natur än dig så ta inte ens den matchen. Jag har läst mmmmm vilket skämt..........!

danne 1987
2009-04-28, 23:11
hehe Rudan5! "tiny.gangster"... Lugna ner dig ett snäpp! Inser du inte att forumet skrattar gott åt varje uppbrusat inlägg du skriver?!
Ändra attityd så slipper du att bli utskrattad bakom varje datorskärm! och kanske blir tagen på allvar.
Bara för att du blir mobbad i skolan så får du inte högre status för att du spelar cool här!

braxmax
2009-04-29, 08:02
"braxmax du är spårad!"

jaså är jag det, men hälsa på mig och danne så kan vi ta en kopp te och snacka lite fiske:)

Sir Fish-a-lot
2009-04-29, 10:18
Rudan5... lägg ner!

Med de ringa kunskaper om fiskarterna du har och dina många inlägg (ibland, helt obefogat, flera på raken) blir denna tråd till ett klotterplank. Precis som sarvmete-tråden.

Detta är ingen blogg utan ett forum.

Dessutom så har du mage att klanka ner på att andra stavar något enstaka ord fel (det händer alla i stridens hetta). Lite självkritik skulle inte skada! Skriv gärna i Word först, låt stavningskontrollen jobba, klipp ut och klistar in i tråden... ett hett tips ;)

Du "spårar" Braxmax - vad fasen ska det betyda? Indirekt hot?

Du är inte heller rätt man att ifrågasätta andras fångster. Det verkar som om du mätt fiskarna i centimeter och vägt de flesta i pounds (lbs.)...

Lugna ner dig om du vill vara kvar på forumet...

braxmax
2009-04-29, 10:29
han får väl bli några år äldre först...

Flodebanan
2009-04-29, 12:41
Det är inte han som skämmer ut sig utan ni andra som ger pinsamma svar.

Ingen är så dum, han driver till 100%!

Behövs det en IQ över 130 för att fastställa det?

Sir Fish-a-lot
2009-04-29, 14:15
Det är inte han som skämmer ut sig utan ni andra som ger pinsamma svar.

Ingen är så dum, han driver till 100%!

Behövs det en IQ över 130 för att fastställa det?

För att inse att du är kategorisk så det räcker och blir över krävs en IQ på endast 67. Hur kan du alltid vara så säker på din sak?

Vilka är de pinsamma svaren?

Om hot är att driva med folk så undrar jag om allt står rätt till i hjärnkontoret.

Hemi
2009-04-29, 15:57
Tuffa Viktor: Det är bara idioter som är helt säkra på sin sak.
Vivan: Är du säker på det?
Viktor: Bombsäker!

Angående idar har Gös-Jonas rätt. Jag kollade ett lekbestånd på ca 300 idar. Tippade i vattnet de minsta till 7-8 hg. Tog 75 av de 300 ..samtliga vägde (uppskattad vikt) från dryga kilot till 2,2-2,3 kg möjligen något över...

Tobiasl
2009-04-29, 16:27
Det är ju inte våra svar som är fel utan rudan5. Om någon skriver något om exempelvis sarvmete skriver plötsligt rudan5 massa strunt, helt borta från ämnet där han vill skryta om sina fiskar osv. Och så har tjattret börjat vem som har rätt och fel.

Skyll inte på oss andra för konstiga svar bara för att vi svarar på hans konstiga inlägg:ordning:

När rudan5 läser detta om några år lär han nog förstå och insett hur naivt han betett, om inte han blivit bannad förstås.

Gös Jonas
2009-04-29, 17:06
Hemi det stämmer inte enligt Rudan5 han har grym koll på fiskar! De blir sällan över 5 hg:)

Jimmiee
2009-04-29, 18:05
Rudan är fan sämst !
Mörten och ålen kan du sluta ljuga om,gå ner till svankälla ist med ditt 4m toppknutet med deg på kroken och fiska småfiskar.

Sir Fish-a-lot
2009-04-30, 22:28
ok, ni tror jag är dum? jag ska ställa er frågor om fiskar och annat som jag kan svaren på, se om ni kan.....:)
del 1, fiskefrågor

1, ge mig pungitius biologi.

2. beskriv salmon trutta fario med ett ord

3. vilket marint djur förekommer EJ i värnen

a) krabba b) dvärgmal c) harr

4. man brukar säga att man ska ut och ..... torsk, men vad är .....?

5. vart i svergie fångas de största rudorna?

del 2 ekvationer och kosmos.

1, vad är calabi-yau- rum?
2.vad är titans atomnummer?
3. ge mig R ekvationen
4. ge mig E ekvationen
5. hur många yokto går det på en hel?

del 3, blandat om allt

1, vilken är den största varelsen som levat på jorden?
2, hur långt ut i samma skala som vårt solsystem och planeternas banor sträcker sig antares ut?
3, vilken var den största köttätande dinosaurien?
a) tyrannosaurus b) giganotosaurus c) icke namn given
4. vad är deuterium med andra ord?
5. vad är plasma?
6. när börgar abborren bli rovfisk?

:offtopic:Se följande (i urval):

Levat... ska vara "levt".
Börgar... ska vara "börjar".

Sedan så börjar varje mening med stor bokstav.

Du kunde tydligen piska andra på fingrarna för felstavningar ;)

Rudan5 - du är inte dum. Men precis som alla andra har du dina brister.

:btt3:Snälla återgå till trådens ämne.

Fiskarn0383
2009-04-30, 23:27
Rudan5 fråga 3.Ingen. och du är välkommen hit för att bevisa motsatsen.

Glidarn
2009-05-01, 00:29
ok, ni tror jag är dum? jag ska ställa er frågor om fiskar och annat som jag kan svaren på, se om ni kan.....:)
del 1, fiskefrågor

Pungitius vet jag inte vad det är men Pungitius pungitius är småspigg, resten kan du nog själv ;-)

Bäcköring

a,b och c förekommer EJ i Värnen ;-)

..... är fem stycken punkter.

Officiellt Paviken iom toppvikten 3 kg.

Svar: En speciell typ av mångfalder som används inom strängteorin.

Svar: 22.

3. ge mig R ekvationen

Svar: Utveckla frågan mer

4. ge mig E ekvationen

Svar: Utveckla frågan mer

Svar: En kvadriljon

del 3, blandat om allt

Menar du levt så är det blåvalen för levat vet jag ej vad det är. Kanske menar du levrat som i blod?

2, hur långt ut i samma skala som vårt solsystem och planeternas banor sträcker sig antares ut?

Hur långt ut sträcker sig antares vet jag ej men dess sken skulle dock nå ut förbi Mars omloppsbana sett från solsystemets mitt då den är 10´000 gånger mer luminös än våran sol.

Svar: c (Spinosaurus)

Svar: Tungt väte (en isotop av väte med en neutron förutom protonen i kärnan)

5. vad är plasma?

Definiera vilken typ av plasma, större delen av all materia är ju faktiskt plasma ;-)

Bö(r)gar? Om du menar börjar så börjar den äta andra fiskar när den når en längd på upp emot en decimeter.

Nej om man skulle ge sig ut å fiska nu istället ;-)

Tobiasl
2009-05-01, 08:36
Han har väl letat svåra frågor i någon bok i flera dagar för att slå tillbaka.
Rudan5, vad är det du vill bevisa?? Att du är smartare än oss andra, eller vad?

Hursomhelst, sluta upp och bevisa eller skyta om dig själv och va som oss flesta andra istället. Du kommer aldrig kunna "vinna" mot alla andra om det är de du tror. Vet inte var du får teorierna ifrån..

Trådan börjar gå åt ett annat håll.

Rudan5
2009-05-01, 09:52
del 1, fiskefrågor

biologin tack!
rätt

krabbor har släppts ut i värnen och harr finns där, men dvärgmal förekommer ej i sverige
svar: pirka torsk :)
rätt

klockren
rätt
3. ge mig R ekvationen
R =B3F2
4. ge mig E ekvationen
om du är tillräckligt smart så:
E=m*c2
rätt

del 3, blandat om allt

bruhathkayosaurus källa: wiki
ut till mars barna
monstret från mynden(med tyskt Y) källa: wiki
rätt
5. vad är plasma?
svar: ett ämne som är upphettat flera miljoner grader
när den nått 20-25 cm

Rudan5
2009-05-01, 09:54
glidarn du är smart men jag är smartare =) du använde nog internet för de flesta

Rudan5
2009-05-01, 09:58
:offtopic:Se följande (i urval):

Levat... ska vara "levt".
Börgar... ska vara "börjar".

Sedan så börjar varje mening med stor bokstav.

Du kunde tydligen piska andra på fingrarna för felstavningar ;)

Rudan5 - du är inte dum. Men precis som alla andra har du dina brister.

:btt3:Snälla återgå till trådens ämne.

ok, jag ska göra det om
ni också gör det, säg till tobiasl och braxmax, om du vill snacka om sarvmete så är det dom jag bråkar med
dom måste sluta också, jag ville inte börja ett bråk, men de utväckla bråket,

Tobiasl
2009-05-01, 10:19
Ha! Först så måste du formulera om frågorna. Jag vet ju inte vad jag ska svara på, några har du gett svaret på andra inte... :ordning:

Nå killar, ska vi inte ge rudan5 lite frågor och se hur smart han är själv??:cheers:

braxmax
2009-05-01, 11:03
nej! för att vi är så smarta att vi inte måste bevisa det för nån! aldrig!

det är livet, man måste helt enkelt skita i vad folk säga, annars måste man alltid bevisa nåt för alla, och det vore visst ett tröttsamt liv.

det ända som man kan göra är att alltid vara trogen sig själv, och inte fokusera på andra männsikor och deras bedömningar! sånt är livet! live the life you love and love the life you live!

/braxmax

lethul
2009-05-01, 11:16
Hehe, rolig tråd :) Vart ligger Värnen?

Rudan5
2009-05-01, 12:01
värnen ligger i sverige, i värmland, delvis i värmland

Rudan
2009-05-01, 12:15
Värnen ligger i Småland, i närheten av Vetlanda.
Och du, byt gärna nick.

//Stefan

Hemi
2009-05-01, 12:29
Rudan5..Vänern..inte Värnen. Europas tredje största sjö. Min svenska förfader hade sitt hemman på 1600-talet (4 hektar) vid sjöns strand...Mitt släktnamn kommer från den lilla gården. Rudan.. förstår mycket väl att DU känner till båda sjöarna ;-)

Azazeal
2009-05-01, 12:49
För att inse att du är kategorisk så det räcker och blir över krävs en IQ på endast 67. Hur kan du alltid vara så säker på din sak?

Vilka är de pinsamma svaren?

Om hot är att driva med folk så undrar jag om allt står rätt till i hjärnkontoret.

Hahaha, Made my day :appl:

Detta måste vara ett skämt för övrigt. För så där jäkla dum, kan man väl inte vara?
Om det nu inte är ett skämt, Rudan5; varför ens dra in IQ i det hela? Din IQ må vara hög(tvivlar ändå starkt på det) men din EQ måste tamigfan vara låg..

Haha, kom dessutom att tänka på Skogsturken :popcorn:

Nä vad säger ni, fint väder idag, någon som sak ut och fiska istället?
Så kan vi alla ta korta feta fiskar som kommer slå varandras rekord, som ju trots allt, är det viktigaste som finns. SG, be prepared! Du kommer bli skakad!
:fiska1:

Sg
2009-05-01, 13:33
Alltså jag trodde aldrig att en tråd kunde bli så här söndrig :P

Är det någon som fortfarande har lust att snacka sarvmete i den :P ?

Rudan5
2009-05-01, 14:27
jo, jag, det är dom andra "smarta" killarna som vill snacka annat skit, och värnen ligger inte i småland! den ligger mellan flera landskap, bland annat värmland

VectoR
2009-05-01, 15:04
jo, jag, det är dom andra "smarta" killarna som vill snacka annat skit, och värnen ligger inte i småland! den ligger mellan flera landskap, bland annat värmland

http://www.svenskgeografi.se/laen/joenkoeping/13140-vaernen.html

Fiskarn0383
2009-05-01, 15:09
Värnen ligger i Småland, i närheten av Vetlanda.
Och du, byt gärna nick.

//Stefan

Jajemen men alla i kommunen kallar den Trollebosjön.

Glidarn
2009-05-01, 16:09
Klart vi ska snacka sarv, var ute på ett gryningspass imorse (dock inte vid värnerns strand). Största fisken låg på runt 7-8 hg, och den blötte ner min FUCKING SKJORTA!!

:wasntme-s

Rudan5
2009-05-01, 16:48
oj, vet de skvätter och hoppar mkt, en sarv på 2-3 hekto skvätte ner mig en gång.

mvh anton

Rudan5
2009-05-01, 16:50
jag snackar om värnen sveriges största sjö

Dalis
2009-05-01, 17:40
jag snackar om värnen sveriges största sjö

Saken är ju bara det att du hela tiden stavar fel, sjön du syftar på heter VÄNERN, det du skriver är VÄRNEN, du placerar bokstäverna i fel ordning vilket resulterar i att du stavar till namnet på en helt annan sjö som ligger i småland.

Rudan5
2009-05-01, 17:54
ok, NU fattar jag

Rudan5
2009-05-01, 21:39
du har problem tobiasl, besatt av mina inlägg, själv säger du att alla är både emot mig och med mig, alltså alla de tusentals medlemmar på detta forum?

Tobiasl
2009-05-01, 21:51
Bara de som läst tråden:ordning:

Enligt dig skulle väl alla ha problem här inne...

Såklart man blir besatt, det räcker med att läsa lite så blir man på överraskande gott humör;)

Rudan5
2009-05-01, 21:55
haha, så jag underhåller er, varför har du inga bilder i albummet?

Tobiasl
2009-05-01, 22:00
Därför du ska ha något att fråga om:blah:

Azazeal
2009-05-01, 22:27
Inga bilder i forumet? Säg vem som lagt upp bilder? SÄG VEM DET FUCKING VAR
:asflabb2:

Glidarn
2009-05-01, 23:06
:asflabb2::highfive::headbang:

snOrdanger
2009-05-03, 01:04
F-F-F-Fore

Skruttapan
2009-05-04, 03:14
Kan inte nån klistra den här tråden sen?

Det här är REN humor! :asflabb2::asflabb2::asflabb2::asflabb2:

Tobiasl
2009-05-04, 07:40
Om du tycker det här är humor så måste du bara läsa tråden sarvmete som ligger i allmänt mete.
Ännu en tråd där rudan5 har varit en flitig skrivare:)

Quivertip
2009-05-04, 08:04
Snälla. Återgå till det som tråden var till för. Snacka om sarvmete.

Tobiasl
2009-05-04, 08:17
Sarvmete?
Jag trodde tråden handlade om ruda

braxmax
2009-05-04, 09:10
rudamete ja, men quivertip har rätt. nu kan vi nog sluta snacak skit om rudan5! det förtjäna han inte, ingen gör det!

rudametet kommer igång snart, ska kanske sj lägga nåt pass på den i år, men de är svårfångade!

Quivertip
2009-05-04, 09:19
*S* Ruda menade jag givetvis... Ibland slinter man med tangenterna *L*

Skruttapan
2009-05-04, 11:46
Om du tycker det här är humor så måste du bara läsa tråden sarvmete som ligger i allmänt mete.
Ännu en tråd där rudan5 har varit en flitig skrivare:)

Tack tack :fiska1:

Tobiasl
2009-05-04, 16:52
Någon som vet något rudavatten i närheten av Kalmar?
Har aldrig fiskat ruda och tänkte därför dra upp en i år. Jag bryr mig inte om storleken så tipsa om något vatten:)

Sg
2009-05-04, 17:06
Någon som vet något rudavatten i närheten av Kalmar?
Har aldrig fiskat ruda och tänkte därför dra upp en i år. Jag bryr mig inte om storleken så tipsa om något vatten:)
Tror Lilla Grytsjön (om den heter så) ligger runt Oskarshamn. Den ska det finnas ruda i iallaf :)

Rudan5
2009-05-04, 18:25
rudamete ja, men quivertip har rätt. nu kan vi nog sluta snacak skit om rudan5! det förtjäna han inte, ingen gör det!

rudametet kommer igång snart, ska kanske sj lägga nåt pass på den i år, men de är svårfångade!

undrar varför du är den som gör det mest här....:ordning::offtopic:

VectoR
2009-05-04, 19:13
Tror Lilla Grytsjön (om den heter så) ligger runt Oskarshamn. Den ska det finnas ruda i iallaf :)

Ett klubbvatten men det går säkert att snacka med dem som har det.

Sg
2009-05-04, 20:26
Ett klubbvatten men det går säkert att snacka med dem som har det.

Ah ok :) Hade jag faktiskt ingen aning om. Vilka är det som har den?

VectoR
2009-05-04, 20:47
Ah ok :) Hade jag faktiskt ingen aning om. Vilka är det som har den?

http://www.sk-al.se/klubbgolen.htm

Står dock "Fisket är endast upplåtet för medlemmar i SK-ÅL". Men gammal artikel, kanske har ändrats men vad vet jag :)

rudan5-2
2009-05-20, 21:21
ni värkar trivas utan mig ;)

äggsvenklockren
2010-01-03, 00:22
Personligen skulle jag helst se bilden på mörten på 978g 33cm, måste varit den tjockaste fisken i världshistorien?

en romstin väger väll 6-7 hekto i 33 cm?

Dalis
2010-01-04, 17:53
en romstin väger väll 6-7 hekto i 33 cm?

Låter rätt rimligt, personligen tycker jag att det är ganska fascinerande att du letar dej tillbaka med nya nick hela tiden och är så "smart" att du går in i dina gamla trådar och kommenterar dina gamla inlägg äggsvenklockren/Rudan5/alla andra nick du har haft. Inte helt klyftigt att skriva ut samma Pbn en gång till och börja lägga ut rudabilder från svankällan igen;) Beundrar din ihärdighet dock;)

äggsvenklockren
2010-01-04, 19:39
Låter rätt rimligt, personligen tycker jag att det är ganska fascinerande att du letar dej tillbaka med nya nick hela tiden och är så "smart" att du går in i dina gamla trådar och kommenterar dina gamla inlägg äggsvenklockren/Rudan5/alla andra nick du har haft. Inte helt klyftigt att skriva ut samma Pbn en gång till och börja lägga ut rudabilder från svankällan igen;) Beundrar din ihärdighet dock;)

man måste rätta till sina misstag vetu dalis

tintin_jkpg
2010-01-04, 22:29
Jag tycker det är trevligt att ha dig tillbaks, du lär dig nya sätt och du delar med dig av dina erfarenheter till oss andra :)

Välkommen tillbaks, hoppas du håller dig i skinnet så du inte blir bannad igen

Fiskarn0383
2010-01-05, 00:00
Det var alltså inte vara jag som reagerade på rudan på 1911g. Kan grabben hålla sig i skinnet denna gången och har lärt sig att man inte alltid vet bäst så kan han väl få stanna kvar. Hans stestosteronnivåer kanske faktiskt gått ner lite så han går att prata med.