handdator

Visa fullständig version : MINN KOTA 55 POWERDRIVE V2 AP 54" SHAFT till buster x ??

Masken10
2007-11-14, 16:33
Hej !
Nya båten (buster x) ska utrustas med en elmotor får lite kortare förflyttningar vid spinnfiske samt eventuellt lite göstrolling.
Motorn ska beställas från USA ,men jag är lite osäker på om riggländen blir rätt ?. Jag har hittat ett antal leverantörer som vill ha ca 775 $ + frakt för denna motor, låter det rimligt ? Tack på förhand !:cheers:

Olof
2007-11-14, 17:38
Tjena! Jag har varit i kontakt med flera handlare i USA och de vill inte leverera till Sverige p.g.a generalagent. Levererar de som du varit i kontakt med verkligen till Sverige? Vi tröttnade och köpte från svensk firma istället.
Vad blir priset isf inkl. frakt, svensk moms och tull?
Köp längsta riggen, 52", 135 cm. Det gjorde jag till min Linder..

//Olof

Pikopath
2007-11-14, 18:15
Hej !
Nya båten (buster x) ska utrustas med en elmotor får lite kortare förflyttningar vid spinnfiske samt eventuellt lite göstrolling.
Motorn ska beställas från USA ,men jag är lite osäker på om riggländen blir rätt ?. Jag har hittat ett antal leverantörer som vill ha ca 775 $ + frakt för denna motor, låter det rimligt ? Tack på förhand !:cheers:

Minimumslängd på frontmontert elmotor= Høyden fra baugen ned til vannet +18tummer.

Michael

Masken10
2007-11-14, 18:18
Hej Olof !

Jag har skickat mail i dag till USA och ännu inte fått några svar på vad leveransen kostar.
Minnkotas 55 pundare powerdrive V2 med autopilot och fjärr kostar ca 775$.Upskattad frakt ca 200$.
Totalkostnad inklusive moms och tull ca (775+200)*1,3=1270 $ vilket blir ca 8200 skr tullat och färdigt vid dörr.(Om nu någon vill leverera från USA !!):catfight:

Olof, vilken båt har du och var köpte du Minn kotan ?

Masken10
2007-11-14, 18:42
Minimumslängd på frontmontert elmotor= Høyden fra baugen ned til vannet +18tummer.

Michael

70 cm fribord (tom båt) +18" blir ca 46". Jag antar att det är bättre att välja 54" längd på Minnkotan. Det finns väll lite justermån i höjdled ?:nut:
Här kommer en länk till motorn http://www.boatfix.com/cart2/Scripts/prodView.asp?idproduct=11072

Olof
2007-11-14, 19:24
Ok, 8200. Jag köpte min på outdoorexperten, vi fick lite billigare pris då vi sambeställde 4 motorer. Hur mycket vill jag inte skriva här. Vi valde det då det är gott med svensk garanti och alla USAfirmor krånglade alt. tog lång tid på sig (inkl. de svenskamerikanska).
Min kommer sitta på en Linder 400. Som du resonerar också, ju längre desto bättre. Går alltid höja upp den.

Pikopath
2007-11-14, 20:55
70 cm fribord (tom båt) +18" blir ca 46". Jag antar att det är bättre att välja 54" längd på Minnkotan. Det finns väll lite justermån i höjdled ?:nut:
Här kommer en länk till motorn http://www.boatfix.com/cart2/Scripts/prodView.asp?idproduct=11072

Som jeg skrev; Minimumslängd :)
Man skal egentlig måle når båten er fulllastad det er jo da det gjelder. Men for lang er inte fel, for kort kan bli tråkig i bølger.
AB har vel motorer på vei inn snart, mener å ha lest det i en annen tråd ;)

Michael