Visa fullständig version : Rullfråga
Någon som vet skillnaden mellan amba 5601jb och amba 5601c jb??
Tacksam för svar
martin
"c" ska ju betyda att den är kullagrad, men jbn ska väl ha glidlagringar som standard. Därför vete tusan om det finns någon "c jb". Skrivfel?
//Stefan
Njä tror inte det, har sett det i många webshopar, c verkar vara lite billigare.
Marketingpatrullen har varit framme, det är nog allt. Jag har sett det där "c-et" i två av varianterna men även sett likadana rullar utan, så jag kan inte reda ut det närmare.
Det finns fem varianter av JBn;
1. Ur JBn, utan IAR men med klassisk spärrhake.
2. Den "moderniserade" JBn med IAR men utan spärrhake.
3. Den "förstärkta efterföljaren" med IAR och med spärrhake (kallad dual stopper).
4. Nytt utseende och kolfiberlameller, i övrigt som 3an
5. Som 4an men med 6 centrifugalvikter.
ABU har varit mycket tillmötesgående när det gäller JB-rullarna och de har regelmässigt utan kostnad byggt om alla 1or och 2or till 3or. Det har även sagts mig att 4or har blivit femmor på begäran.
Marketingpatrullen har varit framme, det är nog allt. Jag har sett det där "c-et" i två av varianterna men även sett likadana rullar utan, så jag kan inte reda ut det närmare.
Det finns fem varianter av JBn;
1. Ur JBn, utan IAR men med klassisk spärrhake.
2. Den "moderniserade" JBn med IAR men utan spärrhake.
3. Den "förstärkta efterföljaren" med IAR och med spärrhake (kallad dual stopper).
4. Nytt utseende och kolfiberlameller, i övrigt som 3an
5. Som 4an men med 6 centrifugalvikter.
ABU har varit mycket tillmötesgående när det gäller JB-rullarna och de har regelmässigt utan kostnad byggt om alla 1or och 2or till 3or. Det har även sagts mig att 4or har blivit femmor på begäran.
Då blev man lite klokare, tackar för det UT.
Martin
christer
2008-01-24, 20:14
om man kollar på utländska webshoppar så verkar inte jb finnas eller heter den något annat i usa tro??
om man kollar på utländska webshoppar så verkar inte jb finnas eller heter den något annat i usa tro??
JBn är hittils ett svenskt fenomen, möjligen säljs den i övriga Norden, men inte söder om Danmark eller i nån annan världsdel.
om man kollar på utländska webshoppar så verkar inte jb finnas eller heter den något annat i usa tro??Nästan ingen fiskar vänstervevat i usa.
Nästan ingen fiskar vänstervevat i usa.
Konstiga människor...
hellhammer
2008-01-26, 22:49
har en gammal c3 med spärrhake kan man modernisera den med dualstopper ? är vänserhänt o vevar med höger vilken rulle är starkast i 5000 storlek? har kört slut på 1 D6 o har nyss köpt en c5.
Ambassadeur5000
2008-01-26, 23:00
har en gammal c3 med spärrhake kan man modernisera den med dualstopper ? är vänserhänt o vevar med höger vilken rulle är starkast i 5000 storlek? har kört slut på 1 D6 o har nyss köpt en c5.
Tjabba!
Att du lyckats köra slut på en D6a är ingen bedrift:) (skräprulle)
Du kan alltid slänga i ett IAR lager på din C3a - Vips så har du en Dual Stopper.
Är du sugen på nytt så köp en Pro Rocket - Kraftig rulle med kromat mässingstativ
hellhammer
2008-01-26, 23:10
kalas vem fixar C3an o vad kostar det? haken är slut veven går back i bland men vill ha den kvar ,nostalgi värdet är högt 7ö 10 gammal kärlek rostar ej.
Ambassadeur5000
2008-01-26, 23:24
kalas vem fixar C3an o vad kostar det? haken är slut veven går back i bland men vill ha den kvar ,nostalgi värdet är högt 7ö 10 gammal kärlek rostar ej.
Den fixar du själv så klart! Här snackar vi Volvo 240:)
Vilken C3a är det? Gammal? kolla tex:http://www.abugarcia.com/view_schematic.php?s_id=1075&id=#
Stämmer detta så är det bara att ringa 0454-880 00 och be att få tala med serviceavdelningen. Goa gubbar som hjälper dig att hitta rätt.
Du behöver säkert inte stopern som du har nu, montera av den iså fall.
Lycka till :cheers:
en ny hake kostar kanske en tia eller två, är lika enkel att byta som kallingarna man byter en gång i veckan..
Ambassadeur5000
2008-01-26, 23:30
en ny hake kostar kanske en tia eller två, är lika enkel att byta som kallingarna man byter en gång i veckan..
Hahahahahaha - Det var roligt:):):) Kallingarna:)
:winner:
hellhammer
2008-01-26, 23:41
kanon tack grabbar kep on jerking i morgon ska dom upp.
RobRaven
2008-01-27, 03:22
Nästan ingen fiskar vänstervevat i usa.
Många fiskar vänstervevat i USA!
Alessandro
2008-01-27, 03:30
RobR, jo det är ju bara att titta på VanStaal´s rullista, dom säljer ju nästan bara i USA och dom flesta av deras rullar är vänstervevade.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.