handdator

Visa fullständig version : Vilken rulle skall man köpa?

Karvid
2008-01-27, 01:08
Jag är på gång att köpa en ny haspelrulle. Har tittat runt lite på olika rullar...
Bl.a Daiwa TD SOL2500, Daiwa exceler Plus 2500E, Shimano Stradic...

...Hmm...

Just nu känns suget efter en Daiwa TD SOL2500 är stort, kan man motivera prisskillnaden...?

:oj:

Ambassadeur5000
2008-01-27, 01:22
Jag är på gång att köpa en ny haspelrulle. Har tittat runt lite på olika rullar...
Bl.a Daiwa TD SOL2500, Daiwa exceler Plus 2500E, Shimano Stradic...

...Hmm...

Just nu känns suget efter en Daiwa TD SOL2500 är stort, kan man motivera prisskillnaden...?

:oj:

Hmmm?

Ja är man trots allt sugen på en haspel så är nog Shimano att lita på. Fick en i höstas och måste säga att det är en bra rulle.
Tycker nog du skall köpa en multirulle ändå, kanske en Ambassadeur:)

fure
2008-01-27, 01:23
Har en daiwa exceler 2500e ute på tradera nu, just nu uppe i 450 buda på

Karvid
2008-01-27, 01:29
Hmmm?

Ja är man trots allt sugen på en haspel så är nog Shimano att lita på. Fick en i höstas och måste säga att det är en bra rulle.
Tycker nog du skall köpa en multirulle ändå, kanske en Ambassadeur:)

Hmm...
jag har köpt på mig tre multirullar under hösten/vintern men jag är inte vän med dem ännu och föredrar än så länge haspel... iaf om jag vill slippa skatbon :appl:

Har 6 Shimano haspelrullar idag men ingen Daiwa.. vet egentligen inget om Daiwa förutom att en del utländska recensioner lovordar dem.

Ambassadeur5000
2008-01-27, 01:35
Hmm...
jag har köpt på mig tre multirullar under hösten/vintern men jag är inte vän med dem ännu och föredrar än så länge haspel... iaf om jag vill slippa skatbon :appl:

Har 6 Shimano haspelrullar idag men ingen Daiwa.. vet egentligen inget om Daiwa förutom att en del utländska recensioner lovordar dem.

Daiwa är säkert bra rullar, har väl tyvärr tappat lite i Sverige. Personligen skulle jag öva mer på kast med multirullen. Vilken tyngd kastar du?

Karvid
2008-01-27, 01:43
Daiwa är säkert bra rullar, har väl tyvärr tappat lite i Sverige. Personligen skulle jag öva mer på kast med multirullen. Vilken tyngd kastar du?

Det ena utesluter inte det andra :winner:

Nu gäller det en haspelrulle i storleken 2500...
Jag har liksom många andra noterat att det nästan enbart pratas Shimano i sverige. Utomlands verkar de inte vara så dominanta... http://www.tackletour.com/reviewshootoutcapstrad.html

Har en daiwa exceler 2500e ute på tradera nu, just nu uppe i 450 buda på

Jag noterade din rulle tidigare idag! Varför sälja?
Var den inte bra?

Ambassadeur5000
2008-01-27, 02:00
Det ena utesluter inte det andra :winner:

Jag har liksom många andra noterat att det nästan enbart pratas Shimano i sverige. Utomlands verkar de inte vara så dominanta... http://www.tackletour.com/reviewshootoutcapstrad.html

Jag noterade din rulle tidigare idag! Varför sälja?
Var den inte bra?

Sälja? Vad? vilken rulle...
Jag säljer aldrig något!

JF
2008-01-27, 02:22

Min Shimano-rulle har precis börjat krångla. Hackar vid invevning och låser sig helt plötsligt om och om igen. När jag lämnade in den i butiken var dom knappast förvånade. Varit mycket reklamationer och service på Shimano den senaste tiden. Bristande kvalité? Vem vet.

Karvid
2008-01-27, 12:41
Någon som har erfarenheter av Daiwa’s TD SOL eller andra "dyrare" rullar från Daiwa? :popcorn:

Daiwa's motsvarighet till Shimano Stradic antar jag är Daiwa Capricorn eller ..?