Visa fullständig version : Är JB:n den bästa jerk rullen?
Tjena! jag vet att det redan finns ganska många trådar om jerkrullar... men jag kan verkligen inte bestämma vilken rulle jag ska köpa? Vad tycker ni? JB, Tgc, record 51.....m.m! :blah:
Abelsson
2008-03-10, 20:59
Vill du ha ABU, så kör på den nya "inshore"
PudDphantom
2008-03-10, 21:01
kör med 5501 pro rocket, o e kanonnöjd! utan tumtagent o allt;)
Pontus Sj
2008-03-10, 21:03
Kör med JB:n, kanonskön!
haha, fattar att det blir lite svårt att välja när alla säger olika.. :appl:
Lycka till!
btc_andersson
2008-03-10, 21:15
har en revo inshore...den är grymt skön att hålla runt och passar sjukt bra tycker jag, men har som sagt inte testat så många jerkrullar...det stod mellan revo inshore och jb:n men revon föll jag för pga känslan och storlek samt att jag kastade bättre med den..mkt skön rulle tycker jag!
smaken är ju som baken men JBn är en bra och robust rulle i mitt tycke kastar bra också.
En av varje bör man ha + nån reservare utifall
jb´n är ju testad några år av fiskare och de flesta verkar nöjda, den nya classic inshore bygger väl lite på samma rulle som jb´n? så någon av dem lär funka kanon, med trim ännu mer kanon
revo inshore som jerkrulle har jag inget förtroende för,
btc_andersson
2008-03-10, 21:24
jag hade samma problem som dig när jag skulle köpa rulle, det bästa är att gå ner i sportfiske butiken och känna lite på olika rullar, snacka lite pris, det kommer hjälpa dig lite på traven, var bor du? sportfiskegiganten i malmö har så att man kan provkasta prylarna innan kör om man vill i deras pool :)
För att spä på ytterligare så röstar jag på Record 51:an. Hade en JB ett kort tag men föredrog Recorden.
Grävlingen
2008-03-10, 21:42
Ska man köra lättare jerk behövs ingen JB eller Classic Inshore, då funkar an Amb C4, C3 bra eller varför inte revo inshore... Ska du köra lite bulldawgs och tunga jerkbaits då bör du köra en robustare rulle.!!
Jag hade satsat på JB, köpte en precis -08 första gäddan ja fick vägda 3.5 den andra lite över 12 :)
skitfiske!
big catch
2008-03-10, 21:45
record 51
Jag har ingen erfarenhet av några andra rullar än classic inshore.
Jag är helnöjd med den.
jerkbait-fiske
2008-03-10, 22:23
rocket rullarna håller
okej, tack för alla svaren! Det lutar nog åt en JB som är lite robustare och tål o dänga iväg en hel del bulldawgs! :appl:
Ska man fiska tungt är glidlager istället för kullager helrätt. Knappat någon skillnad i kastlängd o betydligt robustare. Vill man lyxa lägger man ett par 100-lappar och skaffar UTs specialbussningar.
Får själv nya Abu Garcia "Ambassadeur SSC3 Series" - Baitcaster från USA nästa vecka, någon som vet hur den är? finns bara i staterna vad jag vet.... http://www.muskyshop.com/modules/cart/products.php/nav_id/21/page/1/id/75/name/AbuGarciaAmbassadeurSSC3SeriesBaitcaster
ssc3 är en vanlig c3, fast röda gavlar och tumtangent istället för tryckknapp
så, då var en ambassadeur JB beställd! hoppas jag gjorde rätt köp.... någon som vet leveranstiderna från attitudebaits... beställde den i ondsags hoppas den kommer imån så att man kan ha den till helgen!
:winner:
Fisketokan
2008-03-13, 17:43
Jag är inte speciellt nöjd med min JB... den är skön o så... men kärvar... Hoppas du blir nöjd med din rulle i alla fall... :-)
så, då var en ambassadeur JB beställd! hoppas jag gjorde rätt köp.... någon som vet leveranstiderna från attitudebaits... beställde den i ondsags hoppas den kommer imån så att man kan ha den till helgen!
:winner: Om jag känner AB rätt så ligger den i din brevlåda i morgon bitti :) sjukt bra leveranstider
Grävlingen
2008-03-13, 20:12
Jepp AB e grymma!
Problemet är bara det att de är på vildmarksmässan och kommer tillbaks den 17:e. De kan ju iofs. ha x-tra personal där men det är nog tveksamt om du hinner få din rulle imorgon tror jag.
Hoppas det iaf.
JBn har jag också och den funkar skit bra, den skulle jag kört på, den heter ju t.o.m jerkbaiter för att det är till det fisket så...
pripps blå
2008-03-18, 16:22
Jag är inte speciellt nöjd med min JB... den är skön o så... men kärvar... Hoppas du blir nöjd med din rulle i alla fall... :-)
Kanske dags för en service el en uppgradering:ordning:!! :-) Jag gillar inte min JB heller, c4an går som en dröm jämfört med JB:n
Grävlingen
2008-03-18, 16:34
Jag har både JB och C4 och vill bara hålla med föregående författare! C4 är mycket trevligare att fiska! Enda anledningen till att jag har en JB är för att den känns mycket stabilare när man ska slänga Bulldawgs mm!
Inhandlade en JB och efter bara två fiskepass så börja den bråka och tomveva. Säkert bara ett måndags4exemplar, blir att reklamera den iaf.
jerkbait-fiske
2008-08-10, 13:49
köp en shimano cardiff så blir ni inte besvikna kastar allt från bj till bull dawg inga problem
obs har haft rullen 6 månader
Inhandlade en JB och efter bara två fiskepass så börja den bråka och tomveva. Säkert bara ett måndags4exemplar, blir att reklamera den iaf.
Hände mig samma sak, efter 3 pass började den tomveva..
FishBiatch
2008-08-10, 15:02
:love::fisk::btt3:
fiskaren44
2008-08-10, 19:07
Jag kör med en revo inshore nu och den har funkat kanon!
Matte222
2008-08-10, 19:30
Vad tror ni om nya Revo Toro till jerkfisket?
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.