Visa fullständig version : Bottenmete med löja
Adde_138
2003-08-31, 20:40
Hur är det man sätter löjan på kroken?? //adde
Crubbster
2003-08-31, 20:42
de beror ju på vad du ska fiska, tex gädda bara en trekrok i ryggen eller en i ryggen och en i bröstfenan (om man kör me två trekrokar !!, ål kör man ju me enkelkrok och då e de enklare och bättre att använda en betes nål !!
El Crapone
2003-08-31, 20:46
Originally posted by Crubbster
de beror ju på vad du ska fiska, tex gädda bara en trekrok i ryggen eller en i ryggen och en i bröstfenan (om man kör me två trekrokar !!,
Hehe, ska man köra med två trekrokar så får dom vara vääldigt små.. eller en mycket stor löja!
:peta:
Crubbster
2003-08-31, 21:04
ja men ja skrev (OM man ska köra me två trekrokar), och de beror ju på hur stor löjan e, !!!! och vad han ska fiska, man fick ju inga direkta defirnationer !
Med enkelkrok så sätter jag kroken genom löjjans näsborrar, funkar perfa! Krokad i stjärten är oxå bra lixom genom ögonhålorna (obs inte i ögonen utan då försiktigt så krokarna inte pajjar ögonen), fisken klarar det galant och sprattlar på hyffsat länge.
DannyStock
2003-08-31, 21:27
Jag antar att du ska fiska abborre? Själv använder jag en Kamasan size 4 (enkel)krok vid bottenmete och fäster kroken genom "överläppen" på löjan. På detta sätt håller sig betesfisken aktiv länge.
Mange Wiberg
2003-08-31, 21:36
genom överläppen
Överläppskrokningar har en förmåga å släppa, den sköra munnen har en förmåga att spricka. Testa med det jag skrev ovan.....
Crubbster
2003-08-31, 22:55
push de ska ja testa men e de inte lite nära hjärnan som kanske man inte bör penetrera !! eller ?
Ingen fara Crubbster, hjärnan sitter ju bakom ögonen mera uppe på hjässan lixom........den sitter och fisken lever kanon!
Adde_138
2003-09-04, 16:03
tack!