Visa fullständig version : Gotland
Förhoppningsvis kommer rapporter från de fem team från Stockholms Trollingklubb som provar på trollingfiske utanför Gotland under torsdag-söndag.
Kika gärna in på Bloggen http://stockholmstrollingklubb.blogspot.com/ :fiska1:
Alessandro
2008-04-10, 09:45
Enda laxarna jag har hört på trolling runt ön är på östsidan runt Östergarn och Östergarns utholme.
Tanken är att åka till Klints bank, ca 20 distans sydost från Herrvik, där yrkesfiskarnas armador brukar ligga och hiva lax. Inte så många trollingbåtar som varit där.
Hej. Förbaskat synd att man inte visste det här lite tidigare. Jag har under en tid försökt förmå några andra trollare att utforska möjligheterna. Det vore kul att komma i kontakt med dem - åtminstone efteråt.
Nicka, you got mail.
Kanon. Thanx.
Alessandro
2008-04-10, 10:41
OK då är dom nog på rätt område.
fan vad kul "expeditionsanda" ska följa med spänning...
Japp, hoppas vi (och de) får se nåt annat än djupriggar & raukar oxå... :popcorn:
pepp-robert
2008-04-10, 17:01
Attans va spännande!
20 distans är en bit..... vi får hoppas de inte får kraftig motvind på hemresan!
Kan bli äventyrligt.
Pratade med Jan Gederborg nys.Ingen lax i dag.MVH Jari
Igår fiskade de huvudsakligen 10 distans nordost om Herrvik längs en kant. Idag ska det bli Klints bank.
The Loomis Man
2008-04-11, 09:07
här har vi strålande sol och vinstilla...
har dem detsamma? :appl:
Ett litet livstecken finns nu på bloggen.
Alessandro
2008-04-11, 20:36
En lax på 6å4, inte illa...:fiska1:
Alessandro
2008-05-14, 08:44
Såg i lokal tidningen att www.gotlandcharter.se båt är till salu, så det är inte så lätt att driva trolling längst ön.
Jag har börjat prova trolling utanför sydöstra Gotland.
Resultat: Lax 11,5 kg och 3,5 kg hittills.
Fiskar från Vändburgs hamn 14 nm ut runt Hoburgs bank.
/Anders
Jag och Alessandro här på forumet testade på att trolla utanför gotland nu innan midsommar.
Resultat: nada. Tvingades ge upp inför motorkrångel, dålig sikt och allmänt dålig styrsel på utrustningen. Men har jag rustat upp båten från grunden så nu till våren blir det revanch! :)
Fan vad grymt att du lyckats ta ett par laxar! Gratulerar! Fick du dem på djuprigg eller?
En sen vandrare på dipsy diver i början på juli och en uppväxare på djuprigg i slutet av augusti.
/Anders