handdator

Visa fullständig version : vilken fisk var?!

SnOOkIE
2002-10-17, 02:31
sötvattenfiske nu på hösten.. har alltid funderat på när man verkligen skall leta gädd o abborre!? o var man skall leta efter dom högt upp långt ner!? vad skall man anv för drag o.s.v.

cico
2002-10-17, 14:01
Originally posted by SnOOkIE
sötvattenfiske nu på hösten.. har alltid funderat på när man verkligen skall leta gädd o abborre!? o var man skall leta efter dom högt upp långt ner!? vad skall man anv för drag o.s.v.

Uj, det var inte lite du ville veta. Jag rekomenderar en prenumeration på en fisketidning :)

/K

Sturgeon
2002-10-18, 15:43

Med tanke på att du fångat Abborre på 1.7 kg så borde det vara du som undervisar oss (mig).;)
Har själv aldrigt fått vanlig Abborre större än runt kilot.
Så fram med knepen så kan vi "kanske" tänka oss att hjälpa dig.
Var, när, hur osv.:cool2:

:cheers: (vatten):rolleyes:

SnOOkIE
2002-10-18, 16:29
har ett gammalt kort på den .. den var när jag var liten pöjk o var ute med en kompis o hans far i hmm tresticken eller nått heter de.. ligger i bohuslän munkedal på 8 mil från göteborg..

kommer ju inte ihåg nått om årstid bara .. minns jag inte helt fel så fick kompisen en baddare samtidigt som mig.. detta var från en båt påväg in mot land , vi hade bara dragena nere får skojs skull o napp blev det.. skall se om jag kan skanna in bilderna!

nu får ni allt komma me lite tips

upp upp

Stizo
2002-10-18, 19:54
har ett gammalt kort på den .. den var när jag var liten pöjk o var ute med en kompis o hans far i hmm tresticken eller nått heter de.. ligger i bohuslän munkedal på 8 mil från göteborg..

kommer ju inte ihåg nått om årstid bara .. minns jag inte helt fel så fick kompisen en baddare samtidigt som mig.. detta var från en båt påväg in mot land , vi hade bara dragena nere får skojs skull o napp blev det.. skall se om jag kan skanna in bilderna!

upp upp

Prova med små jiggar vita eller gula med röd huvud.
Rapala Fatrap är också bra! Sen kan du försöka med små löjor eller små mörtar.
Levande bete brukar ge bäst! Men det kan ju vara lite knepigt att få upp betes fisken ibland! :beer:

Tänkte bara säga att dricker en iskall Carlsberg MMMMMM vad gott! :beer: :cheers:

Sturgeon
2002-10-18, 22:02

upp upp

För det första, vart exakt i Bohuslän bor du, har själv bott utanför Färgelanda i Dalsland.
Det finns många bra vatten i områdena där ikring. Så rätt adress eftersöks, så skall du via PM få en hel del matnyttiga tips.