handdator

Visa fullständig version : vad har hänt med the pig?

crotalus81
2008-06-22, 14:14
Kollade olssonsfiske och där stod det att det är leveransproblem med the pig för att cwc har tagit över tillverkningen.Kollade lundgrens och de verkar ha tagit bort pig ur sitt sortiment och attidtude verkar inte heller ha hemma.Det här verkar ju oroväckande.Är rädd att det kommer ut nya piggar nu som är rena skiten i jämförelse med de gammla.

prylis
2008-06-22, 14:40
Har för mig att jag läst att CWC ska tillverka the pig framgent. Skulle visst bli med rasselkammare också.
Nån annan vet säkert mer...

jerkbait-fiske
2008-06-22, 14:48
Samt av vad jag läste så skulle Kjell Lundberg vikta o lackera dom så det blir knappast något skit

Skogsmulle
2008-06-22, 15:21
Själv hörde jag från en handlare som pratat med CWC efter jag ifrågasatt vikningen, att CWC köpt formar på betet av Odyssey och kommer att tillverka dom själv, viktningen kommer att vara densamma som nu och att dom kommer att lackas av Kjelle.

Synd på viktningen, då "gamla" viktningen gjorde betet till en personlig favorit under våren.

Men som sagt har jag fått infon via en handlare och inte pratat direkt med CWC

mangeboy79
2008-06-22, 15:55
här hemma hänger det redan kjelle pigar i butiken

crotalus81
2008-06-22, 23:22
tackar för infon.Kjelle lackning är ju helt klart ett lyft.Var är här hemma Mangeboy? I nån nätbutik? Hoppas att det finns de färger som funnits innan?Är så många beten som blivit sämmre i kvalitet på senare år.Tex zalt och westins så man blir orolig var gång det blir en ändring på något.Köper mest hemmasnidade jerkbaits nu fast de kostar mer för att gången och lacken på dem är så mycket bättre än på de masstilverkade plastbetena.

Rosa Pantern
2008-06-22, 23:35
På olssonsfiske hemma har det funnits nya piggar ett bra tag. Har fiskat lite med dom nya cwc 7" piggarna och dom verkar helt ok. Snyggt lackade och tjockare skyddslack.

btc_andersson
2008-06-22, 23:46
nån som får lika bra resultat av att jerka gäddan nu under sommaren?

crotalus81
2008-06-23, 15:44
lika bra som på våren är svårt o få men har haft helt ok fisken genom o åka ut precis när det ljusnar och sen fiska fram till 8 på morgonen.De har stigit 5-6 m för o ta betena.Funkade bra fram tills nu.Nu verkar det som att gäddorna gått ut lite djupare men prova vikar som ligger i nära anslutning till djupt vatten på natten.Precis vid gräskanter/ branter har med funkat.Har tagit gäddor vid kl 2.30 på natten nu under juni

Diezel
2008-08-01, 02:35
Här hemma finns det också Kjelle pigar! Men jag blev GRYMT besviken när jag testade en av dem... Eller ja, gången är ju nästan precis om förut och lacken känns tjockare och det är finare färger... MEN den sjunker som en sten. Den är framtung som ett as :ledsen:. Är inte alls om dom gamla man kunde fiska sjukt sakta med :(.

Fiskarboden Ab
2008-08-01, 09:39
vi har fortfarande lite gamla pigar i lager om någon är intresserad. bara några färger men ändå.
en större sorg enligt mig är att piglet (pig 5") har utgått helt.... men som tur var köpte vi upp hela lagret från cwc. vi säljer dom nu för 140 sek (200+ normalt)
Färger:
Black ghost
Nat perch
Hot craw
Hot frog
Rain trout
Hot blue shad
Bullhead
Fire tiger
Flamed pearl
Pike
Largemouth bass
Yellow bandit
Tenn. Shad
Midnight black
Purple mylar
Python
Grey Shad

jerkbait-fiske
2008-08-01, 11:51
Fiskarboden ingen webbutik ?
är sugen på pigleten

ackeliba
2008-08-01, 12:23
Blev också lite sugen faktiskt.

Fiskarboden Ab
2008-08-01, 12:52
nej ingen webbutik...ännu.
Men jag har skickat massor av Piglets till Sverige, så det är inga problem.
maila: fiskarboden@aland.net

Da_Moose
2008-08-01, 12:58
Vanliga Piggar har man ju en hel låda av nu, men mest av dem som jag köpt i form av Pig med haksked och sedan gjort om till flytar och suspar samt snabbsjunk.

Hur är Piglet att fiska med? Vikt? Flyt eller susp? Speciell gång eller teknik?

jerkbait-fiske
2008-08-01, 13:04
den skall vara suspending skall almänt fungera som pig jr gillar pigleten skarpt