Visa fullständig version : öring Wobblers !
Tja ska upp och fiska i fjällen nu. har tidigare år bara kört med långedrag men har bara fått massa smått. Vill nu testa fiska med wobblers men har inte en aning om vad jag ska ha för wobblers. Så ni som vet kan väll ge mig lite tips på bra öring wobblers TACK
Tja ska upp och fiska i fjällen nu. har tidigare år bara kört med långedrag men har bara fått massa smått. Vill nu testa fiska med wobblers men har inte en aning om vad jag ska ha för wobblers. Så ni som vet kan väll ge mig lite tips på bra öring wobblers TACK
Rapala brukar funka fint på öring, testa lite olika modeller så ska du se att det smäller.
Tänk efter hur stor fisk du kan träffa på samt den storlek av bytesfisk som finns om du vet det, skulle tro mindre Strike pro (även mindre Bomber finns en massa olika fabrikat förutom Rapala) och liknande kan vara giftigt testa på grunt vatten när det börjar bli mörkt och lycka till ingen lätt fisk
team char
2008-07-10, 20:25
Rappala orginal färg RT och TR storlek 7cm brukar vara bra i små vatten.
Annars Bomber 15A färg sal25, sal7, sal141, xmk, plo, pbo, xsig är bra ta bort den främre kroken och byt ut dom anndra mot två st vmc7541 eller owner st-36 i storlek 2
pebblelake
2008-09-17, 18:15
http://www.tradera.com/5_st_Rappala_countdown_orginal_wobbler-auktion-72866311
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.