handdator

Visa fullständig version : hjälp

Rickard752
2008-09-03, 06:24
Jag har en fråga och hoppas någon kan hjälpa mig: hur gör jag om jag vill meta på flera meters djup? vad behöver jag och hur ska det se ut.tack på förhand:fiska2:

jerklimpan
2008-09-03, 06:49
Jag har en fråga och hoppas någon kan hjälpa mig: hur gör jag om jag vill meta på flera meters djup? vad behöver jag och hur ska det se ut.tack på förhand:fiska2:

Ta ditt vanliga kast spö med med spö å rulle . Köp flötessstopp finns i affärn .Med det ställer du in vilket djup du vill meta på
Trär du på linan sen köper du ett flöte som gilder på linan . Under flötet sätter du en lys pärla(annars kan flötet paja när det slår i blyet sen kulbly ex står det 20 gram sätter du ju 20 gram där .Dom kommer också glida på linan under dom sätter du en ny pärla , för att inte blyet ska ha sönder knuten. Sen en tafs av nå slag .
Finns färdiga sånna här kit å köpa i affärn funkar hur bra som helst .

Lycka till.

http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?d=39469&a=437588

Här förklarar Bengt Öste hur man gör Flötesstopp fanns ju inte då men gör stoppknut funkar också.

benste
2008-09-03, 10:30

Vad vill du meta och hur? Flöte misstänker jag?