Visa fullständig version : fiskesällskap sjön Sommen m omnejd
mikke gädda
2008-09-08, 17:34
Någon som vill ha en fiskekompis i sydvästra östergötland ? typ sommen trakten.
micke
Grävlingen
2008-09-08, 17:47
Tjo!
Fiskar mycket i Östra Lägern som ligger en bit från sommen! Kan absolut tänka mig en fisketur när jag är hemma! Pluggar i Lund men kommer åka hem minst två helger innan vintern för att fiska!
mikke gädda
2008-09-08, 17:50
finns det grov gädda där ?
micke
Grävlingen
2008-09-08, 18:16
Grov vet jag inte riktigt! Största i sommar var en på 9,5kg förhoppningsvis kan det väl tas större nu i höst! Men den sjön är sjukt svårfiskad! Speciellt om man inte "kan" den!
mikke gädda
2008-09-08, 18:29
som sommen då !
finns hur många vikar o djupbranter som helst.
Grävlingen
2008-09-08, 18:41
Precis! Sommen har dock betydligt mycket bättre sjökort!
Detta låter intressant.
Fiskar mycket i sommen när jag är på landet i Malexander. Vilken del av sjön är du ute efter?
Nu borde det vara bra med fina gäddor, till skillnad från när gäddfestivalen var. 30 grader varmt och vindstilla =).
Kom dock 4 på den på 4,6kg, men de var den enda vi fick. Flera åkte ju hem utan någon, då var det svårfiskat =)...
Ska dit i helgen dessutom, om du vill ha sällskap då..
mikke gädda
2008-09-08, 19:48
har båten i samhället sommen, brukar fiska i den delen, åker ibland till blåvik och fiskar i dom delarna och även upp i ecklaboviken.
micke
Okej, det var synd för den här helgen. Ska nämligen riva hus och blir då lite långt att åka till Sommen när man är klar på eftermiddagen.
Men följer gärna med någon annan helg när man är nere:fiska1: