Visa fullständig version : Okänd Ambassadeur
baliqwerty
2008-10-31, 17:29
Någon som känner igen rullen?
Som synes ingen som helst märkning på rullen.
Ska väl vara ngt klister märke på gavlen.
Är i storleksklassen 5000.
Fick på köpet av en annan rulle. Skulle dock vara kul att veta vilken de é ..
Brunnberg
2008-10-31, 17:40
Någon som känner igen rullen?
Som synes ingen som helst märkning på rullen.
Ska väl vara ngt klister märke på gavlen.
Är i storleksklassen 5000.
Fick på köpet av en annan rulle. Skulle dock vara kul att veta vilken de é ..
Ser ut som en äldre C3 tycker jag.
Om rullen är guldfärgad vilket det ser ut på bilden så är det troligtvis en C3 av pro shop modell. Köpte själv en 6500 C3 pro shop som min bror har tagit över nu. Köpte den runt år 98-00 har jag för mig.
Vad var det andra för rulle?
Om du talar om vad den har för rullfotsnummer så talar jag om vilken rulle det är.
baliqwerty
2008-11-01, 08:47
De va ett köp på tradera. Den primära rullen av 3 st va en 6500 pro rocket.
Sen ser jag det som jag fick den här rullen & en till på köpet.
Den andra rullen är de med en historia: Jag har inte sten koll, men hyffsad, har dock aldrig hört talas om "Ambassadeur 6500-C direct"
Nåja den har iallafall märkning.
baliqwerty
2008-11-01, 08:48
Om du talar om vad den har för rullfotsnummer så talar jag om vilken rulle det är.
Shysst!
Rullfotsnr:990605
:D:D:D:D:D Verkar som du har trillat ner i rullträsket
Välkommen :cheers:
baliqwerty
2008-11-05, 15:08
:D:D:D:D:D Verkar som du har trillat ner i rullträsket
Välkommen :cheers:
Jepp, så är det nog:sun:.
Rullen är en 5500 C3. Av bilden att döma ser den ljust guldfärgad ut, men den borde vara i silver...
6500 C Direct var en specialmodell som bara gjordes för den japanska marknaden och då bara under en kort period. De var röda och hade direktverkande broms av samma sort som de gamla D-modellerna. Den bild du visade var inte på en C Direkt. Om det står så på den rullen så är det fel klisterdekaler på gavlarna.
baliqwerty
2008-11-05, 23:02
Rullen är en 5500 C3. Av bilden att döma ser den ljust guldfärgad ut, men den borde vara i silver...
6500 C Direct var en specialmodell som bara gjordes för den japanska marknaden och då bara under en kort period. De var röda och hade direktverkande broms av samma sort som de gamla D-modellerna. Den bild du visade var inte på en C Direkt. Om det står så på den rullen så är det fel klisterdekaler på gavlarna.
Tack för att du tog dig tid & kolla upp rullnr.
Det verkar inte bättre än att båda rullarna är ihopp plock av flera olika. Tyvärr..
Men, jag hittade faktist en bild på Amb 6500C Direct på en Japansk sida: http://kurosio.sakura.ne.jp/okiisoya/abu2/6500cdirect/6500cdirect.htm
Den rullen är mer eller mindre identisk med den jag har.
Om du har lust & tid, 6500C Direct har rullnr: 010505 vore kul & veta om det är samma rulle som på länken.
Det verkar ju helt klart som att man gjorde även gröna Direct-rullar, så där hade jag allt fel :)
Det som är märkligt med din rulle är att det sitter ett vanligt stjärnhjul på den, men det är ju lätt att byta så den behöver inte vara nåt hopplock utan är säkert helt korrekt i övrigt.
Din 5500 C3 kan mycket väl vara den Pro Shop-modell som någon skrev om tidigare. I så fall är det bara klisterdekalerna som fattas.
baliqwerty
2008-11-06, 21:07
Kul!!
Lite rätsida på historien. Då vet jag iallafal vad de är för rullar.
Nu ska jag bara se till & återställa dem till orginal utförande.
Extra kul eftersom de uppenbarligen inte é helt vanliga.
TACK alla som engagerade sig.:cheers:
Wreckbender
2008-11-10, 21:36
Kul!!
Lite rätsida på historien. Då vet jag iallafal vad de är för rullar.
Nu ska jag bara se till & återställa dem till orginal utförande.
Extra kul eftersom de uppenbarligen inte é helt vanliga.
TACK alla som engagerade sig.:cheers:
Ja D rullen skall du absolut återställa, och akta fingrarna sen :D