Visa fullständig version : havsöring
undrar bara vad det svenska sportfiskerekordet ligger på , på havsöring på västkusten ?
hittade att det stod att det var på närmare 11 kilo stämmer deT?:appl:
team char
2009-07-16, 17:45
undrar bara vad det svenska sportfiskerekordet ligger på , på havsöring på västkusten ?
hittade att det stod att det var på närmare 11 kilo stämmer deT?:appl:
Havsöring väst
Salmo trutta 10,200 Johan Larsson, Laholm Lagan Tubfluga 980920
Havsöring
Salmo trutta 15,260 Lennart Westerlund, Stenungssund Emån Fluga 930916
Havsöring väst
Salmo trutta 10,200 Johan Larsson, Laholm Lagan Tubfluga 980920
Havsöring
Salmo trutta 15,260 Lennart Westerlund, Stenungssund Emån Fluga 930916
okej min morfars pappa fick en havsöring på 13+ för typ 15-20 år sedan men den är tyvärr inte registrerad , i strömstad:):appl:
lax!(?).
havsöring och alla vi har frågat sa att det var en havsöring:)
okej min morfars pappa fick en havsöring på 13+ för typ 15-20 år sedan men den är tyvärr inte registrerad , i strömstad:):appl:
Och min farfars kusins hundvakts polares lärare fick en som hade en hel kalv i magen. Detta hände någongång under 1800talet. Tyvärr är inte heller denna reggad..
Och min farfars kusins hundvakts polares lärare fick en som hade en hel kalv i magen. Detta hände någongång under 1800talet. Tyvärr är inte heller denna reggad..
och va har du för problem , tro va fan du vill
Det kan vara väldigt svårt att se skillnad på lax och öring och hybrider. Däremot är det ju fullt möjligt att det var en öring på 13 kilo, varför skulle det inte vara det?
ska försöka lägga in en bild på fisken så ni får bedömma vad det är för fisk:)