Visa fullständig version : Klarade uppkörning för E-sert, Yipy!
Flodström
2009-12-16, 00:18
lite off topics kanske men i dag klarade gubben uppkörningen för E-sert i körkortet (jag alltså, hehehe).
Det firades tillsammans med frugan och med en flaska riktig Champagne, hehehe :oj:
Så nu kan man traila runt med Beason med gott samvete...... :winner:
lite off topics kanske men i dag klarade gubben uppkörningen för E-sert i körkortet (jag alltså, hehehe).
Det firades tillsammans med frugan och med en flaska riktig Champagne, hehehe :oj:
Grattis, gjorde samma sak för en 3 veckor sedan... Fattades 20 kg för att få dra runt Rocaden och jag kände inte för att byta till en mindre bil:fiska2:
/D
Grattulerar, bara invänta leverans av båten nudå så är allt klart för fiskeexpeditioner både när och fjärran :cheers:
Patrik (Team Poseidon)
2009-12-16, 12:06
Grattis :)
Har du köpt en Beason ??
Flodström
2009-12-16, 14:21
Tack grabbar!
Grattis, gjorde samma sak för en 3 veckor sedan... Fattades 20 kg för att få dra runt Rocaden och jag kände inte för att byta till en mindre bil:fiska2:
/D
Grattis till dig med Danne, hehehe
Grattulerar, bara invänta leverans av båten nudå så är allt klart för fiskeexpeditioner både när och fjärran :cheers:
Yes!
Man får gratulera. Ska du prova att dra båten uppför trollstigen :oj:
Hehehe, nä, för från mitt håll går det NEDÖVER :oj:
Grattis :)
Har du köpt en Beason ??
Yepp, har beställt en 22`Cabin av Peter. Levereras i ca feb-mars är det sagt :headbang:
Patrik (Team Poseidon)
2009-12-16, 19:45
Grattis till en ny grym fiskemaskin
haha, som gammal lastbilschaffis trodde jag ju det gällde lastbil! men gyttans ändå! grats!
Sälstryparn
2009-12-16, 21:57
Farsgubben fick ¤¤¤CEDE gratis när han skulle åka till Rumänien och
bygga barnhem tillsammans med några andra nypensionerade byggtomtar !!
Då hade vi nyligen gått med i Europas Undergång och försäkringsbolaget
krävde att alla som skulle köra byggvanen skulle ha EU-körkort .
Då han fick sitt EU- körkort hade han plötsligt hela alfabetet på det nya
så han anmälde att han förlorat sitt gamla svenska körkort och fick då
ett nytt svenskt med samma bokstäver som EU-kortet .
EU-byråkrater kan nämligen inte göra fel så körkortsregistret fick
vackert ändra i sina papper ......
Flodström
2009-12-16, 23:53
Tack Patrik. Ja det skall bli spännande att få rigga en riktig trollingmaskin och havsfiskemaskin, hehehe
Sälstryparn, här i Norge kunde jag köpt ett "E" i körkortet før administrativ kostnad, d.v.s. för 100 NOK om jag hade varit lite mer allert den gången det upphörde (för ca 15 år sedan) Men jag min dumme faen kunde ju aldrig tänka mig att jag skulle komma till att traila stora 2-tons ekipage runt Scandinavien den gången, suck. Då, på den tiden vägde båt + motor "bara" ca 6-700 kg och det gick ju bra på B-kortet..............................
Patrik (Team Poseidon)
2009-12-17, 10:41
[QUOTE=Flodström;503425]Tack Patrik. Ja det skall bli spännande att få rigga en riktig trollingmaskin och havsfiskemaskin, hehehe
Ja det förstår:)
Ska bli kul att se den när den är utrustad :)
Flodström
2009-12-17, 13:51
Kommer bli en kombinerad havs och trollingfiskebåt. Har redan köpt 700 m ankarlina för bottenfiske i Hardangerfjorden, hehe :wink: