Visa fullständig version : Imorgon smäller det ...
... jag och grabbarna ska ut en sväng vid Skanssundet. Håll tummarna nu att Gäddorna och Gösarna är på hugget ! :D
Rapport kommer imorgon kväll !
P.s. Har laddat upp med nytt spö, ny rulle, nya drag, grill & pilsner ... kan det bli bättre ? d.s.
Fiskfetta
2002-08-31, 02:24
Som "nybörjare" kanske du inte vet om, att gösen blir helt lugn om man lyfter den under magen!?
Perfekt om man sitter i en båt , så är det bara ner med armen i vattnet och lyfta under magen på gösen, alltså när fisken fortfarande är i vattnet! Dom blir helt paralyserade!
Prova det nästa gång!
Samma sak med abborren .. om du får upp en lite större .... testa att lägga den på magen i handen .. den fäller då upp ryggfenan och "posar" fint för ett kort....
btw "fiskfetta" tog du din gös på 4,5kg med handen ?
Fiskfetta
2002-09-01, 00:50
Originally posted by SpYke
btw "fiskfetta" tog du din gös på 4,5kg med handen ?
Nä, det vågade jag inte.. :) ...om jag minns rätt så fick huggkroken göra det jobbet!
Gös upp till ca:2,5 kg brukar jag lyfta under magen...men jag gör det mest för att imponera på folk! ;)
... jag och grabbarna ska ut en sväng vid Skanssundet. Håll tummarna nu att Gäddorna och Gösarna är på hugget ! :D
Rapport kommer imorgon kväll !
P.s. Har laddat upp med nytt spö, ny rulle, nya drag, grill & pilsner ... kan det bli bättre ? d.s.
Så, hur gick det ? :cool2:
Lundbergs
2011-05-29, 12:40
Tror han har svårt att komma ihåg hur det gick under fisketuren då denna tråd är från 2002.
Vi är fullt medvetna om det ;)