Visa fullständig version : Is tjocklek Karlstad
Någon som har koll på is tjockleken i Karlstad. :regn:
oddcurve
2010-01-03, 20:21
Ja, den är tjock nog i stort sett överallt förutom klarälven.
Bara ut o borra!
trashmasta
2010-01-03, 20:49
Nja. Ta det riktigt försiktigt. Vissa ställen är isarna dåliga på av den orsaken att det direkt efter första kylan kom rejält med snö som hindrar att isen byggs på ytterligare. Dubbar och isbill för att kolla tjockleken är mycket viktigt.
Team_Ryck
2010-01-05, 13:29
Var på skutberget och pimpla i morse isen är riktigt fin där nu, det var 10 tal andra fiskare ute samidigt.
200-300 meter ut inga problem............
trashmasta
2010-01-05, 14:22
Var på skutberget och pimpla i morse isen är riktigt fin där nu, det var 10 tal andra fiskare ute samidigt.
200-300 meter ut inga problem............
Var det något fiske att hurra över eller lika segt som på många andra ställen?
Jag var på skutberget i lördags. Det var ok fiske fick 5 Kg törsta på dryga halv kilot.
Instämmer med trashmasta angående isarna! Ta det försiktigt.
Var ute på kattfjorden idag och där isen låg var det mellan 10-20 cm kärnis, ingen snö på isen så det byggs på rejält i denna kyla! Men det är öppet vatten en bit ut, vad jag hört så ligger det en bit ut utanför skutberget där det har varit en del folk. Sen ligger det från sikholmen snett ut mot sunnskär, detta område var vi på idag.
Angående älven så är den som sagt alltid lite lurig på vissa ställen, men har varit och pimplat lite lake på vissa områden som det var mellan 10-20 cm is. Älvfisket kräver extra försiktighet med isen!
GäddJävel
2010-01-05, 16:24
Ja, ta det väldigt försiktgt. De kan ju knappast vara bättre än de är här uppe i Lesjöfors och här är de faktiskt inte så bra som man skulle kunna tro efter alla minusgrader som varit. :-/
Nilsson vet du hur isen ligger vid sållaren?
Har tyvärr ingen aning!
Vet att det var folk där för ca 1 vecka sedan ungefär, men jämt några hundra meter ut! Sen hade det blåst upp dagen efter. Sen dess har jag inte hört något, men borde ha lagt sig en del nu igen.
Team_Ryck
2010-01-05, 21:27
Var det något fiske att hurra över eller lika segt som på många andra ställen?
Det var segt Även för dom andra också misstänker jag. Många hål blev de...
Det ända stället vi haft action på är kroppskär dock inte så många men hyfsad vikt....
Ja, den är tjock nog i stort sett överallt förutom klarälven.
Bara ut o borra!
eller inte, i lusten ligger tjockleken mellan 5-15cm, tack vare tunn is, snö sen kylan så isolerade snön,
ha alltid med kastlina, isdubbar och vän fiskevän