Visa fullständig version : Säljes: Mört även under april/maj
fiskejuha
2004-03-03, 20:50
Jag kommer att fortsätta med att sälja mört under april och maj månad, men då kommer mörten att kosta 5:- st.
Tel: 0704-246788
------------------------
www.fiskejuha.com
5 spänn... lite väl dyrt eller?
Köp inga om du tycker det är för dyrt, själv har jag skrivit upp numret...
MastaPike
2004-03-03, 22:56
Varför säljs mörten dyrare i April & Maj?
Har väl med tempen att göra? Det är väl litet högre mortalitet för di små gynnarna då eller? De är väl okej att förvara i sump, men frågan är om de inte drabbas av svampinfektioner liksom då de förvaras i ett kar med förhållandevis hög temperatur? Köper gärna mört i april maj om inte mina mörtstugor ger nåt.
Jann
fiskejuha
2004-03-04, 16:34
Går inte att ha lika mycket mört i sumparna under denna tid, ju varmare det blir desto mindre mört i sumparna. Jag tycker personligen att det är lättare att hantera mörteriet på vintertid, men det är bara min åsikt. Tycker faktist inte att 5:- är speciellt katastrofalt, då mörten som sagt är svårare att hantera under april och maj.
Mvh FiskeJuha
------------------------
www.fiskejuha.com
Ska man ut pa ett pass och saknar betesfisk ar de fan varda en selma styck:)
Håller faktiskt med Jenk att dom är värda mer än vad dom kostar i dagens läge. Tänk er själva att dra ut på pass utan betesfisk och sedan inte få upp några om man misslyckas fatalt ... DET ... min damer och herrar ... är inte skoj ! ;)
Originally posted by Bergman
Håller faktiskt med Jenk att dom är värda mer än vad dom kostar i dagens läge. Tänk er själva att dra ut på pass utan betesfisk och sedan inte få upp några om man misslyckas fatalt ... DET ... min damer och herrar ... är inte skoj ! ;)
Det är det värsta som finns ju! Hände mig åtminstone 10 gånger förra året. Usch usch :skaka:
fiskejuha
2004-03-04, 21:15
...och allt jobb med mörtarna får inte glömmas bort, det går åt en del bensin, bröd och familjetid åt det med...
Mvh FiskeJuha
------------------------
www.fiskejuha.com