Visa fullständig version : Tips, En del av min utrustning för bl.a is/abborrfiske
Godkväll!
Tänkte att jag slänger upp ett par bilder på en del av min utrustning för bl.a abborrpimpel.
Då jag har fått en hel del fisk på detta, hoppas det kan vara till hjälp för någon.
För min del så har abborren huggit på dessa beten även om det har varit mycket
trögfiskat. Stora storlekar och med mycket goda fångstresultat. icke att förglömma tyvärr en heldel
tusenbröder. Kryddar oftast med maggots, det gillar abborren enligt mitt tycke.
Skratta inte nu åt mitt fattiglapps etui för krokar och mormyskor som är av ett gammalt VHS-band
och dit klistrad frigolit. :D
Håll till godo
//H.H
http://i47.tinypic.com/10i7zva.jpg
http://i45.tinypic.com/2qx6kag.jpg
Kul o se vad folk använder vid sina fiske tripper. Är nybörjare på pimpel fronten så det tackar man för. Får nog hänga dit en mormyska efter pimpeln när fisket går trögt kanske retar till flera hugg med litet bete :appl:
Kul o se vad folk använder vid sina fiske tripper. Är nybörjare på pimpel fronten så det tackar man för. Får nog hänga dit en mormyska efter pimpeln när fisket går trögt kanske retar till flera hugg med litet bete :appl:
Jo det är lite kul att kunna ta del av andras tipps och tricks.
Den där 5 - 10 cm tafsen gör mycke om dom är tröga, blir ett litet avstånd till pirken då.
blir och testa detta om man känner att de är på kroken o nafsar lite bara, lättare o svälja en liten loppa när man är seg än en fisk :D
LazziLax
2010-03-02, 16:26
Ett litet tips henkahh kläm ihop snappern så den nästan går omlott så är det ingen risk att kroken kan vrida sig ur själv har jag slutat att använda snapper då den inte håller för stor fisk har förlorat flera stora fiskar snappern verkar vara för hårt härdad blir oxå skörare när det är kallt.Fiskar man små abborrar är det inget problem.
Ett litet tips henkahh kläm ihop snappern så den nästan går omlott så är det ingen risk att kroken kan vrida sig ur själv har jag slutat att använda snapper då den inte håller för stor fisk har förlorat flera stora fiskar snappern verkar vara för hårt härdad blir oxå skörare när det är kallt.Fiskar man små abborrar är det inget problem.
Tackar för tipset. Ja dom är aningen klena, fiskar inte med snappers av liknande anledning som du hänvisade. Låter dom bara ligga i fodralet, kanske kan va bra till nått nån gång :D.
yblojMjolby
2010-03-19, 21:37
Jag har provat mormyska lite i vinter och det är ju jäkligt kul. Annars blir det mest abborrpimpel med vertikalpirk och trekrok. Det funkar ofta bra men jag har börjat prova lite olika tackel med pirk, tafs, enkelkrok eller myska med agn (maggot).
Här är ett rätt kasst mobilfoto från ett myskafiske med abborre, mört och björkna. Jag fick en snorgärs i samma hål men den ville inte vara med på gruppfotot.