handdator

Visa fullständig version : Fiske i Stockholm.

Berndtsson
2004-03-22, 08:38
Hej.

Jag skulle vilja ha lite tips på vart och vad jag skall fiska i påsk när jag kommer till stockholm.

Skulle vilja fiska gädda eller havsöring.

Jag kommer ha tillgång till bil så jag kan ta mig en bit.

Jag bor vid Skanstull, och har sett tidigare att det finns nått vatten bakom Erikdals badet. Finns det något att fiska där?

tack på förhand.

robin82
2004-03-22, 09:21
Vattnet bakom Eriksdalsbadet vid Skanstull heter Årstaviken och är en gren av mälaren. Har själv, vid vissa desperata tillfällen, gått ner dit och kastat lite...fått någon borre och nån gädda men det är ingenting särskilt, dessutom är det väldigt mycket folk som går där så om man inte är 100 % säker på sig själv och sitt fiskeintresse och inte kan ta att det kommer några jämnåriga tjejer och glor på en när man står och ser ut som en lurk med ett spö i handen, så bör man nog undvika att fiska där.
Neä då finns det mycket mer intressanta vattnen, speciellt om du har bil. Gålö, värmdö, ingarö, dalarö, åk runt där och prova istället.

Berndtsson
2004-03-22, 15:41
Robin82: oki, nej det är inte så kul med en massa oförstående människor som lallar omkring när man fiskar. Men de platser du nämner. vad fiskas där, några tips på vikar eller bryggor så berätta gärna mer...

ALQ
2004-03-22, 16:36
det finns båtar att hyra på gålö. vilket kan vara bra för att slippa gå så in i helvete. med en liten båt tar du dig fram på massa fina ställen. har själv gjort detta ett par gånger. den ena gången vakade öringen som tokig, men den ville inte hugga. så i ren desperation satte jag på det tyngsta betet i lådan och försökte pricka dom i stället, vilket givetvis inte fungerade men jag lyckades bli av med lite frustration i alla fall. ;-)

Hemi
2004-03-22, 18:03
Berndtsson, gå in på www.fiske.nu...klicka vidare till strömstararna. Där står det mesta om HÖ-fiske i sthlms city.

JerkMaster
2004-03-22, 18:39
mormmor bor i årsta har själv fiskat där ganska mycket!
fins gädda gös o borre
om det stör dig att mycket folk går där så e det bara att gå där det inte går........
men har du bil så edet bäst o fiska i andra vatten men går även där i årstaviken :)

Berndtsson
2004-03-23, 18:54
Vilken är bästa platsen för mig att fiska havsöring från. Och vilka beten brukar fungera? Hade tänkt mig att fiska från land...

eNergy
2004-03-25, 09:58
tjao.. ja fiskar rätt mycke i sthlm bor där! I sthlms strömm coh ute på skäppsholmen är bra oxå! men det finns etpar riktigt heta gäddställen men dom är rättså hemliga ;D
vill du veta mera miala mej på : fiskzor2k@hotmail.com