Visa fullständig version : Gösfiske i västmanland/östa/älven
Några flera gös fiskare runt om västmanland som fiskar mkt gös?
Tänkkte höra lite hur det går för er?
jävligt knackigt nu när det inte kommer någon riktigt värme!
rapporter? :):fiska2::
Knackigt var ordet...tror mer det är vattenståndet som ställer till det än tempen...
dempaone
2010-05-18, 12:13
Mycket gös, fast bara smått skit..Fan vad trött man blir på alla jon som sitter och bankar ihjäl gös som är 15-20 cm långa !!!
japp.. mkt gös.. ett par över kilot har jag fått hittills i en sjö i Västmanland :)
kaellarn
2010-05-18, 16:48
har fått gös på varierande storlek 1 - 7 kg i 2 veckors tid nu, mälaren. har väll hittat ett hot spot.
fortfarande lite knackigt i älven,fick loss några stycken i går dock.:appl:
hehe okej.... ja dem är inte riktigt i topp form än...men det börjar komma igång nu :)
plocka 4a igår i älven, alla över 2,5 ... och en topp på 4 kg..
vattennivån börjar ju bli något lite normalare så... och lite mer värme i vattnet...
Ingen som vart ute i östa i år?
Skit fiske på er!!
hehe okej.... ja dem är inte riktigt i topp form än...men det börjar komma igång nu :)
plocka 4a igår i älven, alla över 2,5 ... och en topp på 4 kg..
vattennivån börjar ju bli något lite normalare så... och lite mer värme i vattnet...
Ingen som vart ute i östa i år?
Skit fiske på er!!
Njet, bojkottar Östa helt sedan ett antal år tillbaks då de fortfarande
tillåter nätfiske och vägrar lyssna, det finns andra lika bra/bättre ställen att fiska på.Dessutom med mer moderata priser på kortet än vad Färnebofjärden håller.
hehe okej... jo det ligger väl nått i det!!
fint ställe annars!
börjat märkt av myggen ändå?
inte vid älven men väl hemmavid,när vattnet sjunkit undan ordentligt får
vi hoppas att de sprutar i precis lagom tid annars blir det ogörligt däruppe
Har dom inte redan börjat spruta?
Det är för djävla hemskt med myggen! Hela området är fantastiskt vackert och det finns ju gott om fiskeplatser. Jag gillar Gysinge då jag inte har båt att traila. Men jag undrar om det inte är gynnsamt för bestånden i och med att många inte fiskar alls vid myggplåga?
laakkonen
2010-06-05, 10:30
Mycket gös, fast bara smått skit..Fan vad trött man blir på alla jon som sitter och bankar ihjäl gös som är 15-20 cm långa !!!
håller med dig dom jävlarna ska ha ett nackskott
LazziLax
2010-06-05, 11:38
Djävligt bra :appl::ordning:
http://nwt.se/saffle/article718172.ece
Ja fan! myggen är redan helt förjävliga! undra hur mkt det kommer vara om 1 månad, med tanke på förra årets rekord, och nu allt extremt högt vatten, sol och regn...kommer ju inte gå och vistas ute ens!
Gös fiske börjar bli på topp nu...när myggen kommer :(
nån som fått mkt gös nu då?
Ja fan! myggen är redan helt förjävliga! undra hur mkt det kommer vara om 1 månad, med tanke på förra årets rekord, och nu allt extremt högt vatten, sol och regn...kommer ju inte gå och vistas ute ens!
Gös fiske börjar bli på topp nu...när myggen kommer :(
nån som fått mkt gös nu då?
Inte lika många som myggen är i alla fall,om du med mycket menar ungefär det.
4 i går dock.
hehe nej skulle man lika mkt gös som mygg, hade jag då fan inte klagat på myggen !
hehe okej någon i storlek? :)
hehe nej skulle man lika mkt gös som mygg, hade jag då fan inte klagat på myggen !
hehe okej någon i storlek? :)
jodå alla hade storlek :blah: allt under 4kg är smått :oj:
4 i går igen,får helt enkelt inte till det som jag vill än i år.
Jag var ut i östa för några veckor sedan, men då var det trögt, högt vatten också! Brukar mest hålla till vid hovnäs/näs annars. vattennivån börjar iaf bli bättre nu.
Här kan ni titta på några bilder från hovnäs förra året.
http://www.fiskesnack.com/forum/picture.php?albumid=167&pictureid=3746 http://www.fiskesnack.com/forum/picture.php?albumid=167&pictureid=3745
Lovar att myggen överröstade trumpeterna i fotbolls vm! haha. & det sägs att det ska bli värre iår!
har en bekant som bor efter vägen mot Hovnäs.Förra året köpte han en
myggfångare som går på gasol,effektiv men den funkade bara några dar sen la den av...dom trodde inte sina ögon på fabriken,den var helt igenkorkad av mygg
och dom brukar inte behöva tömmas mer än nån gång i månaden annars som mest.
I år kontaktade dom honom och frågade om han var intresserad av att testköra
deras nya modell åt dom,bättre test kunde dom inte finna.
Jodå, nog har vi mygg runt älven
Näs och bysjön i går.vattenståndet c.a 1m över normalt igen,fick inte
vara ifred för myggen ens på sjön,det här blir grant om några veckor när vattnet sjunkit igen och nya kläckningar sker
hehe ja det var fint med mygg vid hovnäs förra året Jonas...och kring älven, men fan vill nästan säga det var snäppet värre endå vid hallarn förra året!
Grymt om du har så hög snittvikt så alla nästan över 4a då :) släng upp lite bilder (=
Grymt om du har så hög snittvikt så alla nästan över 4a då :) släng upp lite bilder
(=[/QUOTE]
du missförstår... alla räknas,alla under 4 är små,men jag tror inte jag skrivit att jag fått nån stor än :cool3:
haha okej :)
Erik fick en i Söndags dock, 81cm lång :appl:
Näs/By var där i helgen jävligt högt vatten 30 gös med toppar på 5,4 samt 6,8 kg 88cm. (nytt pers):fiska2:
Östa ger 5-20 per vända men dock är medelvikten aldeles åt håvete.
Östa ger 5-20 per vända men dock är medelvikten aldeles åt håvete.
Inte så jäkla konstigt då de säljer kort för nätfiske och folk fiskar gös med nät och säljer.:yiack:
Området skulle vara ett paradis för fiske utan dessa fasoner,förutom myggdjä---
[QUOTE=byggarn;554318]Inte så jäkla konstigt då de säljer kort för nätfiske och folk fiskar gös med nät och säljer.:yiack:
Området skulle vara ett paradis för fiske utan dessa fasoner,förutom myggdjä---[/QUOTE
Sjukt att man tillåter nätfiske efter gös. Förstör så mycket.
Behöver nog inte säga vad jag gör om jag hittar nät i Östa.........
he,he... dock inte mycket man får göra när de helt enligt reglerna får använda dom
om de är riktigt utmärkta
Erik vallin?
ett nät mindre är alltid bättre en inget!
Har länge varit intresserad av att åka upp till Näs och Dalälven för att köra bottenmete efter Gös men aldrig kommit iväg då jag inte fått ngn med mig.
Om det är ngn annan som oxå är intresserad av att prova Gösmetet där eller ngn annan plats i Älven så är det bara höra av Er.
Jag kör från Uppsala och kan plock upp ngn på vägen eller så möts vi upp på plats.
ekee
Ja.
dgsson
ett tips,vänta någon vecka,de sprutade mot myggen i helgen som var.Alternativt ta med
en stor burk BRA myggolja.
Äntligen en gös av vikt i Östa
83 cm 5,800
:cheers:
Gott så thomaz,och grattis, lika lång men tre hekto tyngre än en jag tog i näs
för en vecka sedan...
Kanske blir det bättre i Östa om nåt år eller så,får ta tillbaka liiite av kritiken mot dom.Förlängt nätfiskeförbud till sista Augusti, höjt minimått gös till 50cm
och alla gäddor över 100cm SKALL tillbaka i sjön,bådar lite bättre för framtiden.
Önskar bara av hela mitt hjärta att folk nu mangrant följde reglerna,men det är väl att hoppas på för mycket...
hehe ja hörde om eriks gös :) fint det!
hehe ser ut som ni tar några skapliga gösar då och då :) ! hoppas det bådar gott för framtiden :) .
Vart brukar ni köra när ni trollar uppe i näs? Jag brukar mest köra nedanför bron & det går rätt segt!
Var upp i östa i onsdags kväll & trolla runt älgön, blev några små gösar kring 40-45 cm. Ska ut tidigt på söndag morgon & prova bottenmete runt älgön/sandön.
Återkommer med rapport.
Denna vecka blir det By/Näs mån-fre.
Ska nöta upp en "gris"
Hovnäs
Har nån hört nått därifrån?????
Tycker det går lika segt överallt i stort sätt nu, 1-2 gösar per kväll på trolling, inga grisar alls, men inga under 2 ialllfall. bottenmete går knackigt... kanske prickskytte som gäller? ;) så får bli ett abborre pass imorn iställe :) .
Hovnäs
Har nån hört nått därifrån?????
Mycket smågös,en och annan bättre ändå med Eriks 81cm gös ovan som topp.
Nytt PB i Näs i Lördags, 91,5cm och 8640 gram.Jäklar vad skönt det känns,äntligen över åtta!
hehe tommy, vare inte erik som klämmde 8,6? ;o
såvida han inte varit ut själv och tangerat min vikt så är det inte med sanningen överensstämmande att det var han som var fångstmannen...
hehe okej, nja fick ett mms av han, som sa han nytt pb, på en gös på 8,6 ;) .
Jodå,kände honom på pulsen lite och det var väl ett skämt till dig att han fått den...
haha var nog inget skämt, snarare en lögn :) .
nog mest en önskan kanske...