Visa fullständig version : Äntligen fått min digitalkamera
Sturgeon
2002-12-02, 23:30
Nu kommer jag att försöka att lägga upp lite bilder inom kort, har tentamen i morgon, så innan dess blir det nog inte så mycket.
Känns annars bra G3:an som jag köpte istället för A40:an.
4.0 Mpixel känns bra om det blir frågan om att förstora upp och skaffa vanliga papperskopior i typ 20X30 cm.
:headbang:
arghh vill ocskå ha en digitalkamera ;o)
vad blev det för en? märke/modell?
Sturgeon
2002-12-05, 01:01
Än så länge mycket nöjd, bra skärpa, inget brus i bilderna och enorm batterikapacitet.
Bra att kunna kolla bilderna på en teve, inbyggd vridbar skärm och fjärr är trevligt.
Dock noterat viss CA i vissa lägen (nattfotografering) vi helt öppet objektiv (f/2.0), vid val av längre slutartid och mindre aparture försvinner fenomenet, som även det mänskliga ögat upplever i olika omfattning.
Går att filma med oväntat hög bildkvalitet i upp till 3 min i stöten, med ljud, om än en bit från THX-klassning angående ljudet.
Alla reglage sitter där de ska, samt att det finns "hot shoe" för extern blixt.
:)
det verkar lyxigt, vad kostade den? ska kanske(familjen) inhandla en hitachi digital videokamera den kostar ca: 10pix over here.
Sturgeon
2002-12-05, 01:19
Originally posted by rapala
det verkar lyxigt, vad kostade den? ska kanske(familjen) inhandla en hitachi digital videokamera den kostar ca: 10pix over here.
Vill inte gå in på priset, blev en lite egen deal, inte helt billig dock, men jag köper hellre en bra sak än tio halvbra...
har den tio pixlar säger du ? ;)
scanvrak
2002-12-05, 16:29
gah,grattis!
Finns inte mycket som slår känslan att sprätta nya kartonger.
Sturgeon
2002-12-05, 17:54
Originally posted by scanvrak
gah,grattis!
Finns inte mycket som slår känslan att sprätta nya kartonger.
Det där var dagens sanning :cool2: .
Du råkar inte ha en bild på den??? Undrar hur den ser ut?
Sturgeon
2002-12-05, 19:28
Originally posted by JJJ78
Du råkar inte ha en bild på den??? Undrar hur den ser ut?
Så här ser den ut...