handdator

Visa fullständig version : jag kan tipsa dig att

rapala
2002-12-07, 02:40
jag hade inte skaffat fladen lina, visst den e billig men ska man ta upp alla nackdelar kan man skriv en hel j*vla bok. jag har fireline och power pro, visst dem e dyrare men man byter dem inte lika ofta, tappar aldrig (inte jag iaf) ngt drag och dessutom har men perfekt kontroll med wobblern/spinnaren/jiggen/skeddraget hela tiden. fan man kanske skulla jobba som reklam kille vid power pro med alla plus jag skrivit hittils/skitfiske

Kiwi
2002-12-07, 10:02
Själv hatar jag Fireline men använder den änå slits utt på 5 kast klarar inte ens att fastna i ett vass strå!:pissa1: :mad:

NEO
2002-12-07, 10:59
Jag tycker inte om Fireline den är alldeles för stel. Jag använder Power Pro till spinnfisket den är mycket mjukare och dessutom håller den bättre.

Foppa
2002-12-07, 11:10
Fireline kanske nöts snabbare, men man kan ha den i några månade ialla fall, sen vänder man på den, så 1 säsong kan man ha den, men powerpro är bättre. Jag tror som sagt att du känar in pengarna som du lägger ned på en dyrare lina tjänas in i förlorade drag och fiskar ! och varför startades det en ny tråd på samma fråga ?

NEO
2002-12-07, 11:27
Om du vill ha en lina som du kan lita på så ska kan du nog inte ha samma lina en hel säsong, fast det beror ju förstås på hur mycket du fiskar.

Du kan ju fråga Rapala varför han startade en ny tråd.