handdator

Visa fullständig version : Hjälp med fiske i Södertälje

jondavid
2010-08-06, 10:12
Hej

Jag och min bror har velat börja fiska ett bra tag och igår vart första gången, vi gick till där jag läst ska vara bra fiske ställe, under klaffbron i stan södertälje, men jag vet inte om vi fiskade rätt för vi fick inget, vi provade allt från jigg, wobbler, skeddrag och spinnare, (förlorade i övrigt en väldigt fin spinnare med en för dålig knut :oj:)

Är det fel område för såna fiskedrag vad borde jag ha tagit istället kanske riktig mask?

Och kan ni rekomender bra fiske vatten i tälje, har hört torpaviken och inne i maren ska vara bra, men vad ska jag använda på sånt vatten, nått speciellt grag eller bara enkelt med vikt och riktig bete typ mask eller bröd.

Tacksam för all svar ni kan ge mig, är en riktig nybörjare men har läst på mycke innan köp, men kunnade får man genom erfarenhet, och hoppas få det genom bra fiske vatten :D

bacciskungen
2010-08-06, 11:24
Vid broarna har jag för många år sedan fått fin abborre på bottenmete med mask.
Jigg borde funka bra vid brofästena också.
Bort mot Astra Zeneca längs med Linavägen ska det visst gå att få fin gädda.
Om du vill spinnfiska efter öring och regnbåge gädda mfl.
kolla på denna länk.
http://www.klubben.se/SAFK/start.html
Lycka till!

jondavid
2010-08-06, 11:49
Vi har 2 st fiskespö som är spinnfiskespö, kan man fiska med mask med de??

bacciskungen
2010-08-06, 13:11
visst kan du kastmeta eller bottenmeta,
googla de två olika fiskesätten så ser du vad du vehöver.

Skitfiske på er!

jondavid
2010-08-06, 13:23
Tack så mycket för svaren, så kort ovh gott ska man fixa typ inne i maren så är bottenmete att rekomendera, men de så synd har lagt en massa pengar på en massa olika jiggar, wobblar, drag och spinnare, men de har jag alltså ingen användning av i de närmsta sjöarna??

Biohazard77
2011-08-10, 21:51
Spinnare och silverblanka skeddrag funkar utmärkt under klaffbron. Vet att min hederliga abuspinnare orange med vita prickar och gulsvart sked har fått upp en massa abborrar och gädda. Ända från bron till Kiholmen. Kan garantera att du får en massa stora gäddor inne i Lina sundet och strax in till Kilholmen.