Visa fullständig version : Dåligt med diskutrymme på servern
Tyvärr är det lite utrymmesbrist på servern för tillfället så det vore kanon om ni kan hålla er från att ladda upp nya bilder tills ikväll så jag hinner rensa lite gammalt krafs från servern.
Eder Webnisse
Har ni gamla bilder i fotoalbumet som ni inte är nöjda med får ni jättegärna plocka bort dom för att frigöra ytterligare utrymme.
Jag tog bort 50st av mina egna bilder! Ganska tråkiga bilder dem flesta av dem! Det finns ju en hel del som kan tas bort! Så gå igenom bilderna ni andra också!
Da_Moose
2004-06-15, 15:26
Vad sitter det för diskar i servern?
Om det är UW-SCSI diskar så har jag 2 st 9.1 GB liggande på kontoret som du kan få.
Carpoholic kan väl ta bort ett hundratal bilder utan överanstränga sig....:)
Nu har rensat bort bland mina bilder i alla fall.
Jag tog också bort några...
bort med alla gäddsnipor!! ;) *skojar*
Om det här är ett bestående problem så är det väl bara att införa antalsbegränsning på antal bilder. Man kanske inte behöver ha 135 foton i albumet?
Rensa inte för hårt nu bara ... jag ska trots allt städa undan på servern efter jobbet. Dåliga bilder får ni givetvis gärna rensa oavsett utrymmesbrist eller inte ... ;)
Da_Moose, tackar för erbjudandet men det är en gammal burk med IDE och vi ska ju trots allt byta server till en där inte utrymmet ska spela så himla stor roll. :)
KG?, nja ... fotoalbumet är ju till för bilder såklart. Bättre att lösa utrymmesbristen. Vet att jag kan rensa ca 500Mb direkt när jag kommer hem.
Däremot har jag sett att en del laddat upp väldigt stora bilder i Mb och det kan man ju begränsa till 500Kb eller nåt.
IDE? Det känns ju väldigt drifttsäkert :)
Ljohan, man kan inte kräva så mycket när det är gratis. ;)
Sant.
Mina bilder ligger runt 700kB styck så att du vet.
Andreas Andersson
2004-06-16, 10:38
Jag har bara laddat upp 2 bilder, så jag hoppas att jag inte behöver rensa :cool2:
Jag rensade ca 500Mb igår så nu finns det lite utrymme igen. ;)