handdator

Visa fullständig version : Köpes: "exponeringsskåp"? för rullar

furan
2004-08-03, 22:23
Jag samlar rullar och har en hög ambassadeurer, record, victory osv... Skulle vilja kunna ha dom framme i mitt "pojkrum" haha (kontoret).
Ett snyggt gammalt skåp med glasluckor och kanske belysning... eller ett "skyltställ" som i affären? Huvudsaken att inte alla kommer åt att pilla på dom.... rullarna alltså... :)

Har ni ett? pm:a då

// furan (mannen, myten, minisken):beer:

furan
2004-08-04, 15:09
Är det bara jag som lider av denna fetish?
Bahh... tror säkert det finns fler som hellre putsar på sin amba från -53 än tittar på tv 1000 24:00 en lördagskväll... :D

linu_z
2004-08-05, 06:59
nej...... ;)

greyscale
2004-08-05, 11:14
Har inte en massa gamla rullar att visa upp tyvärr. Inte än varjefall.. men ett tips kanske kan vara att ta en titt på ikeas vitrinskåp http://www.ikea.se/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?catalogId=10101&storeId=2&categoryId=10169&langId=-11&parentCats=10104*10169&chapterId=10177&cattype=sub

Där kanske finns något som skulle kunna passa

Fisho
2004-08-12, 22:25
Hej
Jag putsar gärna mina ögonstenar (eller skulle ha putsat... har tom fixat en ultraljudstvätt där alla rullar utom ABU20 och 30 går ner i badet). Vintern är alltså räddad och kanalutbudet kan minskas!!!
Här är mitt skåp. Det har fasade/slipade glas och det är gjort helt i teak och har glashyllor.
Vad tycks? ... nej, det är inte till salu
cheers / Fisho

furan
2004-08-12, 22:30
AAAaaahhhh!!!!! inte till salu? mmmm...... fan :(

Fisho
2004-08-12, 23:06
Hej igen
Teak var det nog inte utan Mahogny ska det vara.
Jag har också ett par fina sumpar. En är formad som en likkista och kunde dras efter båt och den andra är fyrkantig och utgör utställningsyta för lite rullar och prylar. Den tjänstgör också som barskåp.
Bilder kommer senare på mitt vinterprojekt där jag ska hänga upp ett gammalt fint fiskenät med träflöten på min 4,5m höga vardagsrumsvägg - i nätet blir det plats för cirka 20 nostalgiska fiskespön med tillhörande rullar. Jag ser fram emot vintern redan nu...
cheers / Fisho
ps: kolla in hos antikhandlare när du är ute längs vägarna, man kan hitta charmiga skåp till överkomliga priser - pruta hårt.

kenta_85
2004-08-13, 15:18
Häftigt skåp :) en förvaring helt enligt vad en gammal hedlig amb förtjänar... Skulle tro att du kan hitta nått liknade om du går på lite gammla aktioner furan :) Annars kan du ju köpa material och börja putsa lite på träslöjds kunskaperna :)