handdator

Visa fullständig version : Förslag på Jerkbait spö

Chriztian
2004-12-13, 22:19
Hej alla!! ny som jag är på detta mkt intressanta forum tänkte jag fråga er lite om råd. Jag har när jag läst på detta forum lite förstått att de flesta är mkt förtjusta i jerk bait fiske och jag har således bestämt mig för att böja med detta. Då till frågan, jag skall nu således införskaffa ett bra JB spö och undrar om ni har några förslag. Jag är när det gäller vanliga spinnspön mkt förtjust i Berkleys spön och har några olika, håller de samma klass på JB spön eller vad skall man ha? Priset bör vara mellan 500-1500. En rulle har jag redan som jag tror kommer att passa nämligen en Ambis 5501 C3.

Tack på förhand Chriztian

Gotrik
2004-12-13, 22:25
Ett spö som verkar väldigt skönt är 'Fox Jerkmaster', tror jag att det heter. Det kostar runt 1 300 kr.
Annars finns det ett spö som heter 'Piglet' som jag tror kostar runt 1 500 - 1 700 kr.
Rullen din passar fint men ha gärna flätad lina med en diameter över 0.30 mm på den.
Annars är det risk att du smäller av linan om frikopplingen skulle strejka i kastmomentet.

Rasmus
2004-12-13, 22:28
Jag har busters 6" stiff spö och har vart nöjd hittils. Bra pris och kastar de flesta beten.

pikeAlert
2004-12-14, 11:06
lf jerk premium heavy el medium är sköna med. kostar 895 tror jag på lundgrens fiske. Be dem sätta på en ny toppögla på en gång, för den som sitter på kommer att paja. Går fort dock typ en minut

Chriztian
2004-12-14, 15:07
tackar för svaren!!! men jag tar mer än gärna emot fler av era erfarenheter. Samt att jag har en ny undran skall man använda en helt styv tafs eller en vanlig till JB fisket?

Chriztian

Martin_G
2004-12-14, 15:56
tackar för svaren!!! men jag tar mer än gärna emot fler av era erfarenheter. Samt att jag har en ny undran skall man använda en helt styv tafs eller en vanlig till JB fisket?

Chriztian

Både och, beroende på betet. Du behöver bägge med dig.

Ang spö kan jag bara säga att du inte ska köpa Stockholm Jerk...

/Martin