Visa fullständig version : airbrush probs
använder den billiga biltema varianten att måla wobblers med och har problem med färgflödet. om man inte späder ut färgen kopiöst mycket så klarar den inte att suga upp färgen till nålen. det resulterar att färgen inte täcker så bra och det blir lätt rinningar. jag vet jag vet jag ska köpa en ny men har inte råd för tillfället. någon som har samma problem lr vet hur jag kan lösa detta???
Om inte färgen täcker bra är det bara att lägga på fler lager. Och rengör du den noggrant efter varje gång du använt den ska det nog inte vara några problem, använde den sprutan för ett tag sen, funkade fint utan att späda ut färgen.
det som e det skumma är att det funkar i början men efter typ en halv till en minuts målning så tar det stop och det tar evigheter att färglägga en mindre yta
Jag tror det handlar om kvaliteten på airbrushen!
Om det funkar bra den första minuten verkar det ju som om luften tar slut.
har tryckregulator som jag ställer på ca 2 bar så det e inte luften det e fel på
Personligen skulle jag använda 2 olika typer av sprutor; 1 för grovjobbet med grundlager, och en för detaljarbete. Lite större sprutor är mer anpassade för den typ av lackfärg man vill använda, än finsprutorna, som egentligen är avsedda för t ex Goache eller akrylfärg. Det är pigmenteringen i färgen som kan strula till det. Skulle själv satsa på en billig grovspruta och en kvalitetsspruta, t ex märket Paasche (finns ev fortfarande hos Robert Matton på Birger Jarlsgatan). Äger en Paasche double Action som är kalasbra...
Ger kompressorn tillräckligt mycket arbetstryck? För klen kompressor kan orsaka ojämt utflöde.
som sagt jag anväder en tryckregulator från atlas så det ska va rätt tryck.har hittils använt mig av akryl färger.
Har du kollat nålens beskaffenhet? Annars så låter som en defekt spruta helt klart, byt den så ska det säkert ordna sig...
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.