handdator

Visa fullständig version : Färger till wobbler?

Tobb
2005-03-21, 20:09
Hejj hoppp alla =)
Har gjort en trä wobbler, okänt material :P men iaf har fixat formerna å sånt.. lite Hi-Lo baserad med platt ända :P
Men nu ere så att ja inte vet va man ska ha för färg å sånt.. hellst nå kraftig/stark färg å sen ska man lacka den eller va ska man ha på för gegga??
Tack på förhand!

guleböj
2005-03-21, 20:59
Gå bums till närmsta bibliotek och låna Hans Nordin´s bok om Wobblersnide! Gå direkt dit utan att passera "GÅ!"

Tobb
2005-03-22, 14:56
hihi inge biblioteks kort på mej :P
tack för tippset ska se om ja hittar den på bibblan elle nå sånt =)

Tobb
2005-03-23, 09:58
bilder kmr snart :)

homemade
2005-03-24, 11:37
Det har skrivits massor om färger och träbehandlingar i olika trådar. Liksom Guleböj kan jag tipsa om Hans Nordins bok om wobblersnideri!
Titta även under diverse trådar som rör tillverkning av olika wobblermodeller...

Lycka till

I'm Homemade

Tobb
2005-03-24, 17:13
problemet e orkar inte leta i alla trådar.. btw finns d inge sök system? =)
oerfaren av den här typen av forum :/

Rasmus
2005-03-24, 17:15
Finns en härlig sökruta på förstasidan;)

Tobb
2005-03-24, 20:23
hehe rasmus inte tänkt på d... :)

Tobb
2005-03-24, 20:48
Nu kmr n bild på min wobbler som väntar på lite färg, lack o.s.v. Ursäktar för dålig bild kvalite tagen me mobil :)
Tar gärna emot tips om färg och sånt annat.. Men dock bara i lite mer nybörjar stil ;)

http://www.fiskesnack.com/fotogalleri/images/3479-810674763-wobbler_sidan.jpg

Rixman
2005-03-24, 21:08
vet mamma om att du har sopat av hennes sopborste !!!

=) Skojade bara den kommer säkert att bli bra ..vad har du tänkt använda för sked och har du fötyngt den med bly eller liknande ????

Tobb
2005-03-24, 21:38
haha njaa... d roligaste vah att ja va me min kusin sen gjorde vi ett stop hos hans farmor å farfar sen gic kvi in i garaget å rota lite sen hitta vi hans gamla fiske saker... Fina rullar å spön dock lite skador men fina endå :)
Sen hitta min kusin en bit av en gammal sopkvast som han fick för sej att såga i sen så kom ja på att man kunde göra wobbler :P
Så d va int riktigt min morsas sopborste :P men du gissa rätt iaf ;)
Njaa vet inte om ja ska ha nån sked ir bly för den e ganska tung som den e =)

Btw: hur gör man så bilden kmr som "Attached image" elle va d nu heter?? någon trevlig snäll person som kan dra ett pm hur man gör? ;)