handdator

Visa fullständig version : HJÄLP - Vanliga frågor & svar [uppdaterad 2008-08-04 11:58]

Bergman
2003-02-23, 20:05
Nu när vi börjar bli ganska många här på sidan så tänkte jag att det kunde vara bra med lite svar på vanliga frågor. Kommer fylla på här allt eftersom ... saknas det nåt så tyck gärna till genom ett svar här. :)

Hur kan jag börja snacka i forumet samt posta bilder ?
- Efter du har registrerat dig i forumet så är det fritt fram att snacka och posta bilder.

Jag får logga in stup i kvarten. Vad är det för fel ?
- Du använder dig förmodligen av Internet Explorer 6 eller senare. Problemet går enkelt att lösa genom att följa denna instruktion http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?threadid=897

Jag har glömt mitt lösenord. Vad gör jag?
- Du kan återställa ditt lösenord genom att klicka på följande länk http://www.fiskesnack.com/forum/login.php?do=lostpw och ange din e-postadress som du registrerat ditt konto med. Ett nytt lösenord kommer då automatgenereras och mailas till din e-post. Lösenorden är krypterade så jag kan inte se vilket lösenord ni har.

Vad är ett PM och hur fungerar det ?
- PM betyder "Private Message" och det är som ett internt mailsystem i forumet där användarna kan skicka meddelanden till varandra privat. Du skickar ett PM enklast genom att klicka på "PM"-knappen som du hittar under personens inlägg i forumet.

Hur laddar jag upp en bild under mitt användarnamn? (Avatar)
- Klicka på följande direktlänk, http://www.fiskesnack.com/forum/profile.php?do=editavatar , för att lägga till eller byta din Avatar. Där kan du välja att bläddra och ladda upp en egen avatar eller så kan du länka till en på webben. Avataren kan vara max 120*120 pixlar stor eller 50000 bytes. Observera att Passagen inte stöder länkning av bilder. Tänk på att avataren inte ska förställa något som kan uppfattas stötande/kränkande.

Hur ändrar jag texten som står vid min Avatar?
- Du kan ändra till vilken text du vill under "Din Profil" sedan "Edit Profile". Skriv in din nya Avatartext vid "New Title"

Hur får man orden feta, kursiva eller understrukna?
- När ni valt att skriva ett inlägg så finns där överst under titelraden ett antal knappar som återger dessa funktioner, där "b" står för "bold (fet)", I står för "Italic (kursiv) samt U som står för "Underline" (understruken). Vad ni kan göra är att ni skriver fram till det ord som ni vill ha ändrat teckensnitt på och efter det trycker på önskad knapp och infogar orden.

Hur infogar jag färger i texten eller skriver med mindre/större bokstäver?
- Samma sak som frågan över. Där kan man välja storlek [size], teckensnitt [font], färg [color]. Dom tre alternativen är rullningslistor så det är lätt att välja.

Kan jag ta bort eller ändra mitt inlägg ?
- Ja det är ganska enkelt faktiskt. Gå in i ditt inlägg och klicka på "Edit"-knappen. Om du vill ändra din text så skriver du om det och trycker på "Spara ändringarna". Vill du ta bort ditt inlägg kryssar du för "Ta bort" och klickar på "Ta bort nu".

Hur lägger jag in en bild i mitt inlägg?
- Om bilden ligger på din hårddisk så klickar du helt enkelt på "Browse"-knappen (vid Attach file), letar rätt på bilden & klickar på "Open/Öppna". om du däremot vill infoga en bild som du har hittat på nätet så placerar du bilden sökväg mellan en IMG-tag (det ska inte vara några mellanrum mellan [ och IMG). Ex [ IMG ]bildens sökväg[ /IMG ]

Hur skriver jag ut en artikel utan att få med alla svar på artikeln?
- Detta gör du enklast genom att klicka på "#1", högst upp i högra hörnet, i första posten i respektive artikel. På så sätt visas enbart just det inlägget och du kan enkelt klicka på utskriftsknappen och få ut enbart själva artikeln.

Jag hittar inte mitt inlägg ! Var har det tagit vägen ?
- Antingen så har någon administratör flyttat, döpt om eller tagit bort inlägget beroende på vad inlägget innehöll. Kanske passade bättre under en annan forumskategori ? Var rubriken passande för ditt inlägg? Om det det innehöll något olämpligt så är det förmodligen borttaget.

Hur gör jag för att smidigast se alla nya inlägg i forumet ?
- När du går in i forumet så kan du klicka på "Se nya inlägg" så listas alla nya inlägg i samtliga forum.

Varför får jag ett mail varje gång någon postar nåt i forumet?
- Det verkar som en del prenumererar på rubriker från start. Du kan enkelt avaktivera detta genom att gå in i din kontrollpanel för forumet och sedan klicka på "My vB Home". Där kan du se vilka rubriker och forum du prenumererar på och avaktivera oönskade. Vill du avaktivera prenumerationen på alla trådar samtidigt klickar du bara här http://www.fiskesnack.com/forum/member2.php?action=usub&type=allthread

Klockan går fel i forumet. hur fixar jag det ?
- Klicka på "User CP" och välj "User Options". Verifiera att inställningarna för din tidszon är korrekt. För oss som sitter i Sverige ska det vara följande inställningar.
http://www.fiskesnack.com/bilder/tidszon.gif

Hur lägger jag upp bilder i fotoalbumet ?
- Se till att vara inloggad i forumet och gå sedan in i fotoalbumet under "Fotoalbum". Klicka på "Ladda upp" i menyn, välj vilken kategori bilden ska in i och klicka på "Fortsätt". Tryck på "Browse" och sök reda på bilden du vill ladda upp och tryck på "Open". Fyll i så mycket info du orkar om bilden och klicka på "Skicka fil". Om du vill lägga upp flera bilder på rad är det enklast om du markerar "Batch Upload" först.

Vart fyller jag i mina rekord?
- Du fyller i dina rekord i din kontrollpanel. Du kan även klicka på följande länk så kommer du direkt till rätt sida och du hittar rekorden nästan längst ner. Länken är: http://www.fiskesnack.com/forum/profile.php?do=editprofile

Varför får jag meddelandet "Kunde inte flytta fil - Var vänlig kontakta systermadministratören" när jag försöker ladda upp en bild i fotoalbumet ?
- Förmodligen är bilden för stor i KB räknat. Ladda helst inte upp bilder som är större än 200KB. Börjar bilderna komma över 1MB så finns det stor risk för att ni råkar ut för ovan nämnda bekymmer. Minska bildstorleken och testa att ladda upp den igen så fungerar det säkert.

Varför fungerar inte chatten?
- Kommer du inte in i chatten ? Får du bara upp en ruta där det står "No" ? Först och främst måste du vara inloggad i forumet men fungerar det inte ändå kan du behöva fixa till dina inställningar i Internet Explorer enligt denna länk http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?threadid=897
Fungerar det fortfarande inte så kan det bero på att du har en brandvägg aktiverad i din dator. Kolla om det finns någon inställning som kan ha inverkan.

Fiskesnack.com använder sig av Cookies
- En cookie kan enklast beskrivas som en liten fil som läggs i besökarens webbläsare. Cookies kan till exempel användas för att hålla reda på en besökare på webbplatsen, spara en besökares inställningar i forum osv. Ni kan ta bort Fiskesnack´s cookie om ni vill men då mister ni värdefulla funktioner som tex autoinloggning

Hur gör jag om jag vill länka till Fiskesnack.com ?
- Länka gärna till Fiskesnack.com via en banner som ni hittar i följande post. http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?threadid=4559
Självklart går det bra med en textlänk som beskriver siten om du inte vill ha banners på din sida. Posta gärna länken till din hemsida när du lagt upp länken/bannern.

Vill du annonsera på Fiskesnack.com ?
- Kika in i denna tråd för mer info:
http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=23561

Tycker du Fiskesnack.com är värd att sponsras? (under planering/omarbetning)
- Kika in i denna tråd för mer info:
http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=17284

Jag vill byta forumalias, hur gör jag?
Titta efter ett ledigt alias i medlemslistan (http://www.fiskesnack.com/forum/memberlist.php) och skicka sedan ett PM till mig (Bergman) med både det gamla och nya aliaset. Ha gärna "Namnbyte" med i rubriken i PM:et. Sedan byter jag så fort jag hinner.

Hur kontaktar jag den ansvarige för sidan?
- Det går bra att maila mig på admin@fiskesnack.com eller använda Kontakta oss-formuläret (http://www.fiskesnack.com/forum/sendmessage.php). Tänk på att Fiskesnack.com inte är mitt heltidsyrke så det kan dröja några dagar innan svaret anländer.

Bergman
2003-04-07, 22:28
Nu har jag uppdaterat med lite mer matnyttiga saker. Ni kan väl läsa igenom detta ? :)

Bergman
2003-07-28, 15:20
Har uppdaterat avsnittet "Varför får jag ett mail varje gång någon postar nåt i forumet?"

Bergman
2003-08-11, 09:30
Uppdaterat infon om hur man byter "Avatartext" (sin titel)

Bergman
2003-11-11, 22:11
Uppdaterat med länk/bannerinfo

TobiSen
2003-12-26, 19:27
Hej Bergman... Jag undrar hur jag kan få in smilies i mitt "citat"? eller vad det heter... Det som står efter min mening när jag skickar i forumet t ex... Efter randen...

/Micke

Bergman
2003-12-27, 00:08
Halloj Micke,

jo det fungerar men du måste lägga in dom som en bild och inte som en smiley. ex [ img ]http://www.fiskesnack.com/forum/images/smilies/bow.gif[ /img ] för den som bugar sig. Ta bort mellanrummen vid "img" så kommer det att fungera. För att få fram länken till smileysarna högerklickar du och väljer egenskaper.

Bergman
2004-05-17, 21:37
Har nu uppdaterat "tumreglerna" och lite info om chatten. Vore kanon om alla kan läsa igenom "tumreglerna" åtminstonde. :buga:

stridh
2004-07-30, 22:17
Varje ggn jag byter sida här inne loggas jag ut?
Tanken va att jag skulle lägga upp en bild när jag
upptäckte detta.
Går inte att lägga upp en bild när man är utloggad o när jag
loggar in för att sen gå in på fotoalbum loggas jag ut?

Ehh haru nån php lösning på detta ?

/stridh

stridh
2004-07-30, 22:26
Originally posted by stridh
Varje ggn jag byter sida här inne loggas jag ut?
Tanken va att jag skulle lägga upp en bild när jag
upptäckte detta.
Går inte att lägga upp en bild när man är utloggad o när jag
loggar in för att sen gå in på fotoalbum loggas jag ut?

Ehh haru nån php lösning på detta ?

/stridh

sry missa internet optionsdelen... fixat :P

Ja fattar fortf inte hur man gör?? ja loggas bara ut hela tiden när ja ska gå in på tex fotoalbum.. vart finns den där "tool" knappen då???

Quivertip
2004-08-25, 16:07
Ville/stridh se under "Hjälp" brevid köp & sälj knappen hur ni skall göra

Hundersmarck
2004-08-25, 17:08
om man får fråga. hur är de me servern? klarar servern sig för inte så länge sedan var de kris om server plats och så. hur är de me de. jag kollade sponsoringslänken. får man fråga lite blygsamt hur serverns "budget" är?

jerka!
2004-08-25, 17:17
kan de redan men läste ändå! bra att du påminner.. :)

Quivertip-ja har läst d men fattar inte, "tools" vart finner jag den??? help!

MclarenII
2004-08-26, 06:26
"Verktyg" om du har en svensk version av Internet Explorer. Sen "Internet-alternativ" sen fliken "Sekretess" följt av knappen "Redigera". Skriv in dyndns.org under "webbplatsens adress" och tryck på "Tillåt". Nu bör där stå Tillåt alltid vid dyndns.org under hanterade webbplatser.

fiskmixgäst
2004-09-13, 16:51
samma grej nu när jag loggar in i forumet, jag loggas ut direkt och jag antar att det inte går att fixa det på samma sett som tidigare alltså att gå in på internet verktyg o helsa den biten o sedan skriva wm.net. hur ska jag göra nu på nya sidan?

Linu_zgäst
2004-09-13, 18:05
har samma probbs.... :(

Bergman
2004-09-13, 18:32
Titta under rubriken "Jag får logga in stup i kvarten. Vad är det för fel ?" i denna tråd så bör det lösa sig.

Bergman
2004-09-26, 11:00
Nu har jag lagt till en sektion ang problematik med tidsinställningar i forumet.

Martin_G
2004-09-28, 09:49
Är det bara jag som inte längre får mail när nya PM eller inlägg i "prenumerationstrådar" görs?

/Martin

KG?
2004-10-19, 10:41
Jag fixar inte att få in bilder i mina inlägg. Det står att man ska trycka på "browseknappen" vid attachments. "Manage attachements" står det på en knapp. När jag klickar på den så händer det ingenting alls. Är jag korkad?

ALQ
2004-10-19, 11:00
Jag fixar inte att få in bilder i mina inlägg. Det står att man ska trycka på "browseknappen" vid attachments. "Manage attachements" står det på en knapp. När jag klickar på den så händer det ingenting alls. Är jag korkad?

japp! :peta: :)

ALQ
2004-10-19, 11:03
om man får fråga. hur är de me servern? klarar servern sig för inte så länge sedan var de kris om server plats och så. hur är de me de. jag kollade sponsoringslänken. får man fråga lite blygsamt hur serverns "budget" är?

gå in på denna länk så ser du fiskesnacks ekonomi!

http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=6519&highlight=sponsorer

BeBest
2004-10-19, 11:16
Jag fixar inte att få in bilder i mina inlägg. Det står att man ska trycka på "browseknappen" vid attachments. "Manage attachements" står det på en knapp. När jag klickar på den så händer det ingenting alls. Är jag korkad?Fullt så illa är det nog inte alla dagar. :)
Frågan är väl om ditt operativsystem fungerar som det ska.
Så vitt jag fattar det ska du få en möjlighet att söka fram den bild på din dator som du vill lägga upp. Du klickar på Browse och det ska komma upp en ruta där du kan söka dig fram till bilden. Det är Fiskesnackprogrammet som frågar efter den och det kan vara så att ditt system inkl. brandvägg förhindrar att internetbaserade program att komma in i din dator.
Jag är inte säker på det här men ...

Martin_G
2004-10-19, 11:17

Klicka på "gul bakgrund med berg" knappen (Insert image) om du har bilden på en annan server. Annars bör Manage Attachments funka.

/Martin

KG?
2004-10-19, 13:20
Fullt så illa är det nog inte alla dagar. :)
Frågan är väl om ditt operativsystem fungerar som det ska.
Så vitt jag fattar det ska du få en möjlighet att söka fram den bild på din dator som du vill lägga upp. Du klickar på Browse och det ska komma upp en ruta där du kan söka dig fram till bilden. Det är Fiskesnackprogrammet som frågar efter den och det kan vara så att ditt system inkl. brandvägg förhindrar att internetbaserade program förhindras att komma in i din dator.
Jag är inte säker på det här men ...

Det är möjligt att det är nåt med säkerhetsinställningarna som ställer till det. Trodde jag tillåtit allt från den här sidan men jag får kolla igen.

BBRF
2004-10-19, 14:39

Är du korkad? Ja, vad tror du själv? :goodwork:

ALQ
2004-10-19, 14:51
vad är BBRF-effekten?

BBRF
2004-10-19, 17:58
BBRF-effekten är det som gör att vissa aldrig får någon fisk, eroende på yttre faktorer trots att man är en fenomenal fiskare....

KG?
2004-10-19, 20:29
vad är BBRF-effekten?

Även fast ovanstående är en vanlig fråga så känner jag att det är mer passande att svara i "övrigt-kategorin"...

Judaz_
2004-12-02, 16:35
Hej har en fråga om inlägg.när man kollar ett inlägg så hamnar automatiskt längts ner varför??????????
Det är så jävla jobbigt. tack för en annars bra sida

Samma här, håller med helt, skiitjobbigt

esobus
2004-12-02, 16:48
Min browser följer med ner.. Om jag läst tråden innan.

Gör inte er det?

Jag gillar att saker står i den ordning de kommer in, sas.
Är nog en alltför gammal stöt.

Pe-Tvau
2004-12-05, 19:57
Loggar jag in via Forum-länken hamnar jag på första inlägget, Det troliga är väl att ni loggar in i Forumet via framet till höger på startsidan som ju är just senaste inlägg då kanske det inte är så konstigt att ni hamnar längst ner där det senaste inlägget ligger.

Braxen
2004-12-30, 00:46
Vart klickar jag om jag vill skriva ett nytt inlägg?
/Braxen

Sturgeon
2004-12-30, 00:55
Vart klickar jag om jag vill skriva ett nytt inlägg?
/Braxen

Menar du en helt ny tråd?

Gå in i den forumskategori som du tycker ämnar passar in och välj "new thread" nästan längst upp till vänster.

/K

Bergman
2005-01-10, 21:36
Tumreglerna för forumet är nu uppdaterade en aning gällande piratkopierat datamaterial.

Ola
2005-01-11, 00:24
Tumregler? Var finner man dem?

Askungen
2005-01-11, 00:46
Tumregler? Var finner man dem?

Längst upp i denna tråd.

smirre
2005-04-20, 20:05
Var hittar man chatten? hmm ja känner mig som en riktig noob, men jag får inte syn på nån chattknapp eller liknande... tacksam för hjälp..

Foppa
2005-04-20, 20:10
Chatten lades ner för lääänge sen, måste vara mer än ett år sen nu.

Harr
2005-05-03, 14:29
Jag kan inte ladda upp bilder längre. Det kommer upp en vit ruta, och det står nåt om firewall.

Wobblersnidarn
2005-05-12, 22:13
hur lägger jag till poängröstningen,under bilderna i fotoalbumet.
wobblersnidarn undrar

mattias_dg
2005-05-16, 23:19
Jag kan inte ladda upp bilder längre. Det kommer upp en vit ruta, och det står nåt om firewall.

När jag ska ladda upp bilderna i fotoalbumet kommer en vit sida upp med texten;

Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /home/fiskesnack/htdocs/fotogalleri/include/check_referer.php on line 2
Referer-check failed. Check your firewall or proxy privacy settings.

Fattar inte vad det är för fel, tillåter ju dyndns.org grejen som det står om i FAQ. Help Webmaster Help. Jag vill ju att ni ska kunna se alla mina fångster :kung1:

Tack// Mattias

Snapsen
2005-06-15, 21:10
Jag blir utloggad hela tiden när jag hoppar mellan olika forum, även om jag fyller i "remember me". Vad kan detta bero på? Någon hjälp?

Snapsen
2005-06-15, 21:23
Jag blir utloggad hela tiden när jag hoppar mellan olika forum, även om jag fyller i "remember me". Vad kan detta bero på? Någon hjälp?

Glöm det hela, har löst det...

Highman
2005-10-10, 23:03
Jag kan inte kommentera bilder...får detta felmeddelande:

Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /home/fiskesnack/htdocs/fotogalleri/include/check_referer.php on line 2

Har inte en aning vad det är för inställningar i min brandvägg som menas...

thunman
2005-10-13, 21:02
hej jag kan inte lägga uppp nån bild i fotoalbumet va ska jag göra det står bara så här när jag försöker..Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /home/fiskesnack/htdocs/fotogalleri/include/check_referer.php on line 2

Bergman
2005-10-13, 21:20
Spana in denna tråd så hoppas jag det löser sig
http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=12347&highlight=%2Areferer%2A

Bergman
2006-02-21, 21:39
Jag skulle vilja be alla nya användare att skumma igenom den översta posten i denna tråd. Tänker speciellt på regel-delen då det skulle bli lite trevligare i forumet om alla följde reglerna.

mattias_dg
2006-06-28, 14:41
Hej.
Jag skrev ett inlägg där jag omnämner en plats; Sta***uokta. Men den blev censurerat!? Liksom nu... Det ska stå (S t a l o l u o k t a)

Varför då?
//Mattias

Cobben
2006-06-28, 17:14
Hej.
Jag skrev ett inlägg där jag omnämner en plats; Sta***uokta. Men den blev censurerat!? Liksom nu... Det ska stå (S t a l o l u o k t a)

Varför då?
//Mattias

ordet "***" är censurerat :) Det är en förkortning för "laughing out loud" som du säkert vet.. däremot har jag ingen aning om varför det ordet är censurerat..

trashmasta
2006-06-28, 17:17
ahhh därför det var stjärnor även i ordet D J U N G E L O L J A i en annan tråd...

Cobben
2006-06-28, 17:25
ahhh därför det var stjärnor även i ordet D J U N G E L O L J A i en annan tråd...

haha.. där löste vi det ;)

Sport fiskaren
2006-09-20, 17:01
Hallå Bergman jag ladda ner en film som hette fiske snack där ni meta gädda. ni fick några fina gäddor.Men hur som hälst så hade jag velat ha en visningsbild men den är "to large" men jag fattar inte vad du menar på "Hjälp" jag gör som du har skrivit. Men jag hittar inte något som hetter avtar :'(

gugge_elit
2006-09-25, 19:36
du ja undrar om det gå att ändra namn skulle nämligen vilja göra det :cheers: :nojd:

Bergman
2006-09-28, 08:08
Hallå Bergman jag ladda ner en film som hette fiske snack där ni meta gädda. ni fick några fina gäddor.Men hur som hälst så hade jag velat ha en visningsbild men den är "to large" men jag fattar inte vad du menar på "Hjälp" jag gör som du har skrivit. Men jag hittar inte något som hetter avtar :'(

Förstår tyvärr inte riktigt vad du menar ? Är det själva videon du inte kan se ? Den ska fungera om man bara har Media Player installerad.

Bergman
2006-09-28, 08:09
du ja undrar om det gå att ändra namn skulle nämligen vilja göra det :cheers: :nojd:

Jepp det går men det är jag som måste göra namnbytet. Kolla i medlemslistan så ditt nya nick inte är taget sen skickar du ett PM till mig med det nya så fixar jag det i mån av tid. Det ör tyvärr lite trickigt iom fotoalbum osv.

rj giP
2006-11-25, 22:49
hej fick imete spön när ja fylde år så undrar hur man drar igång riggar spöna
vad ska jag göra förs borra ett hål sen vill jag veta vad som är bäst vill hällst se beskrivning.

Bowen
2006-11-25, 22:52
hej fick imete spön när ja fylde år så undrar hur man drar igång riggar spöna
vad ska jag göra förs borra ett hål sen vill jag veta vad som är bäst vill hällst se beskrivning.
Denna tråden är om själva siten, skriv en ny tråd på tex ljugarbänken, och förklara lite bättre så skall du nog få lite hjälp!

bj_orn
2007-03-07, 21:53
Ska kolla priset på en grej och får det här felmedelandet:
In order to accept POST request originating from this domain, the admin must add this domain to the whitelist.

Bergman
2007-03-07, 22:50
Vad sökte du efter när du fick det felet ?

Lagerhult
2007-03-28, 20:37
har försökt ändra lite info om mig själv men det går inte? står så här bara There are no subscribed threads to display in this folder for this time period ? vad gör ja för fel mvh.... PS är kass på eng..ds

Bergman
2007-04-04, 22:37
Har nu lagt till info om "Kunde inte flytta fil - Var vänlig kontakta systermadministratören"-felmeddelandet som en del får när dom försöker ladda upp bilder i fotoalbumet.

Bergman
2007-04-04, 22:39
har försökt ändra lite info om mig själv men det går inte? står så här bara There are no subscribed threads to display in this folder for this time period ? vad gör ja för fel mvh.... PS är kass på eng..ds

Om du klickar på "User CP" och sedan "User Profile" i menyn så borde du hitta vad du letar efter. Meddela om du inte hittar det du söker så ska jag försöka hjälpa dig. :)

Mvh Bergman

bill1234
2007-07-04, 18:03
Är det någon som vet var man får tag i vobblers från HAWG BOSS?

Bowen
2007-07-04, 18:09
Inte riktigt rätt tråd för frågan?
Men kolla här:
http://www.google.se/search?hl=sv&q=HAWG+BOSS&meta=

VectoR
2007-07-04, 18:09

Lite fel tråd för att fråga om det?

EDIT: Kimbow var snabb som en raket...

Fartlek
2007-08-13, 21:52
Vad menas med antalet "referenser" då man är inne på sin egen användares sida?

Bergman
2007-08-13, 23:43
När man registrerar sig kan man ange en referens som tipsat om sidan. Tex:

Jag tipsar dig om att du ska regga dig, du reggar dig och anger mig som referens, då kommer jag få en referns i min profil.

Man kan aktivera ett poängsystem för användarna i forumet och då kan en sådan grej vara ett bra mättal.

mp
2007-08-29, 19:28
jag har skaffat en ny användare har på fs, så jag undrar om du kan ta bort min gamla max7_93@hotmail.com ??

mp
2007-09-09, 00:54
vf svarar du alldrig ?????????????????????????????????????????????????

PederE
2007-09-09, 14:34
Hur skapar jag ett nytt ämne?

Bergman
2007-09-09, 15:46
vf svarar du alldrig ?????????????????????????????????????????????????

Vet inte om jag missat nån fråga. Skicka ett PM med frågan så ska jag svara.

Hur skapar jag ett nytt ämne?

Gå in i det aktuella forumet och klicka på "New Thread" så kan du skriva ett nytt inlägg.

Adis
2008-01-26, 23:58
hej!...jag skulle behöva hjälp med att ladda upp en bild till fotualbumet.något är fel för vilken bild jag än försöker med så står de att bilden inte kan laddas upp,,,?/adis

Fiskfaste
2008-04-18, 12:13
Har tyvärr glömt lösenordet , har aldrig loggat ut på min jobbdator.
Vill ju även gå in på denna sait på hemdatorn men som sagt lösenordet
är bortglömt.
Kan ex. Anders Bergman maila lösenordet på ett p.m här alternativt till min
egna mailadress hoahoa57@hotmail.com.

"Fiskfaste" tackar på förhand

Patrik TEAM HANSVIK
2008-05-11, 16:26
Hur ändrar jag mitt användarnamn ??

Henk
2008-05-11, 17:19
Hur ändrar jag mitt användarnamn ??

Skicka ett PM till Bergman så fixar han det

Patrik TEAM HANSVIK
2008-05-12, 10:02
Har skickat och inget händer ???

Henk
2008-05-12, 12:45
Har skickat och inget händer ???

Du får vänta till han svarar? Eller skicka ett nytt om det var längre sedan än en vecka som du skickade ditt förra

Bergman
2008-05-31, 19:36
Har uppdaterat sektionen ang aliasbyten

Hasse69
2008-06-12, 18:20
Hej Bergman.
Jag har problem med utloggningen.
Fast jag klickar på logga ut och sen start, så är jag fortfarande inloggad.
Vad kan det vara för fel då?

Bergman
2008-06-12, 18:24
hej!...jag skulle behöva hjälp med att ladda upp en bild till fotualbumet.något är fel för vilken bild jag än försöker med så står de att bilden inte kan laddas upp,,,?/adis

Kan det vara så att bilden är för stor utrymmesmässigt? Bilder under 1 MB rekommenderas

Hasse69
2008-06-12, 18:26
Så Bergman, nu kunde jag logga ut.
Skumt.

Bergman
2008-06-12, 18:30
Har tyvärr glömt lösenordet , har aldrig loggat ut på min jobbdator.
Vill ju även gå in på denna sait på hemdatorn men som sagt lösenordet
är bortglömt.
Kan ex. Anders Bergman maila lösenordet på ett p.m här alternativt till min
egna mailadress hoahoa57@hotmail.com.

"Fiskfaste" tackar på förhand

Lösenorden är krypterade så jag kan inte se vilket lösenord du har. Men om du loggar ut och försöker logga in med ett felaktigt lösenord så kan du få ett nytt mailat till din mailadress.

Detta görs via följande funktion
http://www.fiskesnack.com/forum/login.php?do=lostpw

Bergman
2008-06-12, 18:38
Du får vänta till han svarar? Eller skicka ett nytt om det var längre sedan än en vecka som du skickade ditt förra

Jo, ibland glömmer jag tyvärr bort saker men oftast beror de långa svarstiderna på att det kommer ganska mycket mail och PM i kombination med att jag inte sitter vid datorn så mycket. Därför svarar jag på de allra viktigaste sakerna först och resten kommer i turordning så fort jag hinner.

Bergman
2008-06-12, 18:40
Hej Bergman.
Jag har problem med utloggningen.
Fast jag klickar på logga ut och sen start, så är jag fortfarande inloggad.
Vad kan det vara för fel då?

Skumt, inloggningen lagras i en cookie så har man problem med inloggning/utloggning så beror det oftast på cookieproblem. Därför kan det lsa sig genom att rensa sina cookies i webbläsaren och testa igen. Nu verkar ju iofs ditt problem löst sig redan men om någon annan har samma problem.

Bergman
2008-06-12, 18:48
Lade till info om hur man återställer lösenordet i ursprungsinlägget också.

Bergman
2008-06-16, 00:00
Har uppdaterat sektionen ang hur kontaktuppgifter

Bergman
2008-07-11, 11:24
Har lagt till info om hur man skriver ut tex en artikel från forumet utan att få med alla svar på artikeln.

jiggaren
2008-07-29, 19:11
hur startar man en tråd?

Sg
2008-07-29, 19:31
hur startar man en tråd?

Jag har skickat privatmeddelande till dig nyss om hur man gör.

Annars har du det jag skrev till dig privat även här nedan:

hallå alla

Jag är ny på fs och nu vill jag starta en tråd för att kunna ställa en fråga. Men jag fattar inte hur man gör har försökt.

kan någon hjälpa till

Du trycker på forum. Väljer delforum (ett delforum som passar din fråga)

http://www.fiskesnack.com/forum/forumdisplay.php?f=97

Där har du en "test-area" där kan du skapa nya trådar osv för att testa.

För att göra ny tråd trycker du på New Thread.

fishing4ever
2008-08-04, 00:52
var klickar jag för att skriva in mina rekord?

Bergman
2008-08-04, 12:57
var klickar jag för att skriva in mina rekord?

Nu har jag lagt till en sektion som beskriver det också. Saxar in infon här med.

Vart fyller jag i mina rekord?
- Du fyller i dina rekord i din kontrollpanel. Du kan även klicka på följande länk så kommer du direkt till rätt sida och du hittar rekorden nästan längst ner. Länken är: http://www.fiskesnack.com/forum/profile.php?do=editprofile

Rydström
2008-08-23, 17:17
Hade två auktioner ute men nu är de avslutade och helt puts väck! Vart blev de av?

Rydström
2008-08-31, 22:44
Fortfarande ingen ordning på auktionsidan.. :ordning:

Obalan
2008-09-22, 13:23
Jag skulle vilja avsluta mitt medlemskap här på fiskesnack för jag är aldrig inloggad men vet ej hur jag ska göra för att ta bort mig, skulle ni kunna tala om hur jag ska göra??

Tack

gustavwestman
2008-10-04, 12:20
Är det nån som vet nåt bra gäddfiske i närheten av Helsingborg?

jLindqvist
2008-10-20, 22:44
Jag har problem att se information om användare när jag använder Internet Explorer 7 men inte i Firefox. Jag kan inte se flikarna:

* Visitor Messages
* About Me
* Statistics
* Friends
* Kontaktinfo

Vad kan detta bero på? Det ar inte bara jag som har detta problem. Jag har testat installer insticksmoduler för flash och shockwave och nu har jag inga idéer kvar..