handdator

Visa fullständig version : Angelborr

Angla
2005-12-21, 22:46
Nu har jag köpt en ny borr..
Det blev Normarks/Huskvarnas nya borren med 250mm spiral.
Jag testade den ikväll och jag var tvungen att trycka på hela tiden annars slutade den skära...
kan tänka mig att det är styrstiftet emellan skären som är för långt..?
Nån som har haft liknande problem?
Det kanske är bara att slipa der stiftet lite??
Eller var jag dum som köpte 250mm ers??
Brukar dom vara så??
Det finns ju inget värre än när stogäddan gapar när den ska upp så att man drar den i iskanten!!!

Flodebanan
2005-12-21, 22:52
Jag testade den ikväll och jag var tvungen att trycka på hela tiden annars slutade den skära...
Brukar dom vara så??
Det finns ju inget värre än när stogäddan gapar när den ska upp så att man drar den i iskanten!!!

Ser inget fel på 250;n :) Förutom att den e lite jobbig att släpa på, som alla motorborr. Men man får oftast igen det väl ute på isen :)

pontus
2005-12-21, 23:04
Det är en ruggigt stor borr du köpt och helt smärtfritt går det inte att göra hål med dem. Köpte en 200mm Rantanen i våras och mjölksyra är bara förnamnet när man kört en heldag med spöflyttningar osv. Men det är skitsamma, ett större hål ger bättre möjligheter att landa fisken. Bigger is better :cool2:

Johannes R
2005-12-21, 23:19
Det är en ruggigt stor borr du köpt och helt smärtfritt går det inte att göra hål med dem. Köpte en 200mm Rantanen i våras och mjölksyra är bara förnamnet när man kört en heldag med spöflyttningar osv. Men det är skitsamma, ett större hål ger bättre möjligheter att landa fisken. Bigger is better :cool2:

Fast han har köpt en motorborr så solen gör jobbet åt honom :)

Pike1
2005-12-21, 23:22
Låter nästan som den kanske har fått en smäll typ tappad i golvet
Har inga problem med min. Gå tillbaks o be om nya skär du ska ju inte behöva hänga på borren.Normalt så brukar man ju nästan få lyfta lite när det matar på. Säkert ett stukat skär

jögge
2005-12-22, 00:36
Brukar dom vara så??
Sådär uppför sig min 250mm borr bara när skären är slut!