Visa fullständig version : Norgefiske
Hej på er.
Ni som brukar fiska med jigg i norge, vad är det för slags jigg och vilken storlek (Längd) använder ni? och jigghuvudena, finns det sånna upp mot en 300 gram?
vet någon av en bra sida att beställa ifrån när det gäller havsfiske m.m?
tack på förhand..
//Henric
Hej på er.
Ni som brukar fiska med jigg i norge, vad är det för slags jigg och vilken storlek (Längd) använder ni? och jigghuvudena, finns det sånna upp mot en 300 gram?
tack på förhand..
//Henric
Vad tänker du i första hand fiska efter? Jigg och jigghuvudstorlek varierar ju beroende på djup och art..
ALQCANAL
2006-02-14, 19:31
fisk förmodligen!
Smartas!
Trött man blir.................
svara då på frågan istället för att gnälla! istället för ett oväsentligt inlägg blev det tre. hupp!
ALQCANAL
2006-02-14, 19:39
svara då på frågan istället för att gnälla! istället för ett oväsentligt inlägg blev det tre. hupp!
JA va kul!!
Get a life
kenta_85
2006-02-14, 19:39
kör man efter bleka, sej å torsk på lite djupare vatten säg ner mot 50m bör väl en stor shadjigg med huvud på 150g duga bra? Körde dock inte alls mycket med detta men jiggade från land med småjigg typ abborre jigg å det funkade bra på torsk :)
Jag tänkte på torsk i första hand på en ner mot en 70 ---> 90 Meters djup.
någon som vet en bra webbutik där man kan beställa havsfiskesaker?
jerkasbackforpicks!
2006-02-14, 19:52
Kan tänka mig att frakten blir dyr när du ska inhandla massa 200gr jigghuven! Eller?
Flodebanan
2006-02-14, 20:13
www.olssonsfiske.se har tunga jigghuvuden som är epoxylackade för bättre hållbarhet i vikter t.o.m 300g samt en väldans massa shadar.
Allt från wigglers "dyra" till amerikans och kinesiska lågprismärken som är lite styvare i kroppen.
Tips; Sätt ett buntband framför "taggen" på huvudet och dra åt ordentligt så slipper du att kropparna glider av krokarna. Går säkert lösa på flera sätt...
I så fall är det ju lämpligt med jigghuvuden på 150 och 300 gram samt ett gäng 23-centimeters shadar, som tafs är 0,80 nylon lämpligt.
Som sagt så kan frakten bli dyr, prova någon lokal fiskebutik, dom borde kunna ta hem prylar åt dig....
JA va kul!!
Get a life
om det krävs så lite för att, dels reta upp dig och dels att du måste gömma dig bakom anonymitet så undrar jag VEM det är som egentligen behöver ett liv. om man dessutom går igång så mycket för att ngn skriver ngt ganska harmlöst i en tråd på ett fiskeforum, ja då har du inte alla hästarna i hagen.
summa av summarum är att du kan ignoreras tills du åtminstånde vågar logga in.
//achilles
om det krävs så lite för att, dels reta upp dig och dels att du måste gömma dig bakom anonymitet så undrar jag VEM det är som egentligen behöver ett liv. om man dessutom går igång så mycket för att ngn skriver ngt ganska harmlöst i en tråd på ett fiskeforum, ja då har du inte alla hästarna i hagen.
//achilles
ALQ....
den här tråden är till för seriöst Norgefiske, håll dig till jerkandet...OK?
Jag får tacka för alla svaren.. ska höra med nån butik här i stan som kanske kan ta hem..
//achilles
GÄSP!!!!!!
Havsfiskecenter
2006-02-16, 12:10
Hej på er.
tack på förhand..
//Henric
http://www.havsfiskecenter.se
Vi har det du söker. Vid förskottsbetalning kostar frakten 135 SKr för upp till 20 kg!
//Magnus Havsfiskecenter
Joo jag hittade ju åt sidan på internet.
har skickat lite mail till dig och hört om du tar hem pilkarna jag undrade över m.m och jigghuvudena..
//Henric
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.