handdator

Visa fullständig version : Misslyckande

David Ståhlman
2003-04-19, 22:21
Så här var det för mig idag. Jag fiskade ungefär på samma ställen som en annan båt . de var 4 st och jag var ensam. Bara på morgonen var det någorlunda bra då man tappade ett antal Gäddor vid båten samt att man missade en del i mothugget. När jag fiskat i 4h kunde jag med nöd och näpe räkna ihop dagens stora fångst, HELA 2 st gäddor under 3 kilo. Man har verkligen en formsvacka och det känns lite hårt nu när man vet att andra båten fick c:a 40 st gäddor under samma tid jag var ute.Nu är frågan ;

-ska man inse att man har tappat förmågan att kroka gäddor under vintern ,
- ta nya tag och hoppas på bättre lycka nästa gång,
-medge att de helt enkelt är uppenbart bättre än mig
-eller att skylla på att de hade större båt och att de var fler.

Killarna i den andra båten är mycket mer erfarna än mig, och jag glädjs verkligen med dem att det gick så bra för dom,deras nöttande har gjort att de är de fullfjällade fiskare de är idag,och kan lyckas bättre än sådana oerfarna som jag.Man ska följa mottot övning ger färdighet! Avund leder ju bara till missär och är helt onödigt förekomande.

Helt klart kommer jag kämpa på vidare,och vad vet jag, kanske jag har fru Fortuna på min sida nästa gång.Men formsvackor är verkligen inte nå höjdare. Men finns det nått som formsvackor, det kanske beror på nått helt annat?
/bättre fiskelycka nästa gång!:)

Bergman
2003-04-19, 23:22
Det kommer gå bättre nästa gång ! Bara fila lite på krokarna så du inte tappar firrarna ... ;)

lillgustaf
2003-04-20, 21:25
som bergman säger vässa krokarna :)

roffe
2003-04-21, 01:08
Låter mest som oflyt och inte slöa krokar, gäddan e rätt mjuk i käften. Kan va taskiga mothugg.

David Ståhlman
2003-04-21, 01:14
ja krokarna va det inget fel på , jag hade inspekterat och vässt några dagar före