Visa fullständig version : Stora Värtan
Tja
Är det nån som har erfarenheter av Stora Värtan vid Täby-området? En kompis har ställe på Tornön som ligger i Stora Värtan vid Täby ungefär. Är det en bra idé att testa gäddfiske där? Har tillgång till båt :cheers:
avkroken
2006-05-29, 11:48
Är mycket tveksam till det vattnet, jag skulle nog rekomendera att du fiskade någon annanstans.
bara ut och testa!
Får la göra det... jag blev lite paff nu när det inte kommer in fler svar.. Jag som trodde att Stora Värtan var bra överlag.. men så kanske det inte är. :ledsen:
Är mycket tveksam till det vattnet, jag skulle nog rekomendera att du fiskade någon annanstans.
Du får ju gärna motivera..
Cobb, fiska i Värtan du, det är riktigt bra vatten.
Cobb, fiska i Värtan du, det är riktigt bra vatten.
Så ska det låta :)
avkroken
2006-05-29, 15:56
Skojade lite bara.. Det är ju en av sveriges hetaste gäddvatten. Fick jag välja bara ett vatten i Stockholmsområdet å fiska gädda i skulle det bli Värtan.
Skojade lite bara.. Det är ju en av sveriges hetaste gäddvatten. Fick jag välja bara ett vatten i Stockholmsområdet å fiska gädda i skulle det bli Värtan.
hehe, okej.. ja jag blev lite misstänksam där :)
avkroken
2006-05-30, 10:01
Ska du fiska där ska du sätta lite fart för när som helst kommer det bli ett riktigt efterleks räjs, har vart med om sjukt mycket gädda vid den här tiden.
Alessandro
2006-05-30, 10:16
Ett av Sveriges hårdast fiskade gäddvatten tillsammans med Lödde, så du lär inte få några "gratis" tips direkt.
värtan för mig är ett nötar ställe där man kör mycket djupbranter med typ HT,bulldawgs och demon...men vist de finns väll mycket fisk vid vassarna också.
:cheers:
avkroken
2006-05-30, 10:21
För tre år sen fick vi 55 gäddor på en ankring! Värtan har sina hotspots..
För tre år sen fick vi 55 gäddor på en ankring! Värtan har sina hotspots..
ja de är ju klart de har ju alla vatten!!!!!! :elgura:
Värtan KAN vara kanon, men kan lika gärna vara hopplös. Bonanza ena dagen. Blankning nästa. Vill man ha säker fisk åker man någon annanstans. Det gör i varje fall jag. För man åker inte bara och "hämtar" gädda på Värtan hur som helst. Det vet alla som fiskar där ofta.
Tack för alla tips och råd.. tyvärr så kan jag inte åka ut nu snart till det där "efterleks-rejset" p.g.a att jag åker dit med kompisen när han ska dra dit.. :drunk:
AndreasSpeiner
2009-10-30, 19:26
Värtan är ett riktigt bra fiskevatten :fisk:
Har tänkt skaffa båt och lägga den där, det är ingen som har båtplats uthyres eller vet vad det kostar att ligga runt värtan?