Visa fullständig version : Födelsedagspresent!
Berndtsson
2003-05-06, 17:57
Jag fyller år snart och funderar på att köpa en present till mig själv. Jag har tittat på Shimano Antares 9 fot 5-20g och tyckte rätt bra om det. Vad finns det för alternativ i samma prisklass?
Jag hade tänkt lägga ungefär 3000kr.
/Berndtsson
Oj för 3000 kr kan du ju välja och vraka nästan hur som helst!
Har du tänkt på Abus Suverän 9´ 2-15g för 2150:- eller blir det för lätt? Nästa storlek blir på 9´ 12-35 gram...
Den känns hur skön som helst, har dock aldrig fiskat med en sån. Har endast känt på en så att säga.
När fyller du år? Jag har födelsedag snart också! :)
Berndtsson
2003-05-06, 19:05
Det får gärna var lätt, dock kanske inte UL.
Skall helt klart kolla på det spöt.
Anledningen att jag fastnade lite för Antares var kvalitetsintrycket som verkligen var bra.
Jag använder vanligtvis mitt berkley ssgs 10 ml 8-32g, men det börjar bli ite skamfilat nu. Men jag använder så sällan beten upp mot 30g så därför vill jag ha ett lättare spö. Roligare att få fisk på lättare grejor :)
Bäst att passa på nu när man har en gilltig ursäkt också.
/Berndtsson
Lättare utrustning = roligare fiske!
japp, ju lättare grejjer man får fisk på desto roligare, på lätta blir även en 2 kilos gädda riktigt skoj!
Berndtsson
2003-05-06, 20:37
Kom igen nu, jag fyller den 20 maj. Så jag behöver tips lite snabbt.
köp ett shimano antares 9´ 5-20 för 2099kr dem e jävligt sköna men ja har iofs aldrig fiskat med det
:kung1: Köp ett Shimano Diaflash...!!!! Kommer inte att bli besviken. Bästa....!!!!
Originally posted by Berndtsson
Kom igen nu, jag fyller den 20 maj. Så jag behöver tips lite snabbt.
Men va trevligt! Jag fyller den 19 maj... Hur gammal/ung blir ni?
Köp ett Berkley Series One spö. Dem är otroligt sköna! Min kollega har en och han är jätte nöjd!
Sjösländan gör fina spön!
Berndtsson
2003-05-07, 00:32
Originally posted by Stizostedion
Men va trevligt! Jag fyller den 19 maj... Hur gammal/ung blir ni?
Köp ett Berkley Series One spö. Dem är otroligt sköna! Min kollega har en och han är jätte nöjd!
Jag fyller 24, vad fyller du?
Dessutom har jag namnsdag på den 18 maj.
:hoppa:
Jag fyller år snart och funderar på att köpa en present till mig själv. Jag har tittat på Shimano Antares 9 fot 5-20g och tyckte rätt bra om det. Vad finns det för alternativ i samma prisklass?
Jag hade tänkt lägga ungefär 3000kr.
/Berndtsson
Om man börjar i rätt ände. Vad ska du fiska efter?
//K
Berndtsson
2003-05-07, 00:53
Originally posted by cico
Om man börjar i rätt ände. Vad ska du fiska efter?
//K
Jag skall ha det till regnbåge, öring osv.
Skall inte ha det till grov fisk...
/Berndtsson
Jag har inte testat ett Mörrum i verkligheten, bara känt på det i en affär men jag tycker nog Berkley Series One känns bättre. Det spöt har jag testat och det rä verkligen kanon!
Om du köper ett series one så har du ju 1500 över ;)
Om du ska ha det till båge etc tycker jag 9' 5-20g låter som helt rätt! Vet inte om series one finns enligt de speificationerna men det borde det.
Men be o få öppet köp när du kränger spöt så testa det en gång. är du missnöjd så byt!
Jag fyller 24, vad fyller du?
Dessutom har jag namnsdag på den 18 maj.
:hoppa:
Hehe! Jag fyller 25, då är jag exakt ett år och en dag äldre än dig... :headbang:
Så då vet jag att du heter Erik... Hade du haft namsdag på min födelsedag så hade duhetat Maj eller Majken och det hade väl inte varit så kul! Hehe! ;)
El Crapone
2003-05-08, 19:25
Har ett antares 10' och jag har inget negativt att säga om det.. skönt med en bra spötup också som kan ta lite smällar =)
Berndtsson
2003-05-09, 00:12
Originally posted by El Crapone
Har ett antares 10' och jag har inget negativt att säga om det.. skönt med en bra spötup också som kan ta lite smällar =)
Det jag är rädd för är att jag kommer uppleva det som för mjukt och att kastlängden blir lidande... men jag kan ju ha fel.
Lyd gösen, och köp ett series one!!! har ett 10´ml, och det är nog det skönaste spöt jag drillat på! berkley titanium är även det en het rekomendation!!!
Kostar klart under 3000, men är värt 10000 när du kastar och drillar på dem...
Äger ett series one bra och jätte sköna spön, helt klart bästa havsöringsspöt, enligt många..!!! Men till lite lättare fiske så är nog ett shimano diaflash....!! Tveka inte du hittar inte ett skönare spö köp....!!!
El Crapone
2003-05-09, 23:09
Jo.. det är klart, det är ju ett ganska mjuk spö och tyngre trag än ssr kanstar jag itne med det..