handdator

Visa fullständig version : Biltemas lådor jiggsäkra?

JD
2003-05-27, 11:30
Hej.

Biltemas lådor m.m. är rätt billiga. Är de jiggsäkra? Några andra synpunkter? Funderar också lite på den där gröna väskan. Synd att den inte är en ryggsäck. :ledsen:

Bergman
2003-05-27, 12:30
Jag har köpt ett antal lådor på BilTema och är mycket nöjd med dom ... har haft jiggar i den "dubbelsidiga" sedan i vintras och den har det inte hänt något med ännu iallafall. De som har 6 lagom stora fack har jag inte haft jiggar i ännu men borde vara samma plast. Priset ligget på 29:90:- eller nåt sådant.

JD
2003-05-27, 13:17
Originally posted by Bergman
...är mycket nöjd med dom ...
Priset ligget på 29:90:- eller nåt sådant.

Låter ju kanon.

Jo, de är grymt billiga. Man kan ju lägga pengarna på en bra ryggsäck istället. Någon som har ett tips om en bra ryggsäck som rymmer några draglådor av modell större, vatten, mat, regnställ m.m? Har Haglöfs Tight Large som är riktigt skön att bära men den är i minsta laget. Kanske Tight XL skulle funka men den är väl dyr. Någon som har en ca 40-liters att sälja?

Bergman
2003-05-27, 15:23
Jag har min Tight XL ... räcker gott för mig. 2-3 draglådor (från Biltema), en liten påse med småskit, en 1½ liters vatten, matsäck, videokamera, vanlig kamera ... det enda som inte går ner är spö, båt och flyoverall. :)

Flodask
2003-05-27, 18:05
jag har en ryggsäck från br som jag van ifrån ett lotteri...tycker den passar utmärkt! det är smidigt och bra!