handdator

Visa fullständig version : Met prylar från fladen?

Sportfiske_macke
2007-01-09, 14:24
Jag undrar om det är någon som har testa fladens baitrunner rullar eller något carp spö från fladen?
Vad tycker du i så fall om dom?
Eller om någon har testat andra spön och rullar från dom? Är ni nöjda med vad ni fick?
Är det bra rullar och spön dom har? :fiska1:

Tacksam för svar. :appl:
Mvh Marcus :)

Jimmiee
2007-01-09, 14:35
köp bra saker från början,annars tröttnar du och byter upp dig ganska snabbt!
bättre att de svider lite i plånboken ist för att fiska med crapppp!
satsa på bra saker!!!:sol:

ezox
2007-01-09, 14:48
jag har 3 baitrunners från fladen, dom är faktiskt riktigt schysst för priset.

Sportfiske_macke
2007-01-09, 15:23
Jiimmie har du testat något från fladen?
Jag hör ofta folk som hackar ner på fladen men många av dom har inte ens testat dom.
Det finns säkert bättre grejor men jag gillar att testa därför undra jag om någon har testat fladen rullar eller spön så jag vet vad dom tycker om det är helt åt skogen med dom.
:)

Tack Ezox :)

Jimmiee
2007-01-09, 15:35
hahaha testa på skiten,lagom roligt om du inte blir nöjd.
som sagt skulle satsat på bättre saker om man nu vill "testa"....
jadu,har testat endel saker där ifrån.

Brunte
2007-01-09, 15:43
hahaha testa på skiten,lagom roligt om du inte blir nöjd.
som sagt skulle satsat på bättre saker om man nu vill "testa"....
jadu,har testat endel saker där ifrån.

Just det Jimpa! Jag har faktiskt en Fladen Warbid Baitrunner och den är sketabra! ;)

ezox
2007-01-09, 15:59
Just det Jimpa! Jag har faktiskt en Fladen Warbid Baitrunner och den är sketabra! ;)

är 3 sånna jag har med, om trådskaparen är sugen så är dom till salu.

elanen
2007-01-09, 16:45
Får nog till trots hålla med jimmie. Fladen har väl aldrig varit annat än lågbudjet. Kopior på det mesta med sämre resultat. Och då känner jan en av säljarna så jag vet vad som gäller. Nåt undantag av bra grej finns det ju alltid. Köp bra grejer direkt. Blir dyrt i slutändan med leksaker.

Jimmiee
2007-01-09, 16:47
B-runner är säkert bra men de andra är crap..

Brunte
2007-01-09, 16:49
Får nog till trots hålla med jimmie. Fladen har väl aldrig varit annat än lågbudjet. Kopior på det mesta med sämre resultat. Och då känner jan en av säljarna så jag vet vad som gäller. Nåt undantag av bra grej finns det ju alltid. Köp bra grejer direkt. Blir dyrt i slutändan med leksaker.

Å andra sidan han kanske vill testa ngt han egentligen inte behöver (typ som med de flesta fiskegrejer) och om han då kommer till slutsatsen att det inte var ngt för honom så har han sparat en del pengar. Sedan finns det alltid de som inte kan eller vill betala för kvalitet, eller för den delen behöver den typen av kvalité.

Tror nog att Fladen fyller en funktion.

CalleX
2007-01-09, 16:53
Köp bra grejer direkt. Blir dyrt i slutändan med leksaker.

Håller med Brunte - blir jävligt dyrt om man måste köpa "top of the line" så fort man vill testa något nytt...

Rassie
2007-01-09, 19:41
Tycker ialfall mycket annat av fladen jag testat varit skit... Fox Warrior Xt är ju inte alltför dyra spön och polaren har köpt Okuma Spectrum baitrunner för 599kr st och dom verkar helt ok !

CalleX
2007-01-09, 19:56
Tycker ialfall mycket annat av fladen jag testat varit skit... Fox Warrior Xt är ju inte alltför dyra spön och polaren har köpt Okuma Spectrum baitrunner för 599kr st och dom verkar helt ok !

Jag tror att Okuma skulle räknas in i det Elanen menar med "leksaker"...

Rassie
2007-01-09, 19:58
Ja det är ju inte i klass med Shimano direkt ;) men vill man komma hyffsat billigt undan så tror jag dom duger

elanen
2007-01-09, 20:40
Lite dyrare Okumor typ runt 1000 lappen funkar ju hyfsat. Skit bara med dessa massa kullager som kan mankera. Är bara ett sätt att slippa bygga en ordentlig rulle från grunden. 4-6 kullager och ett rullager är ju oftast på dessa bättre rullar.

Edling
2007-01-09, 21:40
B-runner är säkert bra men de andra är crap..

Haha, och det tror du?;) Kanske är ganska stor skillnad på kraven man har, själv skulle jag aldrig ens fundera på en "baitrunner" från fladen.

Å andra sidan han kanske vill testa ngt han egentligen inte behöver (typ som med de flesta fiskegrejer) och om han då kommer till slutsatsen att det inte var ngt för honom så har han sparat en del pengar. Sedan finns det alltid de som inte kan eller vill betala för kvalitet, eller för den delen behöver den typen av kvalité.

Tror nog att Fladen fyller en funktion.

Då tycker jag nog han kan låna grejor av en polare istället om han bara ska "testa". Förstår inte resonemanget riktigt

Jimmiee
2007-01-09, 21:49
Haha, och det tror du?;) Kanske är ganska stor skillnad på kraven man har, själv skulle jag aldrig ens fundera på en "baitrunner" från fladen.

nej,jag skulle inte heller ens tänka på att köpa en fladen B-runner.

Bergman
2007-01-09, 21:50
Det vore kanon om folk kunde vara lite mer specifika när man pratar om prylar från olika företag. Dvs istället för att racka ner på ett märke så kanske man kan vara lite mer specifik och säga att "rulle x var dålig kvalité pga av ..." eller "Bete Y var kanon för det priset" osv ...

Att få höra andra-/tredje-/fjärdehandsuppgifter är sällan så himla givande.

Sportfiske_macke
2007-01-09, 22:30

Då tycker jag nog han kan låna grejor av en polare istället om han bara ska "testa". Förstår inte resonemanget riktigt

Ja men edling det är ju inte mening att jag ska testa själva fisket utan jag gillar att testa nya märken och så för att i framtiden kunna köpa det som visat sig vara bäst. :)
Men du kanske själv aldrig tetstat någe? ;) Du kör på det som du köpte första gången eller? :)
Jag förstår inte riktigt ditt resonemang där asså. ;)

Brunte
2007-01-10, 07:35
nej,jag skulle inte heller ens tänka på att köpa en fladen B-runner.

Jo men kom igen! Den är ju skitbra säger jag ju! ;)

Brunte
2007-01-10, 07:39
[/QUOTE]
Då tycker jag nog han kan låna grejor av en polare istället om han bara ska "testa". Förstår inte resonemanget riktigt[/QUOTE]

Aja, det var lite spekulativt. Men jag kan relatera till mig själv. Jag ville ha en B-runner, jag behövde ingen b-runner egentligen. Blev bara lite kåt efter att ha hört en av Richtermo's ticka ett par gånger. Hittade en Warbird på Tradera för typ 200 :- I det läget sket jag fullständigt i att det inte stod Shimano på spolen. Den har funkat bra för mig hittils och går den sönder kan jag leva med det.