Visa fullständig version : skitter pop!
är rapala skitter pop en jerkbait eller en popper?
motivera svaret
(tänkte göra en omröstning men vet ej hur)
esoxlucius74
2003-05-30, 00:25
Det är en popper!
Motivering: Kasta ut, spinn hem i stötar så hör du svaret själv! ENKELT!!
Det är en popper. Skulle nog vara klurigt att göra en "walk-the-dog"-invevning med den tycker jag...
det e klart det e en popper, det hör man t o m på namnet :D ;)
buster.L
2003-05-30, 11:38
shiiter pop funkar dom??
Kör med den på sommarjagande abborre, förvånandsvärt bra, har plockat en del fin abborre själv och några polare har flertalet fiskar över kilot tagna på poppers. SkitterPop, Sarah spook, Manns Disco Dawg.
Låter ballt.Ingen som har fått nån fisk på Chug Bug?
Har kollat in Chug Bug bland hyllorna, men det finns allt för många andra som tilltalar ögat.....men den fungerar garanterat!
skitter pop på abborre?
aldrig hört talas om nåt sånt.
får själv bara slemhulda på kroken =)
man kastar bra som fan me chug bug iaf mycket längre än med skitter pop
esoxlucius74
2003-06-12, 23:33
Min farsa får en del Gädda på sin Chugbug. (Han gillar att man inte kan få bottennapp!! ;) )
Pontus Sjölund
2007-06-26, 12:59
vad tror ni om ädelfisk på skitter pop?
kan man fiska med popper vid annan tid och väder än sena varma sommarkvällar???
kan man fiska med popper vid annan tid och väder än sena varma sommarkvällar???
Ja, det är bara att fiska..
Jag har fått fisk hela dagen, men kväll och morgon skall väl vara bäst typ..Har även fått på popper året runt..
Så fiska du på.
PojkenMedKepsen
2007-06-26, 20:07
Jättenöjd med min Skitter Pop :) Går grymt häftigt i ytan! Mitt tips är köp inte halv B beten, köp istället få fast riktigt bra :)
Nej jag köpte ett par billiga på tradera, "grymma gäddpoppers" stod det typ, dom ungefär lika stora som fingerborgar och sjönk.. :)
Nej köp skitterpop eller nåt sånt, dom funkar fint och är roliga att fiske med.
PojkenMedKepsen
2007-06-26, 20:48
Köpte fladen popper.. gick inge bra :P Köp inte den!
PojkenMedKepsen
2007-07-08, 21:05
HAHA nu får jag äta upp vad jag sa x) Fick min första ytfiskes fisk på denna popper. Den går under ytan ibland och virvlar runt, men gäddan verkade tycka om det och högg direkt när betet landade nästan! Grymt roligt!
har det verkligen så stor betydelse va det är för popper? visst färgen, och storleken kanske. men om det är nått på ytan som spottar och fräser sig fram tror jag inte de bryr sig om det är en Rapala eller Fladen?
Ambassadeur5000
2007-07-08, 21:25
En rolig variant är Cisco Kid Topper:D
Den har två propellrar, en fram och en bak. Rasslar och beter sig jäkligt roligt.
PojkenMedKepsen
2007-07-08, 21:32
har det verkligen så stor betydelse va det är för popper? visst färgen, och storleken kanske. men om det är nått på ytan som spottar och fräser sig fram tror jag inte de bryr sig om det är en Rapala eller Fladen?
Det är ett fel i det du sa. Dem sämre poppar inte som dem bättre, utan dyker under utan och går helt rakt mot en osv! Medans skitter pop går grymt bra och plogar upp dubbelt så mycket som billiga.
Dock ville ju tydligen gäddan äta min Fladen, även fast den gick strax under ytan. Men det är roligare att fiska med ett bete man ser :headbang:
En rolig variant är Cisco Kid Topper:D
Den har två propellrar, en fram och en bak. Rasslar och beter sig jäkligt roligt.
Har en sån dära fast en gul med prickar XD Fungerar faktist väldigt bra! Har inte hunnit fiska med den så myche men ett par gäddor har man plocka iaf :)
Blev tipsad om den i min lokala fiskeaffär så ja köpt han direkt, trots att det är tvärtemot vad jag har lärt mig och fiske --> man ska vara tyst och inte plaska så myche.. men men, man lär så länge man lever:) Helt klart att rekomendera! När man ser gäddans fenor sticka upp en bit bakom wobblern så blir de faktist gode spännande !
Det är ett fel i det du sa. Dem sämre poppar inte som dem bättre, utan dyker under utan och går helt rakt mot en osv! Medans skitter pop går grymt bra och plogar upp dubbelt så mycket som billiga.
Dock ville ju tydligen gäddan äta min Fladen, även fast den gick strax under ytan. Men det är roligare att fiska med ett bete man ser :headbang:
du tror inte du har för tung tafs till poppern då? det går ju att använda grundgående flytande wobblers till poppers med om man känner för det. utan att de dyker :) bara man gör tillräckligt snabba och snärtiga knyckar
Ambassadeur5000
2007-07-08, 21:59
trots att det är tvärtemot vad jag har lärt mig och fiske --> man ska vara tyst och inte plaska så myche.. men men, man lär så länge man lever:)
Precis:) Man skall vara tyst, fick jag också höra förr, men men...:ogen:
:cheers:
En popper jag kan rekommendera är T-1000 från fishit. Lagom stor, bra flytkraft och den går inte rakt fram när du rycker in den utan knycker lite åt olika håll.Att den inte kostar en förmögenhet är ju också ett plus. (Lite off topic men vafan tråden spårade ju ut på 5 inlägget (; )
Sara Baby Torpedo e grymt skön också, propellerbeten faller mig mer i smaken än poppers :)
propelllerbeten är skoj, men det roligaste ytbeten tycker jag är "walk the dog" beten, lite mer mångsidiga beten
propelllerbeten är skoj, men det roligaste ytbeten tycker jag är "walk the dog" beten, lite mer mångsidiga beten
Ja dom är skojiga faktiskt! Finns nån ny liten rapala som jag har, man kan få den att liksom hoppa lite med, som en flyende betesfisk liksom, himla rolig!
PojkenMedKepsen
2007-07-09, 18:09
du tror inte du har för tung tafs till poppern då? det går ju att använda grundgående flytande wobblers till poppers med om man känner för det. utan att de dyker :) bara man gör tillräckligt snabba och snärtiga knyckar
0.14 lina utan taft.. njaa knappast ''för tungt'' :blah:
hur går det med omröstningen? :)
Tillbaka till topic:
Är inte poppers en undergrupp till jerkbaitfamiljen?
Mickemagic
2007-09-15, 16:20
Popper
Jag använder Spinwal - Wolfram -tafsar dom väger nästan inget och påverkar inte mina Grodor och Poppers
http://www.fishmania.se/spinwal.asp?show=model&version=Wolfram%20Leader