Visa fullständig version : Fiska utan båt i mälaren?
Tänkte om man kan få lite tips på bra fiskeställen i sthlm, mälaren eller om det finns någon bra sjö där det ej kostar, gärna runt västerort. Bromma, vällingby, hässelby, spånga. Däromkring
Tack på förhand!
mälaren är svår att fiska från land, ända sättet att hitta platser är att gå ut på egna strapatser och leta, den som söker, finner ;)
fiskade lite igår, fick en lite gädda på halvkilot på första kastet :D
Sen vart de inge mer :/
Det beror på hur långt du kan tänka dig att åka.
Finns massor av fina ställen i Mälaren som kan fiskas från land.
Ta 309:an från Brommaplan och gå av strax efter den lilla bron vid Helgö, däromkring finns det säkerligen lite ställen du kan stå och fiska ifrån.
Här är lite fina sjöar.
Judarn, Lillsjön, Råcksta sjö.
Lämpliga sjöar främst för mete efter vitfisk och dylikt.
Judarn och Lillsjön har bestånd på gädda också.
var nere å skulle meta sutare i råcksta sjö. men det var helt igenväxt :/
Jag bor i Vällingby, är väldigt rikt med gäddor runt båtklubbarna!
Om du vet var kannan ligger (badplats) så ligger det en hel del båt klubbar runt om kring. Prova vid dom! :)
zeus88* kan jag hålla med, om du kan ragga upp någon båtägare på klubben skulle det vara perfekt. (det har jag gjort) då får man garanterat fisk! ;)
Brommabo
2003-09-03, 19:01
Någon som fångat gädda i mälaren? Har bara fått småabborre och småsutare där.
Brommabo
2003-09-03, 19:02
Menade givetvis om någon fångat gädda i Judarn...
Jag har fångat 4 st under en halvtimme! precis utan för en båtklubb..
Sen har jag fått fina abborrar.
Originally posted by Putte
var nere å skulle meta sutare i råcksta sjö. men det var helt igenväxt :/
Kanske lämpar sig bäst vid försommar då.
Mange Wiberg
2003-09-04, 06:42
asså jag tycker ställen som kanaan och lövsta suger om man får nåt så e dt bara smått!!!
tycker inte att du ska trycka ner ett ställe så...har hört att det går att få bra storlek på fisk där, det va visserligen med båt men ändå.
mange"bigpike"wiber.....
2003-09-12, 08:32
men ja med båt går dt ju att få bättre fisk!!!! men för dem som inte har båt där vid kanaan o så så e dt inge vidare fiske.....men med båt så skulle man ju inte säga nej:D
Ett tips till övriga fattiglappar utan båt. Nu är det vinter och då har alla dödliga samma tillgång till hela härligheten. Lövsta är toppen för stor abborre!