handdator

Visa fullständig version : Silver fångar dubbelt!!!!

silver
2003-06-07, 22:32
Hej alla hunters!
Jag själv hade en lyckad morgon idag.Två spegelkarpa kom upp en på 11,0 & 7,5.Den på elva kilo är samma som fångades för två veckor sedan otroligt men sant.Denna gången blev fighten värren förra gången lite tunnare grejjor så som matchspö och 0,25lina förtyngad med färgad kork och lingonbröd.Den på elva kilo höll jag på med en tjugo minuter.Coolt...i morgon blir det gös ha degött.
Silver
Bilden finns under karp.

Stizo
2003-06-08, 12:45
Låter härligt... Karpar verkar vara bra fighters? :)

Push-Up
2003-06-08, 13:23
Silver, man får lyfta på hatten, GRATTIS.
Men så otroligt att fånga samma karp 2ggr är det väl inte.
Det händer väl ofta i karpsvängarna. Mimmi i Mörtsjön har väl hälsat på ett gäng sportfiskare :)

silver
2003-06-09, 16:10
Min tanke var ,av alla karpa i dammen så just idag så var hon där igen. Jag håller med dig det händer ofta att samma fisk tas upp.

Ha de Silver

ps. du får ge mig några tips om Rudafisket en dag, helt klart intressant,fina bilder och bra kämpat,du hade aldrig fått en dejt efter det passet..hehe..det tar på krafterna.

Push-Up
2003-06-09, 19:53
Silver, jag é väl ingen Rudafiskare av rang, men grabbarna som metar med stor lusta i klubben SG Swingers har fått in en på metets ädla konst. Rudan var en minst sagt knepig rackare. Jag kan lova att tålamod krävs, kännde mig dum i huvet efter två dygns stirrande på flötet. Hur grabbarna orkade med ytterligare 3 dagars dumstirrande fattar jag inte än i dag.......men en kul erfarenhet var det och det blir nog ett ruda pass nästa år oxå.