handdator

Visa fullständig version : Boråsare?

mcben
2007-03-27, 19:42
Är det några Boråsare här? Har sett några, men vad heter ni? Vore kul och blanda lite vatten och sammla oss. Vi har ju samma intressen. Vågar ni ge er till känna?

mvh

siMpaz
2007-03-27, 21:32
Hej

Jag heter Simon Oscarsson och är 18 år, är inte boråsare men bor mellan borås och ulricehamn vid sjön Ås Tolken. Studerar på Tingsholmsgymnasiet och jobbar ibland på Wollmars Sportfiske.

mcben
2007-03-27, 22:22
Där ser man. Kanske ska presentera mig också.

Heter Björn apell och är 26, bor på göta i borås och är uppväxt i bredared där jag fiskar mycket än idag. Jag är sugen på nya vatten. Inga tips?

Lagerhult
2007-03-27, 22:48
Hej

Heter Peter å bor i örby inte långt fårn borås. å fiskar väldigt mycket.
Öresjön här är en bra sjö .. mvh

mrlyden
2007-03-28, 07:31
Oskar Lydén, bor på Hulta/Sörmarken och går på Bodaskolan. Jag är 15 år och fiskar mest i Åsunden där jag har båt. När båten ligger uppe så fiskar jag i de flesta vatten här i trakterna.

mcben
2007-03-28, 12:33
Oskar Lydén, bor på Hulta/Sörmarken och går på Bodaskolan. Jag är 15 år och fiskar mest i Åsunden där jag har båt. När båten ligger uppe så fiskar jag i de flesta vatten här i trakterna.

Åsunden är ju rätt stor, är det något speciellt ställe ni håller till på? Det kanske är hemligt? Har bara vart där 2 ggr och fiskat gös. Måste vidga mina vyer och hitta nytt vatten.

Kalven76
2007-03-28, 13:11
Jonas Lindberg heter jag och blir 31 nu i vår, bor i Viskafors i villa. Nybliven tvåbarnsfar så just nu är fisketiden starkt begränsad, men i framtiden blir det andra bullar. Är inflyttad norrlänning så jag har inte hunnit skaffa så där jättemånga heta fiskeplatser, faktum är att jag har lyckats väldigt dåligt med fisket sedan jag flyttade hit. Men även det ska ändras...:-)

reinholdsson
2007-03-28, 14:46
Jag heter Anders å bor i torestorp, fiskar mycket i Team Gäddhead

greenfox
2007-03-28, 17:24
:fiska1: mange från sjöbo i borås

mrlyden
2007-03-28, 19:01
Åsunden är ju rätt stor, är det något speciellt ställe ni håller till på? Det kanske är hemligt? Har bara vart där 2 ggr och fiskat gös. Måste vidga mina vyer och hitta nytt vatten.

Jag har min båt i Kaptensviken. Den ligger ganska centralt i sjön fast lite närmare U-hamn, och på den sidan som är närmast Borås. Det finns gott om gädda och gös i viken men har aldrig fått något stort. Gäddorna man får är väldigt smala. Men det finns en del fina gösar. Men även de har blivit lite mindre med åren. Som sagt, gott med smågösar och smågäddor.

Ett bra ställe som jag har hört talas om är utanför Tvärön, som ligger vid Tvärredslund. Har aldrig fiskat där men det ska gå stora gäddor och gösar utanför ön. Det kan vara värt att testa om du besöker sjön.

Lycka till :)

Lagerhult
2007-03-28, 19:22
På söndag dra vi å kör havsöring i bua om någon är på...

fiskekorpen
2007-03-28, 20:36
räknas det om man går i skola i borås, men bor 5 mil ifrån?

mrlyden
2007-03-28, 21:38
räknas det om man går i skola i borås, men bor 5 mil ifrån?

Ja, hur gammal är du och vilken skola går du på?

TeamSnarje|Daniel
2007-03-28, 21:46
Hej

Jag heter Simon Oscarsson och är 18 år, är inte boråsare men bor mellan borås och ulricehamn vid sjön Ås Tolken. Studerar på Tingsholmsgymnasiet och jobbar ibland på Wollmars Sportfiske.

Hahah tja min english classmate! =)

Jag heter Daniel Johansson och är också 18 år..Är inte heller boråsare utan bor mellan Borås och Ulricehamn mellan Åsunden och Ås-Tolken. Brukar fiska mestadels i Åsunden men har även fiskevatten i Ås-Tolken fast utnyttjar inte det ^^ haha! Studerar också på Tingsholmnsgymnasiet.

mcben
2007-03-28, 22:28

Ska dit med hade jag tänkt. Ta med grillen, sen är dagen räddad :cheers:

Kalven76
2007-03-29, 14:46

Jag ska ner med en kompis, ifall min dotter hinner tillfriskna tillräckligt. Var i Bua brukar ni hålla till, så man kan morsa på er ifall vi springer på varandra.

Lagerhult
2007-03-29, 14:49
Första gången vi åker ner men vi går ut i bua hamn. blir ett par båtar... mvh

fiskekorpen
2007-03-30, 15:08
Ja, hur gammal är du och vilken skola går du på?
jag fyller 17 iår (går i ettan) och går på portalens gymnasium www.portalen.it

MarkoMaster
2007-05-06, 01:27
Heter Marko Barkström
bor en liten bit utan för Borås...(ca 3,5mil)
fiskar mest i Åsunden där jag jag framför allt jagar gös
men gör ganska många turer både till Vättern och Vänern för att trolla lax...
någon tur till Simrishamn försöker jag hinna med ...
och några turer med Tuna Clipper utanför Marstrand..

Johan.Elfsborg
2007-05-12, 13:57
Hej

Heter Peter å bor i örby inte långt fårn borås. å fiskar väldigt mycket.
Öresjön här är en bra sjö .. mvh

Jasså gör du?! jag bodde där för 3 års sen snart. nu bor jag i Skene.

Jag heter Johan och fyller 14 i sommar. jag fiskar mest jerkbait och UL. Jag har min (o pappas) båt i Öresjön, så därför fiskar jag oftast där. men en kompis har en båt i Galtasjön, om du Peter eller någon annan känner till den.

_-jerry_-
2007-05-17, 14:51
Hej jag heter Jerry Eriksson, 25 år, bor i Borås.... fiskar några ggr per vecka, E hur kul som helst =) sugen på några nya vatten, själv har jag fiskat mycket i bredared med min kompis Mcben

_-jerry_-
2007-05-20, 18:26
tja, e det nån som vet var det e gott om elrister i borås trakten, e sugen på abborrfiske nu, =) skitfiske på er

mcben
2007-06-14, 07:08
tja, e det nån som vet var det e gott om elrister i borås trakten, e sugen på abborrfiske nu, =) skitfiske på er

Vi får kila ner till ån o kolla lite längre ner. Det ska finnas gott om dom där i.

Skit fiske på dig

Floodster
2007-06-14, 14:45

Ån/bäcken som rinner nära volvos testbana i Hällered brukade alltid funka förr i alla fall... Satsa på småmört med sänkhåv annars mycket snabbare och ger ofta bättre. I med en sänkhåv, mäska litegrann (bröd/överbliven pasta eller nåt sånt) och hiva upp med pondus när det är ett redigt stim ovanför. Dödsbra!

mcben
2007-06-14, 15:20
Ån/bäcken som rinner nära volvos testbana i Hällered brukade alltid funka förr i alla fall... Satsa på småmört med sänkhåv annars mycket snabbare och ger ofta bättre. I med en sänkhåv, mäska litegrann (bröd/överbliven pasta eller nåt sånt) och hiva upp med pondus när det är ett redigt stim ovanför. Dödsbra!

Tackar. Där får vi kika. Hade ju en damm i bredared som vi alltid drog dom i innan, men nu har ägaren lagt i rengbåge. Så det blir liv om vi står där och fiskar..

malle
2007-06-14, 18:10
viskan vid bråt är också fint för mört

dersbon
2007-07-07, 21:49
Tjenare!
Är en kille på 20 år som flyttar till Borås nu den 1:a augusti och vill gärna ha lite tips vart man kan fiska här uppe.

mcben
2007-07-08, 00:47
Tjenare!
Är en kille på 20 år som flyttar till Borås nu den 1:a augusti och vill gärna ha lite tips vart man kan fiska här uppe.

Där ser man. Bara hojta.

_-jerry_-
2007-08-03, 18:27
Tackar, ska testa detta =)

Luciferon
2007-08-08, 17:49
Jonas Erdogan här, 28 år. Bott i borås i 3 år snart. Men inte kommit igång med fisket riktigt i dom här trakterna då jag saknar både bil och båt :(
Fiskar mest ål i viskan för tillfället. Men om någon behöver en fiske kamrat att ta med ut är det bara att hojta till. Eller om ni har något bra tips på vart man kan fiska gädda, då helst från land.

mcben
2007-08-10, 02:38
Jonas Erdogan här, 28 år. Bott i borås i 3 år snart. Men inte kommit igång med fisket riktigt i dom här trakterna då jag saknar både bil och båt :(
Fiskar mest ål i viskan för tillfället. Men om någon behöver en fiske kamrat att ta med ut är det bara att hojta till. Eller om ni har något bra tips på vart man kan fiska gädda, då helst från land.

Vart i borås bor du då? Fiskekompisar behöver man alltid. :hoppa: Vi är ett gäng på ett par stycken som brukar fiska runt borås. Bara hojta till om du är sugen.

kingfisher
2007-08-10, 09:15
Hej
Robert heter jag och bor i Borås
Fiskar en del i havet och även på Åsunden.
Var ute i Tisdags och drog några gösar.

Stor_gösen
2008-04-20, 21:07
Hej hej! Jag heter Carl Rythén Larsson och är 16 år till hösten. JAg fiskar lite var stans här i boråstrakten. Brukar fiska med mrlyden och ofta är det i Åsunden. Ska kanske lägga i min båt i Ås-Tolken måste bara få tag på någon som vet var jag kan ha den liggande.
Under några veckor på sommarn brukar jag också fiska i en sjö som heter Bunn.

TeamSnarje|Daniel
2008-04-21, 20:16
Tjo .. Daniel Johansson.. 19 år och jobbar i ulricehamn.. bor mellan Borås och Ulricehamn och fiskar mestadels i åsunden men har även fiskevatten i ås-tolken så det blir väll alltid några vänder där med..

Jonas Ahlberg
2008-04-30, 14:04
Jonas Ahlberg, Boråsare, 19år och pånyttintresserad av fiske. Intressantare än så blir det inte, hoppas på att få komma med Mcben ut på en tur snart så kanske fiskelyckan vänder den har varit noll och intet allt för länge :winner: Har förövrigt tillgång till båt ute i Frisjön, kunde man lära sig var man skall kasta i den sjön så lär det bli en del fiske där i sommar:)

viskan vid bråt är också fint för mört
Den sägs ju även vara fin för gädda, men hur är det med att fiska där egentligen? Mellan djupasjön och guttasjön? Enligt denna länken är det fiskeförbud där tills vidare?
http://www.boras.se/download/18.5add3566115c81db10a800011338/Fiskem%C3%B6jligheter+i+Bor%C3%A5s.pdf
(Område 33)

mrlyden
2008-04-30, 15:32
Den sägs ju även vara fin för gädda, men hur är det med att fiska där egentligen? Mellan djupasjön och guttasjön? Enligt denna länken är det fiskeförbud där tills vidare?
http://www.boras.se/download/18.5add3566115c81db10a800011338/Fiskem%C3%B6jligheter+i+Bor%C3%A5s.pdf
(Område 33)

Jag och ett x antal andra båtar fiskade rätt mycket där i vintras så det är bara att köra på.

Floodster
2008-05-01, 22:16
Det är inget fiskeförbud där, det går bara inte att köpa fiskekort än så länge. Dock utfärdar jag ett förbud mot att äta nåt man fångar där, lär inte vara nyttigt:ordning:

Lurken
2008-09-12, 10:32
Det är inget fiskeförbud där, det går bara inte att köpa fiskekort än så länge. Dock utfärdar jag ett förbud mot att äta nåt man fångar där, lär inte vara nyttigt:ordning:

finns det någon ramp där eller?

johan_83_
2008-09-12, 11:19
Johan Sjölén 25 år från Sundsvall.. Har en flickvänn som just flyttat till Borås för att plugga vilket kommer att innebära lite tid i Borås. och då ev lite fiske :) svårt dock när man inte har den blekaste aningen om fiskeplatser mm..

Mördarspöt
2008-09-12, 11:59
Fredrik, born and raised i Borås. Har bra koll på Lygnern i marks komun. Annars huserar jag mest i Sthlm skärgård.

v_skogh
2008-09-13, 22:39
En Boråsare till.
Fiskade mycket som yngre men har nu tagit upp det på allvar igen. 27 år har man hunnit bli.
I morgon blir det en sväng. Blir annars en del fiske i Åsunden och Anten.
Båt står på inköpslistan under hösten, lutar just nu åt en Linder 445 Sportsman Max.

Kul att träffa på Flooden här :D

storbulten
2008-09-14, 09:23
Hej. Då har vi mycket gemensamt! Norr är en frälsning vi måste buga inför, amen. Oj ja flippa ur lite.
Hör av dig boråsare.

spalder
2009-01-21, 14:44
<- Viskaforsare, strax utanför Borås.

jimmyskrot
2009-03-05, 16:20
jimmy berggren. borås. fiskar mest i viskan, lyckats fånga en gädda där på 14,7 kg. men frijön och åsuden brukar få besök några gånger om året.

Ramon Dekker
2009-04-04, 15:50
Har efter flera år på annan ort återigen vänt hem till Borås och söker därmed nya fiskepolare. Själv är jag mest intresserad av mete i olika former, samt gäddfiske. Jag fiskar mestadels i centrala Borås, då jag i nuläget saknar båt (och bil)...

Hör av er om ni känner er manade. Gärna någon som är lite "fisketokig" och kan/vill fiska ofta. Skicka ett pm vettja!

Mvh

Mikael

Niklas "Lunkan" Lundgren
2009-05-27, 12:27
Hej!
Niklas Lundgren här. Jag är snart 15 går på fristadskolan. Har en enda hobby just nu och det är så klart fiske, har varit väldigt intresserad av fotboll innan men det intresset har dött ut nu. Fiskar lite överallt, har tyvärr ingen egen båt men tillgång till båt i de flesta sjöar som e värda att fiska i som te x åsunden, ås-tolken, såken mm. Om ni har msn får ni gärna ge mig den i ett pm så kan vi snacka mer fiske...

Tok-Torsten
2009-05-27, 13:53
Hejsan på er,
Jag heter Torsten och jag kvalar väl inte riktigt in som Boråsare då jag bor i Floda mellan Lerum-Alingsås. Men, då jag fiskar en hel del i Gesebolssjön så kanske jag får vara med i Boråsklubben. Orsaken till att jag härjar där är att min Svärfar, ja jag är gift och har tre barn också, har en skogsgård som inkluderar Sörsjön och Näset i Gesebolssjön.
Fick på, men tappade min drömgädda där förra våren varvid ett sporadiskt fiskeintresse återigen blivit en passion. Den finns ju där!!!
Har fiskat maniskt efter en större gädda sedan dess men inte lyckats. Jag har fastnat i trekilosträsket men kommer inte över fyra och definitivt inte i några stora. Fick en 100cm lång gädda efter leken förra året men den vägde bara 3,1kg.
Har båt med trailer och har nu fastnat för flötestrolling.
:winner:Skall till Gesebol på Fredag kväll för ännu ett försök.
Hej, Torsten

v_skogh
2009-05-27, 22:46
Floda? Jag jobbar i Stenkullen :D
Fiskat någon öring i Floda i år?

Abborren34
2009-07-29, 00:51
Jag heter Niklas Karlsson bor i Kinna fiskar gärna ofta mycket o länge har egen båt så jag fiskar lite här och där....

TattooedAlot
2009-07-29, 01:46
Ha, en Boråstråd jag missat..

<-- Fredrik, bor i Tranemo men fiskar mest runt stan ändå..

Mete till 99%, gärna i små vatten.. Hojta om ni vill med ut på en tur :)

Nesse66
2010-03-13, 23:02
jimmy berggren. borås. fiskar mest i viskan, lyckats fånga en gädda där på 14,7 kg. men frijön och åsuden brukar få besök några gånger om året.

Jasså skrotis du hänger även på detta forumet.
Inte bara jeepforum..Ifs så var det 1 årsedan du skrev detta..
Men skit i det.
Jag heter iaf Nesse och bor lite utanför borås och fiskar det jag känner för.
Borås med omnejd..
Dock ej med fluga
// Nesse

:fiska2:

mcben
2010-03-14, 02:08
Jasså skrotis du hänger även på detta forumet.
Inte bara jeepforum..Ifs så var det 1 årsedan du skrev detta..
Men skit i det.
Jag heter iaf Nesse och bor lite utanför borås och fiskar det jag känner för.
Borås med omnejd..
Dock ej med fluga
// Nesse

:fiska2:

Var och kikade på en willys/valp du hade för ett tag sedan. En röd? Stämmer detta? Om det är nesse som bodde strax innan travernan?

Nesse66
2010-03-14, 18:39
Var och kikade på en willys/valp du hade för ett tag sedan. En röd? Stämmer detta? Om det är nesse som bodde strax innan travernan?

Japp stämmer fint..
Det var ju några stycken som tittade på den så jag kommer nog inte ihåg dej.
Men ge mej någon ledtråd så kanske jag kommer ihåg dej..
Var på Anten i dag och tog 20 talet fina borrar i det fina vädret..
// Nesse

petersandberg
2010-05-05, 10:43
peter är 24 år bor mitt i stan.
fiskar mest i öresjö,viaredssjön och viskan.

v_skogh
2010-05-06, 09:20
Någon som har något roligt in fångstväg att rapportera från Viaredssjön?

petersandberg
2010-05-10, 23:42
någon som har lust att hänga på och meta efter brax nu till helgen så säg till

madis
2010-05-11, 07:37
Hej Mattias snart 30 bor på bergsbo
har precis fått färdigt min första båt letar efter en båt plats sen är det fullt fiske.. :)

v_skogh
2010-05-11, 08:23
Bergsbo, då är vi nästan grannar. Bor precis på gränsen mellan Trandared och Bergsbo.
Vad är det för båt?
Varför ska du ha båtplats? Inte bättre att ställa båten på kärra? Finns iläggningsramper i de flesta större vatten.
Du råkar inte vara från Bollebygd?

madis
2010-05-11, 09:05
Jo jag har båten på kärra men inget körkort, jobbigt att leta upp nån som ska köra hela tiden.
Det är en crescent 465 med en 15 hästar fyrtakt duger gott till trolling.
Jo jag är från bollebygd,Du med?

v_skogh
2010-05-11, 19:41
Jo jag har båten på kärra men inget körkort, jobbigt att leta upp nån som ska köra hela tiden.
Det är en crescent 465 med en 15 hästar fyrtakt duger gott till trolling.
Jo jag är från bollebygd,Du med?

En 465:an är inte dum, lite av en drömbåt faktiskt. Sneglar själv på lillebror 434 som jag tänkt bygga om lite, men vi får se när man kommer till skott.
Hur funkar den med 15 hk?
Nope, inte från Bollebygd men umgås med Stibbe, Janne, Ribban osv. Vi gick på Teknis tillsammans och jag tycker mig känna igen ditt namn. Vill minas att Stibbe nämnt det någon gång.

madis
2010-05-12, 07:23
En 465:an är inte dum, lite av en drömbåt faktiskt. Sneglar själv på lillebror 434 som jag tänkt bygga om lite, men vi får se när man kommer till skott.
Hur funkar den med 15 hk?
Nope, inte från Bollebygd men umgås med Stibbe, Janne, Ribban osv. Vi gick på Teknis tillsammans och jag tycker mig känna igen ditt namn. Vill minas att Stibbe nämnt det någon gång.

Båten väger ju bara 230kg utan motor så det ska räcka gott och väl, har inte testat den än, har fixat till den under våren nu ska se om jag lycas lägga ut en bild på den här så du får se..

v_skogh
2010-05-12, 16:09
Ser fint ut, prefekt fiskemaskin.
Det är bara hojta till om du behöver någon som drar båten, har två bilar ståendes båda med drag. Detta mot den nätta kostnaden att jag får följa med och fiska ;)

madis
2010-05-12, 18:01
Ser fint ut, prefekt fiskemaskin.
Det är bara hojta till om du behöver någon som drar båten, har två bilar ståendes båda med drag. Detta mot den nätta kostnaden att jag får följa med och fiska ;)

:) :sun: Det hade vart skoj med en ny fiske polare...
Får väl se om den flyter först ska koppla in ekolodet imån sen är det dags att prova båten....
:winner:
Lägger in nya bilder imån när allt e klart .....

v_skogh
2010-05-13, 10:09
:) :sun: Det hade vart skoj med en ny fiske polare...
Får väl se om den flyter först ska koppla in ekolodet imån sen är det dags att prova båten....
Lägger in nya bilder imån när allt e klart .....

Absolut, vi bor ju mer eller mindre grannar också :winner:

shank
2010-05-13, 10:53
Någon som provat lyckan i Yttre Åsunden eller Tolken i år? Skall sticka ut nu i helgen och vet i vilken av dem att välja.

kingfisher
2010-05-13, 13:49
Har bara provat Åsunden men det var trögt.

madis
2010-05-13, 15:35
Absolut, vi bor ju mer eller mindre grannar också :winner:

Nu är det färdigt:headbang:

Dags att dra dom stora:elgura:

v_skogh
2010-05-13, 16:42
Ser riktigt nice ut.
När blir det premiär då?

madis
2010-05-13, 16:49
Ser riktigt nice ut.
När blir det premiär då?

Vet ej men snart hoppas jag....
Hoppas att jag kan ta mitt körkort snabbt nu så man slipper vara beroende av andra :)
Har du fiskat något nyligen eller?? Och vart isåfall??:sun:

v_skogh
2010-05-13, 17:16
Vet ej men snart hoppas jag....
Hoppas att jag kan ta mitt körkort snabbt nu så man slipper vara beroende av andra :)
Har du fiskat något nyligen eller?? Och vart isåfall??:sun:

Va ute förförra helgen, dock i en sjö som inte tillåter iläggning av båt. Ska ut på söndag också då, en annan sjö men samma sak vad det gäller båt.
Har ärligt talat dålig koll på vilka större vatten i närheten där man kan jaga gädda.
Eller är du ute efter gös?

madis
2010-05-13, 18:01
Va ute förförra helgen, dock i en sjö som inte tillåter iläggning av båt. Ska ut på söndag också då, en annan sjö men samma sak vad det gäller båt.
Har ärligt talat dålig koll på vilka större vatten i närheten där man kan jaga gädda.
Eller är du ute efter gös?

Jag brukar fiska i åsunden/åstolken eller Mjörn tycker det är skoj med gädda/gös, brukar följa med polarn när han fiskar men det blir inte så ofta...
Viaredssjön var jag och hyrde båt i somras drog 2 gösar på kvällen så där ska det testas i år igen...:sun:

v_skogh
2010-05-13, 21:06
Jag brukar fiska i åsunden/åstolken eller Mjörn tycker det är skoj med gädda/gös, brukar följa med polarn när han fiskar men det blir inte så ofta...
Viaredssjön var jag och hyrde båt i somras drog 2 gösar på kvällen så där ska det testas i år igen...:sun:

Trollar du eller är det spinnfiske?
Själv är jag ganska biten av vertikalfiske efter gös, riktigt roligt men ett ekolod är ett måste men det har ju du :)

madis
2010-05-13, 21:27
Trollar du eller är det spinnfiske?
Själv är jag ganska biten av vertikalfiske efter gös, riktigt roligt men ett ekolod är ett måste men det har ju du :)

Kör nästan bara trolling men är sugen på att dra igång med vertikal verkar vara riktigt effektivt :)
Det suger i fiske tarmen nu

v_skogh
2010-05-13, 21:44
Kan förstå detta, när handlade du båten då?

madis
2010-05-13, 21:50
Kan förstå detta, när handlade du båten då?

Köpte bara båten i vintras för 8000 vet inte om det är ok pris men det verkar så om man kollar vad dom kostar beg.. Min första båt så jag får vara nöjd...
Sen har jag köpt en parsun 15hk 4-takt beg så länge pengarna styr ju mycket när man har familj. Alla säger att parsun är en skit motor men han som servar min motor har en egen och han är super nöjd,,,Låter mycket när man kör på höga varv men vad gör det jag ska fiska inte åka fort..... så det är bara att vänta och se:sun:

v_skogh
2010-05-13, 22:44
8000 spänn låter som ett kanonköp, sitter i samma situation. Familj och hus som vi håller på att renoverar, men någon dag blir det båt. Förhoppningsvis till hösten.

mcben
2010-05-14, 09:37
Skogh, vart är du och fiskar då? Jag har vart ute i Säven, Öresjö och någon gång i Ärtingen i år. men bara fått smått. Blir Säven idag igen, Hoppas på något större än 3kg idag.

Vi kan väl dra ihop någon dag med fiske och grill mm någon dag. Verkar ändå vara några från Borås som hänger här.

v_skogh
2010-05-14, 16:32
Jag fiskar där jag kan, dvs där polare har båtar eller tillgång till båt.
På söndag blir en sväng till Bystasjön utanför Gällstad. Knappt gäddor över 5 kg men ofantliga mängder med riktigt aggresiv fisk. Skit kul fiske på lätta grejjer. Dock svåråtkomligt om du inte har båt liggandes där.
Ditt förslag låter kanon, jag är lätt på. Man kan ju börja med att träffas vid ett Put & Take-vatten för fiske och skitsnack/ljug :D

shank
2010-05-14, 16:37
På söndag blir en sväng till Bystasjön utanför Gällstad. Knappt gäddor över 5 kg men ofantliga mängder med riktigt aggresiv fisk. Skit kul fiske på lätta grejjer. Dock svåråtkomligt om du inte har båt liggandes där.
Ditt förslag låter kanon, jag är lätt på. Man kan ju börja med att träffas vid ett Put & Take-vatten för fiske och skitsnack/ljug :D

Jag är lätt på. Fiskar i princip bara i tolken, åsunden o transåsjön. Skulle gärna prova något annat.

v_skogh
2010-05-14, 22:10
Transåssjön fiskar jag en del i också, har dock inte varit där i år.
Men "stranden" i transåssjön hade väl varit utmärkt för ett "träff"?

mcben
2010-05-15, 07:25

Sånna sjöar är förbannat roligt mad lätta prylar. Har några sånna sjöar i Bredared också.

Transås låter bra, så kan du via mig hur faan man får fisk i den pölen. :fisk:

Är det någon mer som är sugen?

shank
2010-05-15, 09:08
Transåssjön fiskar jag en del i också, har dock inte varit där i år.
Men "stranden" i transåssjön hade väl varit utmärkt för ett "träff"?

Ja absolut. När skulle passa folk?

mcben
2010-05-15, 11:42
Ja absolut. När skulle passa folk?

Jag är singel och har ingen att rätta mig efter. Så jag kan nästan när som helst.

v_skogh
2010-05-15, 20:46
Jobbar som resande säljare, har sambo/barn och hus så tiden är knapp men jag gör vad jag kan :)

mcben
2010-05-16, 00:55
Jobbar som resande säljare, har sambo/barn och hus så tiden är knapp men jag gör vad jag kan :)

Raka motsattsen till mig med andra ord. :)

v_skogh
2010-05-16, 08:19
Raka motsattsen till mig med andra ord. :)

Du gör aldrig vad du kan menar du? ;)

v_skogh
2010-05-16, 21:28
Då va man nyss hemkommen från ett gäddpass. Började riktigt segt, testade allt. Trolling med sked, vobbler, spinnare & jerk. Spinnfiskade också av stora områden med samma prylar. En fisk på en Buster och en på spinnare. Segt.
Vi körde på och tillslut gick vi helt och hållet över till jigg, då vände det. Totalt tog jag 7 gäddor och kusinen 8:a. Höll på och fjantade mig med en fisk vid båten som resulterade i att jag tappade den, surt. Hade varit 8-8 annars :)
Riktigt kul gäddfiske, bra fart på gäddorna och bra hugg. Dock ingen storlek öht att skryta med.

rassau
2010-06-06, 12:58
Tom, 25 år bor mitt i stan. Fiskar inte så mycket men har köpt nya grejer så vill gärna fiska så mycket jag kan. Testade transås igår, inte ett napp på 7 timmar. :P Hänger gärna på nån och fiskar.

mcben
2010-06-06, 14:21
Kan ge ett tips. När ni flugar i Pickesjön så sätt på en liten guldhuvad haröra. Tagit några stycken nu på kvällsfiske med dessa flugor. Funkar kanon

rassau
2010-06-06, 14:33
mcben, jag hänger gärna på dig nån kväll :)

Algots
2010-06-06, 20:06
Bor i Ulricehamn så har fiskat i åsunden i många år. Vill väl inte ge bort mina favoritställen men har stuga i näsboholm så de ligger väl i dom krokarna ;) Fiskar mest gös.. Var i landsjön vid kaxholm utanför jkpg igår, blev 18 gäddor. Riktigt roligt då vattnet var förvånansvärt klart (sikt på 3-4m) Så såg riktigt mkt fisk, en del riktigt grovt också. Var dock svårt att få de större att nappa.

shank
2010-06-06, 21:23
Tom, 25 år bor mitt i stan. Fiskar inte så mycket men har köpt nya grejer så vill gärna fiska så mycket jag kan. Testade transås igår, inte ett napp på 7 timmar. :P Hänger gärna på nån och fiskar.

Fick ett tips ang. Transås som hjälpte mig. Toby 7-10gr silver. Hade framtillsdess aldrig fått någonting där. Nu tar det i princip aldrig mer än 20-30 minuter så får man sluta fiska, släppa tillbaka eller skaffa nytt fiskekort.

Jag fiskar endast med båt på motsatta sidan när du kommer ner från båtarna från viken till vänster och sedan kanske 100-200 meter utmed kanten.

v_skogh
2010-06-06, 21:40
Lill-Öring har funkar riktigt bra för mig i Transås. Blir nog att dra dit inom kort, har bara 10 minuter på hojjen. Men nu har jag iofs tillgång till båt och jag fiskar hellre gädda.

rassau
2010-06-07, 15:51
Fick ett tips ang. Transås som hjälpte mig. Toby 7-10gr silver. Hade framtillsdess aldrig fått någonting där. Nu tar det i princip aldrig mer än 20-30 minuter så får man sluta fiska, släppa tillbaka eller skaffa nytt fiskekort.

Jag fiskar endast med båt på motsatta sidan när du kommer ner från båtarna från viken till vänster och sedan kanske 100-200 meter utmed kanten.

Hehehe, ok låter bra. När drar vi o fiskar så du visar hur det ska gå till? :)

shank
2010-06-07, 16:22
Hehehe, ok låter bra. När drar vi o fiskar så du visar hur det ska gå till? :)

Visst.. Känner att jag kan ha satt ribban något högt men va fan :-)

rassau
2010-06-07, 17:14
Visst.. Känner att jag kan ha satt ribban något högt men va fan :-)

Hehe, så är det. :)

rassau
2010-06-09, 20:24

Var på kyppe i pissvädret idag ett par timmar o kasta med toby, hade ett enda napp bara, och det på en toby då såklart, silvrig :) men annars är det ju illa. fast det kanske suger ganska hårt att fiska i regn.

shank
2010-06-09, 20:29
Var på kyppe i pissvädret idag ett par timmar o kasta med toby, hade ett enda napp bara, och det på en toby då såklart, silvrig :) men annars är det ju illa. fast det kanske suger ganska hårt att fiska i regn.

Utan att veta ett dyft om regnbåge så har jag samma erfarenhet, dvs Regn=Pissfiske. Var I transås senast i början på Maj, kanske skall prova att åka dit snart igen då.

rassau
2010-06-10, 19:56
Utan att veta ett dyft om regnbåge så har jag samma erfarenhet, dvs Regn=Pissfiske. Var I transås senast i början på Maj, kanske skall prova att åka dit snart igen då.

Heheh, ja det räcker ju med en halvtimme för dig i transås med Toby :)

rassau
2010-06-14, 21:12
Årskort? Vart hittar man det, wollmars eller? Och vilka vatten gäller dom för? Rubbet? Så drygt att köpa fiskekort hela jävla tiden. ;)

Nesse66
2010-06-14, 21:28
Årskort? Vart hittar man det, wollmars eller? Och vilka vatten gäller dom för? Rubbet? Så drygt att köpa fiskekort hela jävla tiden. ;)

Det enda årskortet jag vet så är det till alla sjöar (nästan) i borås kommun.
MEN EJ i picke,kype,transås o glasögonsjöarna missade kanske någon..
Köpte själv det så kallade kommunkortet o har aldrig provat så många sjöar runt borås innan,,Det kostade 500kr..
Kolla på borås stadshemsida o sök på "fiskemöjligheter"
Finns både kartor o info om sjöar och fiskbestånd..
Nesse

Nesse66
2010-06-14, 21:31
Lill-Öring har funkar riktigt bra för mig i Transås. Blir nog att dra dit inom kort, har bara 10 minuter på hojjen. Men nu har jag iofs tillgång till båt och jag fiskar hellre gädda.

Brukar ochså fiska gädda runt borås men har inte hunnit testa så många sjöar än..
Var brukar du hålla till ??
Skulle vi ta någon kväll ihop i någt vattendrag ??
// Nesse

rassau
2010-06-14, 21:40
Det enda årskortet jag vet så är det till alla sjöar (nästan) i borås kommun.
MEN EJ i picke,kype,transås o glasögonsjöarna missade kanske någon..
Köpte själv det så kallade kommunkortet o har aldrig provat så många sjöar runt borås innan,,Det kostade 500kr..
Kolla på borås stadshemsida o sök på "fiskemöjligheter"
Finns både kartor o info om sjöar och fiskbestånd..
Nesse

Dåligt, det är ju dom man oftast fiskar i... vart fan ska man fiska då? viskan? haha.

Nesse66
2010-06-14, 21:49
Dåligt, det är ju dom man oftast fiskar i... vart fan ska man fiska då? viskan? haha.

Viska ja det går väl oxåOm man inte skall äta fisken,Viaredssjön.ärtingen skäresjö storsjön frisjön ja listan är lång..Sök på kartan så hittar nog även du mer ställen än viskan !:fiska2:

Nesse66
2010-06-14, 22:32
Viska ja det går väl oxåOm man inte skall äta fisken,Viaredssjön.ärtingen skäresjö storsjön frisjön ja listan är lång..Sök på kartan så hittar nog även du mer ställen än viskan !:fiska2:

Karta o lite info
http://www.boras.se/download/18.63fbc1fa126f45b1ad780002523/Fiskem%C3%B6jligheter+i+Bor%C3%A5s09.pdf

Bara massa info om detta för den som inte vet

http://www.boras.se/forvaltningar/lokalforsorjningskontoret/lokalforsorjningskontoret/organisation/skogsavdelning/fiske.4.203b1d126bce03a2d800044438.html

v_skogh
2010-06-14, 23:05
Nesse, fiskepolare är alltid välkommet.
Men nu byter jag Borås mot Söröyas storfiskar i en vecka, fan vad jag har längtat :D

v_skogh
2010-06-14, 23:06
När det kommer till fiske i och runtomkring borås har jag ganska dålig erfarenhet av fiske med båt då jag precis skaffat den.
Så fiskevatten med tillgång till ramp tar jag tacksamt emot tips på.

Nesse66
2010-06-14, 23:17
Nesse, fiskepolare är alltid välkommet.
Men nu byter jag Borås mot Söröyas storfiskar i en vecka, fan vad jag har längtat :D
O jag kom hem från stockholm i går efter en fiskehelg där :-)

mcben
2010-06-15, 00:38
När det kommer till fiske i och runtomkring borås har jag ganska dålig erfarenhet av fiske med båt då jag precis skaffat den.
Så fiskevatten med tillgång till ramp tar jag tacksamt emot tips på.

Köp dig en riktig bil i stället så behövs det inga ramper ;)

Jag är på om ni ska träffas och åka ut och fiska. Har en 5 meters båt med 50hk fyrtakt. Har även börjat fluga en del. Så jag är på.

Skriv ni som har lite mindre tid när ni kan så kan vi väl komma överens om något. Jag jobbar natt och har hela dagar och kvällar lediga. Ingen sambo att ta hänsyn till heller.

Jag fiskar mest i Ärtingen och Säven. Så jag är öppen för förslag.

Men vi kanske ska börja med att bestämma ett datum? Helgen efter midsommar? Eller när passar det er bäst?

shank
2010-06-15, 09:26
Köp dig en riktig bil i stället så behövs det inga ramper ;)

Jag är på om ni ska träffas och åka ut och fiska. Har en 5 meters båt med 50hk fyrtakt. Har även börjat fluga en del. Så jag är på.

Skriv ni som har lite mindre tid när ni kan så kan vi väl komma överens om något. Jag jobbar natt och har hela dagar och kvällar lediga. Ingen sambo att ta hänsyn till heller.

Jag fiskar mest i Ärtingen och Säven. Så jag är öppen för förslag.

Men vi kanske ska börja med att bestämma ett datum? Helgen efter midsommar? Eller när passar det er bäst?

Skulle vara grymt intresserad av ett pass i Ärtingen.

Nesse66
2010-06-15, 17:35
Ärtingen har jag faktiskt aldrig testat..
Har varit lite i frisjön o viskan,storsjön
Nesse
P.S jobbar halvtid så jag är ledig på eftermiddagar o kvällar..

mcben
2010-06-15, 18:06

Abborre eller Gädda? Kanske kan ta ett pass med både och?

mcben
2010-06-15, 18:07
Ärtingen har jag faktiskt aldrig testat..
Har varit lite i frisjön o viskan,storsjön
Nesse
P.S jobbar halvtid så jag är ledig på eftermiddagar o kvällar..

Frisjön har en del Gös eller?

Nesse66
2010-06-15, 20:00
Frisjön har en del Gös eller?
Ja dom säger det
Har bara fiskat "dagtid" blivit lite smågäddor..
Har inte haft tillgång till någon större båt i den sjön innan så vi har inte varit ute så långt men vi har sett stora på ekolodet..
Jag o kompisen har köpt en båt (5m) så nu kan man utforska lite längre bort oxå.
Nesse

mcben
2010-06-15, 20:48
Ja dom säger det
Har bara fiskat "dagtid" blivit lite smågäddor..
Har inte haft tillgång till någon större båt i den sjön innan så vi har inte varit ute så långt men vi har sett stora på ekolodet..
Jag o kompisen har köpt en båt (5m) så nu kan man utforska lite längre bort oxå.
Nesse

Kul med båt. Köpte mig en Ryds 495GT i vintras med en 50hk 4T på. Går fint och passar mitt fiske väldigt bra. Får åka ut och testa Frisjön någon dag.

Nesse66
2010-06-15, 20:59
Kul med båt. Köpte mig en Ryds 495GT i vintras med en 50hk 4T på. Går fint och passar mitt fiske väldigt bra. Får åka ut och testa Frisjön någon dag.
Har du testat mjörn ??
Det var en roligt sjö iaf förr i tiden..
Även anten

kingfisher
2010-06-15, 23:11
Jag tänkte köra ett göspass på Åsunden i morgon

http://asserlundsfiskeblogg.blogspot.com/

mcben
2010-06-16, 06:46
Har du testat mjörn ??
Det var en roligt sjö iaf förr i tiden..
Även anten

Har inte vart där än. Insåg att den är så pass stor så jag har nog svårt att hitta nått vettigt ställe att köra på. Så jag har bara hållt mig kring Borås. Sen har jag fastnat för flugfiske och har sysslat med det den sista tiden. Men får ge Mjörn en chans.

Nesse66
2010-06-16, 13:54
Har inte vart där än. Insåg att den är så pass stor så jag har nog svårt att hitta nått vettigt ställe att köra på. Så jag har bara hållt mig kring Borås. Sen har jag fastnat för flugfiske och har sysslat med det den sista tiden. Men får ge Mjörn en chans.
Jag hänger gärna med till mjörn..
Hittar en del i den sjön fast det var 20 årsedan..
Har du ekolod ??
Kan väl höras av via PM
Så kan vi ta kontakt via telefon ??
// Nesse

tommyhylza
2010-09-01, 19:36
Hallå Boråsare!

Mitt namn är Erik Thiberg och jag har precis tagit mig an uppgiften att lära mig fiska i Viaredssjön. Bor själv i Sjömarken och sysslar i nuläget endast med vertikalfiske.

Ni kan följa utvecklingen här: http://lebloggdefisk.blogspot.com

Nesse66
2010-09-01, 19:40
Skall bli roligt o följa har själv aldrig fiskat i viaredssjön..
Får du plats över någon gång får du gärna säga till
// Nesse

kungjonne
2010-09-01, 20:17
Tjena! Jag heter Johannes Elfving och är 17 år, bor ute i sjömarken och har båt i viaredsjön så fiskar där mestadels, men provar gärna nya vatten runt borås :)

Fishermannen
2010-09-01, 21:58
Viktor Norén 16 år och bor i Svenljunga. Fiskar mest jerk nu efter gädda ;)
Skulle inte ha nåt emot ett gäddpass med nån här :D

tommyhylza
2010-09-05, 22:25
Imorgon måndag smäller det. Om ni vill hänga på i egen båt så drar vi ut runt halv fyrasnåret imorgon från rampen i Sjömarken. Bara att köra ifatt oss så snackar vi lite!!!

Make it halv fem. Lite sent men men...

JonasJorgner
2010-11-22, 16:44
tjenare, tänkte vi tar upp tråden nu i november igen, vad händer alla boråsare? fisket? tycker det är dött nu när man inte kan gå ut på isen eller fiska något typ. bor i borås, skicka gärna pm

Nesse66
2010-11-22, 18:09
tjenare, tänkte vi tar upp tråden nu i november igen, vad händer alla boråsare? fisket? tycker det är dött nu när man inte kan gå ut på isen eller fiska något typ. bor i borås, skicka gärna pm

Bor i borås och har båten på trailer.
Försöker komma i väg 1gång i veckan men tyvärr hinns det inte alltid med..
Vill du åka med mej så skicka ett pm,fiskar abborre,gädda,gös och allt annat som nappar
// Nesse

indy
2011-02-16, 14:12
hehe skojig tråd! aja jag bor lite utanför borås men planerar på att flytta dit när man fått ett stadigt jobb då blir det mer utforskning av vad boråsvattnen har att erbjuda ;) jag fiskar det mesta men sutare, karp och gädda är roligast!