handdator

Visa fullständig version : Boråsare?

mcben
2007-03-27, 20:42
Är det några Boråsare här? Har sett några, men vad heter ni? Vore kul och blanda lite vatten och sammla oss. Vi har ju samma intressen. Vågar ni ge er till känna?

mvh

siMpaz
2007-03-27, 22:32
Hej

Jag heter Simon Oscarsson och är 18 år, är inte boråsare men bor mellan borås och ulricehamn vid sjön Ås Tolken. Studerar på Tingsholmsgymnasiet och jobbar ibland på Wollmars Sportfiske.

mcben
2007-03-27, 23:22
Där ser man. Kanske ska presentera mig också.

Heter Björn apell och är 26, bor på göta i borås och är uppväxt i bredared där jag fiskar mycket än idag. Jag är sugen på nya vatten. Inga tips?

Lagerhult
2007-03-27, 23:48
Hej

Heter Peter å bor i örby inte långt fårn borås. å fiskar väldigt mycket.
Öresjön här är en bra sjö .. mvh

mrlyden
2007-03-28, 08:31
Oskar Lydén, bor på Hulta/Sörmarken och går på Bodaskolan. Jag är 15 år och fiskar mest i Åsunden där jag har båt. När båten ligger uppe så fiskar jag i de flesta vatten här i trakterna.

mcben
2007-03-28, 13:33
Oskar Lydén, bor på Hulta/Sörmarken och går på Bodaskolan. Jag är 15 år och fiskar mest i Åsunden där jag har båt. När båten ligger uppe så fiskar jag i de flesta vatten här i trakterna.

Åsunden är ju rätt stor, är det något speciellt ställe ni håller till på? Det kanske är hemligt? Har bara vart där 2 ggr och fiskat gös. Måste vidga mina vyer och hitta nytt vatten.

Kalven76
2007-03-28, 14:11
Jonas Lindberg heter jag och blir 31 nu i vår, bor i Viskafors i villa. Nybliven tvåbarnsfar så just nu är fisketiden starkt begränsad, men i framtiden blir det andra bullar. Är inflyttad norrlänning så jag har inte hunnit skaffa så där jättemånga heta fiskeplatser, faktum är att jag har lyckats väldigt dåligt med fisket sedan jag flyttade hit. Men även det ska ändras...:-)

reinholdsson
2007-03-28, 15:46
Jag heter Anders å bor i torestorp, fiskar mycket i Team Gäddhead

greenfox
2007-03-28, 18:24
:fiska1: mange från sjöbo i borås

mrlyden
2007-03-28, 20:01
Åsunden är ju rätt stor, är det något speciellt ställe ni håller till på? Det kanske är hemligt? Har bara vart där 2 ggr och fiskat gös. Måste vidga mina vyer och hitta nytt vatten.

Jag har min båt i Kaptensviken. Den ligger ganska centralt i sjön fast lite närmare U-hamn, och på den sidan som är närmast Borås. Det finns gott om gädda och gös i viken men har aldrig fått något stort. Gäddorna man får är väldigt smala. Men det finns en del fina gösar. Men även de har blivit lite mindre med åren. Som sagt, gott med smågösar och smågäddor.

Ett bra ställe som jag har hört talas om är utanför Tvärön, som ligger vid Tvärredslund. Har aldrig fiskat där men det ska gå stora gäddor och gösar utanför ön. Det kan vara värt att testa om du besöker sjön.

Lycka till :)

Lagerhult
2007-03-28, 20:22
På söndag dra vi å kör havsöring i bua om någon är på...

fiskekorpen
2007-03-28, 21:36
räknas det om man går i skola i borås, men bor 5 mil ifrån?

mrlyden
2007-03-28, 22:38
räknas det om man går i skola i borås, men bor 5 mil ifrån?

Ja, hur gammal är du och vilken skola går du på?

TeamSnarje|Daniel
2007-03-28, 22:46
Hej

Jag heter Simon Oscarsson och är 18 år, är inte boråsare men bor mellan borås och ulricehamn vid sjön Ås Tolken. Studerar på Tingsholmsgymnasiet och jobbar ibland på Wollmars Sportfiske.

Hahah tja min english classmate! =)

Jag heter Daniel Johansson och är också 18 år..Är inte heller boråsare utan bor mellan Borås och Ulricehamn mellan Åsunden och Ås-Tolken. Brukar fiska mestadels i Åsunden men har även fiskevatten i Ås-Tolken fast utnyttjar inte det ^^ haha! Studerar också på Tingsholmnsgymnasiet.

mcben
2007-03-28, 23:28

Ska dit med hade jag tänkt. Ta med grillen, sen är dagen räddad :cheers:

Kalven76
2007-03-29, 15:46

Jag ska ner med en kompis, ifall min dotter hinner tillfriskna tillräckligt. Var i Bua brukar ni hålla till, så man kan morsa på er ifall vi springer på varandra.

Lagerhult
2007-03-29, 15:49
Första gången vi åker ner men vi går ut i bua hamn. blir ett par båtar... mvh

fiskekorpen
2007-03-30, 16:08
Ja, hur gammal är du och vilken skola går du på?
jag fyller 17 iår (går i ettan) och går på portalens gymnasium www.portalen.it

MarkoMaster
2007-05-06, 02:27
Heter Marko Barkström
bor en liten bit utan för Borås...(ca 3,5mil)
fiskar mest i Åsunden där jag jag framför allt jagar gös
men gör ganska många turer både till Vättern och Vänern för att trolla lax...
någon tur till Simrishamn försöker jag hinna med ...
och några turer med Tuna Clipper utanför Marstrand..

Johan.Elfsborg
2007-05-12, 14:57
Hej

Heter Peter å bor i örby inte långt fårn borås. å fiskar väldigt mycket.
Öresjön här är en bra sjö .. mvh

Jasså gör du?! jag bodde där för 3 års sen snart. nu bor jag i Skene.

Jag heter Johan och fyller 14 i sommar. jag fiskar mest jerkbait och UL. Jag har min (o pappas) båt i Öresjön, så därför fiskar jag oftast där. men en kompis har en båt i Galtasjön, om du Peter eller någon annan känner till den.

_-jerry_-
2007-05-17, 15:51
Hej jag heter Jerry Eriksson, 25 år, bor i Borås.... fiskar några ggr per vecka, E hur kul som helst =) sugen på några nya vatten, själv har jag fiskat mycket i bredared med min kompis Mcben

_-jerry_-
2007-05-20, 19:26
tja, e det nån som vet var det e gott om elrister i borås trakten, e sugen på abborrfiske nu, =) skitfiske på er

mcben
2007-06-14, 08:08
tja, e det nån som vet var det e gott om elrister i borås trakten, e sugen på abborrfiske nu, =) skitfiske på er

Vi får kila ner till ån o kolla lite längre ner. Det ska finnas gott om dom där i.

Skit fiske på dig

Floodster
2007-06-14, 15:45

Ån/bäcken som rinner nära volvos testbana i Hällered brukade alltid funka förr i alla fall... Satsa på småmört med sänkhåv annars mycket snabbare och ger ofta bättre. I med en sänkhåv, mäska litegrann (bröd/överbliven pasta eller nåt sånt) och hiva upp med pondus när det är ett redigt stim ovanför. Dödsbra!

mcben
2007-06-14, 16:20
Ån/bäcken som rinner nära volvos testbana i Hällered brukade alltid funka förr i alla fall... Satsa på småmört med sänkhåv annars mycket snabbare och ger ofta bättre. I med en sänkhåv, mäska litegrann (bröd/överbliven pasta eller nåt sånt) och hiva upp med pondus när det är ett redigt stim ovanför. Dödsbra!

Tackar. Där får vi kika. Hade ju en damm i bredared som vi alltid drog dom i innan, men nu har ägaren lagt i rengbåge. Så det blir liv om vi står där och fiskar..

malle
2007-06-14, 19:10
viskan vid bråt är också fint för mört

dersbon
2007-07-07, 22:49
Tjenare!
Är en kille på 20 år som flyttar till Borås nu den 1:a augusti och vill gärna ha lite tips vart man kan fiska här uppe.

mcben
2007-07-08, 01:47
Tjenare!
Är en kille på 20 år som flyttar till Borås nu den 1:a augusti och vill gärna ha lite tips vart man kan fiska här uppe.

Där ser man. Bara hojta.

_-jerry_-
2007-08-03, 19:27
Tackar, ska testa detta =)

Luciferon
2007-08-08, 18:49
Jonas Erdogan här, 28 år. Bott i borås i 3 år snart. Men inte kommit igång med fisket riktigt i dom här trakterna då jag saknar både bil och båt :(
Fiskar mest ål i viskan för tillfället. Men om någon behöver en fiske kamrat att ta med ut är det bara att hojta till. Eller om ni har något bra tips på vart man kan fiska gädda, då helst från land.

mcben
2007-08-10, 03:38
Jonas Erdogan här, 28 år. Bott i borås i 3 år snart. Men inte kommit igång med fisket riktigt i dom här trakterna då jag saknar både bil och båt :(
Fiskar mest ål i viskan för tillfället. Men om någon behöver en fiske kamrat att ta med ut är det bara att hojta till. Eller om ni har något bra tips på vart man kan fiska gädda, då helst från land.

Vart i borås bor du då? Fiskekompisar behöver man alltid. :hoppa: Vi är ett gäng på ett par stycken som brukar fiska runt borås. Bara hojta till om du är sugen.

kingfisher
2007-08-10, 10:15
Hej
Robert heter jag och bor i Borås
Fiskar en del i havet och även på Åsunden.
Var ute i Tisdags och drog några gösar.

Stor_gösen
2008-04-20, 22:07
Hej hej! Jag heter Carl Rythén Larsson och är 16 år till hösten. JAg fiskar lite var stans här i boråstrakten. Brukar fiska med mrlyden och ofta är det i Åsunden. Ska kanske lägga i min båt i Ås-Tolken måste bara få tag på någon som vet var jag kan ha den liggande.
Under några veckor på sommarn brukar jag också fiska i en sjö som heter Bunn.

TeamSnarje|Daniel
2008-04-21, 21:16
Tjo .. Daniel Johansson.. 19 år och jobbar i ulricehamn.. bor mellan Borås och Ulricehamn och fiskar mestadels i åsunden men har även fiskevatten i ås-tolken så det blir väll alltid några vänder där med..

Jonas Ahlberg
2008-04-30, 15:04
Jonas Ahlberg, Boråsare, 19år och pånyttintresserad av fiske. Intressantare än så blir det inte, hoppas på att få komma med Mcben ut på en tur snart så kanske fiskelyckan vänder den har varit noll och intet allt för länge :winner: Har förövrigt tillgång till båt ute i Frisjön, kunde man lära sig var man skall kasta i den sjön så lär det bli en del fiske där i sommar:)

viskan vid bråt är också fint för mört
Den sägs ju även vara fin för gädda, men hur är det med att fiska där egentligen? Mellan djupasjön och guttasjön? Enligt denna länken är det fiskeförbud där tills vidare?
http://www.boras.se/download/18.5add3566115c81db10a800011338/Fiskem%C3%B6jligheter+i+Bor%C3%A5s.pdf
(Område 33)

mrlyden
2008-04-30, 16:32
Den sägs ju även vara fin för gädda, men hur är det med att fiska där egentligen? Mellan djupasjön och guttasjön? Enligt denna länken är det fiskeförbud där tills vidare?
http://www.boras.se/download/18.5add3566115c81db10a800011338/Fiskem%C3%B6jligheter+i+Bor%C3%A5s.pdf
(Område 33)

Jag och ett x antal andra båtar fiskade rätt mycket där i vintras så det är bara att köra på.

Floodster
2008-05-01, 23:16
Det är inget fiskeförbud där, det går bara inte att köpa fiskekort än så länge. Dock utfärdar jag ett förbud mot att äta nåt man fångar där, lär inte vara nyttigt:ordning:

Lurken
2008-09-12, 11:32
Det är inget fiskeförbud där, det går bara inte att köpa fiskekort än så länge. Dock utfärdar jag ett förbud mot att äta nåt man fångar där, lär inte vara nyttigt:ordning:

finns det någon ramp där eller?

johan_83_
2008-09-12, 12:19
Johan Sjölén 25 år från Sundsvall.. Har en flickvänn som just flyttat till Borås för att plugga vilket kommer att innebära lite tid i Borås. och då ev lite fiske :) svårt dock när man inte har den blekaste aningen om fiskeplatser mm..

Mördarspöt
2008-09-12, 12:59
Fredrik, born and raised i Borås. Har bra koll på Lygnern i marks komun. Annars huserar jag mest i Sthlm skärgård.

v_skogh
2008-09-13, 23:39
En Boråsare till.
Fiskade mycket som yngre men har nu tagit upp det på allvar igen. 27 år har man hunnit bli.
I morgon blir det en sväng. Blir annars en del fiske i Åsunden och Anten.
Båt står på inköpslistan under hösten, lutar just nu åt en Linder 445 Sportsman Max.

Kul att träffa på Flooden här :D

storbulten
2008-09-14, 10:23
Hej. Då har vi mycket gemensamt! Norr är en frälsning vi måste buga inför, amen. Oj ja flippa ur lite.
Hör av dig boråsare.